نهنگ غول پیکر در سواحل بوشهر

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، چند روز پیش جنازه یک نهنگ براید (balaenoptera edeni) در ساحل شهرستان دیر از توابع استان بوشهر دیده شد که با یاری شناورهای اداره بنادر و دریانوردی برای آنالیز های بیشتر به ساحل آورده شد.

نهنگ غول پیکر در سواحل بوشهر

به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رئیس اداره محیط زیست شهرستان دیر درباره لاشه این نهنگ گفت: کارشناسان محیط زیست بیومتری لاشه نهنگ را آنالیز و نمونه برداری کردند و نتایج نشان می دهد این نهنگ پس از برخورد با یک کشتی بزرگ تلف شده است. طول این نهنگ 13 متر و 30 سانتی متر و وزن آن چیزی در حدود 8 تن است.

مصطفی هوشمند یکی از فعالان محیط زیست می گوید: با توجه به طول 13 متری این نهنگ، وزن آن چهار تن از حالت طبیعی کمتر بود که احتمال سوء تغذیه این حیوان را قوی می نماید.

هوشمند گفت: تصمیم بر این بود که با یاری یک دستگاه لودر نهنگ را در همان جا دفن کنیم و آن نقطه را جی پی اس بزنیم و پس از مدتی، اسکلت آن را به موزه منتقل کنیم. اما این کار به دلیل گیر کردن ماشین ها ممکن نشد.

این فعال محیط زیست گفت: با توجه به اینکه فاصله جسد نهنگ تا منطقه ها مسکونی دیر، بیش از 15 کیلومتر است، بوی آن برای شهروندان، مسئله ای پیش نخواهد آورد. بنابراین لاشه این حیوان در همان جا می ماند.

منبع: ایسنا

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ صنعت چاپ

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "نهنگ غول پیکر در سواحل بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهنگ غول پیکر در سواحل بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید