خبر مهم برای کارگران؛ فزایش 57 درصدی تکرار می گردد؟

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، نماینده کارگران در شورای عالی کار از شروع آنالیز ها درباره دستمزد سال 1402 کارگران در جلسه امروز این شورا اطلاع داد.

خبر مهم برای کارگران؛ فزایش 57 درصدی تکرار می گردد؟

به گزارش تسنیم، هادی ابوی درباره دستور جلسه امروز شورای عالی کار گفت: آنالیز گزارش مرکز پژوهش های تامین اجتماعی درباره نرخ دستمزد سال جاری و سال آینده در دستور کار است. این مرکز در گزارش خود، نرخ دستمزد و آثار تورمی آن در جامعه را مورد آنالیز و ارزیابی قرار می دهد.

وی ادامه داد: اصلاح آیین نامه ماده 164 قانون کار یکی دیگر از دستورکار های جلسه امروز است که به انتخاب نمایندگان کارگر و کارفرما و دولت در مرجع هیات تشخیص ادارات کار اشاره دارد و قرار است این آیین نامه به روز گردد و هر یک از گروه ها پیشنهادات خود را مطرح خواهند کرد.

ابوی با بیان اینکه افزایش 57درصدی دستمزد با افزایش قیمت کالا ها خنثی شد، گفت: دستمزد کارگران حتی تا خط فقر هم فاصله زیادی دارد؛ چگونه می تواند تورم ایجاد کند؟ تورم زمانی ایجاد می گردد که پول مازاد در جامعه باشد، اما دستمزد کارگران به میزان ای نیست که امورات خود را بگذرانند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در واکنش به اینکه صالح آبادی بیان نموده است افزایش 57 درصدی دستمزد قطعاً برای 1402 تکرار نمی گردد، توضیح داد: صاحبان رأی در شورای عالی کار تعیین شده اند، آن ها درباره دستمزد کارگران تصمیم می گیرند.

منبع: فرارو

به "خبر مهم برای کارگران؛ فزایش 57 درصدی تکرار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم برای کارگران؛ فزایش 57 درصدی تکرار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید