شرایط آب و هوا امروز آدینه 9 اردیبهشت 1401؛ رگبار باران در بیشتر استان های کشور

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار داشت که در روز جاری (آدینه) رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در اغلب منطقه ها کشور خواهیم داشت.

شرایط آب و هوا امروز آدینه 9 اردیبهشت 1401؛ رگبار باران در بیشتر استان های کشور

صادق ضیاییان در تبادل نظر با ایسنا، درباره آخرین شرایط آب و هوای کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز آدینه (نهم اردیبهشت) در بخش هایی از آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، زنجان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، ارتفاعات ودامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک و در منطقه ها مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: شنبه (10 اردیبهشت) این شرایط علاوه بر منطقه ها ذکر شده در استان های کرمان، هرمزگان، یزد، گلستان، خراسان شمالی و رضوی پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه روز یکشنبه (11 اردیبهشت) سامانه بارشی عمدتا در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود، گفت: بعلاوه دوشنبه (12 اردیبشهت) و با شدت کمتر سه شنبه (13 اردیبهشت) در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: آدینه و شنبه (9 و 10 اردیبهشت)، در بخش هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز افزایش سرعت باد ودر نواحی مستعد، خیزش گردوخاک انتظار می رود و بعلاوه یکشنبه (11 اردیبهشت) نیز با تشکیل توده گردوخاک در کشور های همسایه غربی و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور برای این نواحی غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود و علاوه بر این یکشنبه (11 اردیبهشت) در نوار شرقی، دوشنبه (12 اردیبهشت) در نیمه جنوبی و سه شنبه 13 اردیبهشت در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

به گفته وی، امروز (آدینه) مرکز و شرق و شنبه (10 اردیبهشت) شرق خلیج فارس مواج خواهد بود و بعلاوه طی روز های شنبه تا سه شنبه (10 تا 13 اردیبهشت) دریای عمان و تنگه هرمز و در روز های دوشنبه و سه شنبه (12 و 13 اردیبهشت) دریای خزر مواج گزارش شده است.

ضیاییان درباره شرایط جوی هوای تهران نیز گفت: در تهران برای امروز آدینه ابری، در برخی ساعات وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی می گردد که با حداقل دمای 19 و با حداکثر دمای 26 خواهد داشت.

وی در پایان گفت: در روز جاری (آدینه) بندرعباس با بیشینه 36 و کمینه 24 گرم ترین و تبریز با بیشینه 19 و کمینه 11 سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو

به "شرایط آب و هوا امروز آدینه 9 اردیبهشت 1401؛ رگبار باران در بیشتر استان های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آب و هوا امروز آدینه 9 اردیبهشت 1401؛ رگبار باران در بیشتر استان های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید