آشنایی با بهترین رنگ کابینت ام دی اف

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، کابینت ها، بخش اعظم محیط آشپزخانه شما را تشکیل میدهند و تاثیری مستقیم بر دکوراسیون منزل شما دارند. استفاده از کابینت ام دی اف در میان خانواده های ایرانی بسیار پر طرفدار و محبوب است. در این مطلب قصد داریم شما را با نکاتی در رابطه با انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه آشنا کنیم.

آشنایی با بهترین رنگ کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف

از انجایی که آشپزخانه بخش مهمِ منزل و بنا به تعبیر برخی افراد قلب تپنده خانه به حساب می اید؛ باید دارای دکوراسیون و امکانات مناسبی باشد تا علاوه بر منظم و مرتب بودن وسایل، زیبایی و جلوه خود را حفظ نماید. کابینت ها، قسمت اعظم آشپزخانه را به خود اختصاص داده و تاثیر بسیاری بر دکوراسیون آن میگذارند. این روز ها کابینت های فلزی قدیمی جای خود را به کابینت های پرطرفدار و معروف چوبی و کابینت ام دی اف داده اند.

این سری از کابینت ها دارای طرح ها و رنگ های متنوعی است که میتوانید مطابق با سلیقه و دیزاین آشپزخانه خود از آنها استفاده نمایید.

متریال موجود در MDF

جنس و مواد تشکیل دهنده MDF، از خرده چوب هایی است که در شرایطی خاص تحت فشار قرار گرفته و با روکش های متنوع پوشش داده میشوند. این روزها از کابینت ام دی اف به دلیل هماهنگی بیشتر با دکوراسیون منزل و طیف طرح و رنگ متنوع، استفاده بسیاری میشود.

نکاتی مهم در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف :

جهت انتخاب مناسب ترین و بهترین رنگ کابینت ام دی اف آشپزخانه به این نکات توجه کنید :

  • اگر نورِ آشپزخانه شما (چه از طریق پنجره و چه از طریق نورپردازی داخلی) زیاد است از کابینت ام دی اف تیره تر استفاده نمایید و برعکس.
  • رنگ های روشن کابینت ام دی اف، فضای آشپزخانه شما را بزرگتر جلوه میدهند. لذا در متراژ های کوچک بهتر است از انتخاب رنگ های تیره بپرهیزید.

    در صورتی که به رنگ های تیره کابینت ام دی اف علاقه مند هستید، از مدل های ترکیبی که شامل رنگ های روشن هستند، استفاده نمایید.

  • نگهداری و تمیز کردن کابینت ام دی اف یکی دیگر از نکاتی است که در انتخاب رنگ باید مد نظر داشته باشید. رنگ های تیره، چرک تاب هستند و نگهداری و تمیز کردن کابینت ام دی اف رنگ روشن به مراتب سخت تر است.

رنگ های کابینت ام دی اف

پر طرفدار ترین و بهترین رنگ کابینت ام دی اف :

  • رنگ هایی با هارمونی کرم و زرد کمرنگ، فضایی مدرن را خلق میکنند و بازتاب نور ایده آلی هم دارند. همچنین جهت رویه این مدل کابینت ها میتوانید از رنگ های تیره مانند مشکی و خاکستری استفاده نمایید.
  • اگر اهل تغییر دکوراسیون مداوم هستید و در پی رنگی خنثی میگردید که به راحتی با انواع دکوراسیون شما هماهنگ شوند، سفید یا تنالیته های خاکستری و طوسی روشن میتوانند انتخاب های مناسبی برای کابینت ام دی اف شما باشند. این رنگ های بازتاب نور خوبی دارند و فضای شمارا بزرگتر جلوه میدهند.
  • رنگ های قهوه ای روشن و خاکی هم از جمله رنگ های زیبا و پر طرفدار برای کابینت ام دی اف است که موجب روشن تر و بزرگتر جلوه کردن آشپزخانه شما میشود. به نام رویه این کابینت ها، مناسب ترین انتخاب رنگ های قهوه ای تیره و سوخته هستند.

    به علاوه، هرچه رنگ قهوه ای شما تیره تر باشد، لکه ها را سخت تر نشان میدهد.

درباره سایر تناژ های قهوه ای مانند (گردویی، دارچینی، نسکافه ای، شکلاتی روشن و…) هم همان موارد بالا برقراراست.

  • اگر در منزل خود دکوراسیون چوبی و رسمی دارید، رنگ های گرم و تیره مانند قهوه ای سوخته، فندقی، شکلاتی پررنگ و حتی عنابی، به نام کابینت ام دی اف بسیار مناسب و زیبا است. به یاد داشته باشید این رنگ ها مناسب برای محیط های نسبتا بزرگ و پر نور هستند.
  • دسته ای از کابینت ها با نام کابینت ام دی اف مدرن وجود دارند که ترکیبی از رنگ های سفید و مشکی هستند. این نمونه ها جهت تکمیل دکوراسیون مدرن و امروزی و حتی آشپزخانه هایی که فاقد اوپن هستند، مناسب و زیبا میباشند.
  • استفاده از سایر رنگ ها مانند قرمز، نارنجی، ابی و… برای کابینت ام دی اف معمول و روتین نیست، اما در برخی منازل با دکوراسیون خاص و متفاوت میتواند بسیار زیبا و دل انگیز باشد.

یکی از نو ترین نمونه های مورد استفاده، کابینت ام دی اف براق یا کابینت های گلاس است. تفاوت این مدل از ورق های MDF با سایرین در روکش درخشنده و براق و چشم نواز آن است.

این سری از کابینت ها مانند آینه درخشان هستند و تصاویر را منعکس میکنند. استفاده از کابینت ام دی اف براق، فضایی مدرن و زیبا را خلق میکند که توجه همگان را به خود جلب مینماید.

منبع: اتاق

به "آشنایی با بهترین رنگ کابینت ام دی اف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین رنگ کابینت ام دی اف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید