آموزش تزیین درب یخچال با وسایل ساده و کاغذی ساخت خودتان

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، تزیین درب یخچال با عکس و لوازم آهنربایی باعث می گردد دکوراسیون آشپزخانه ما کمی خودمانی و دوست داشتنی تر گردد. اما اگر حد تعادل را رعایت نکرده و وسایل زیادی بروی درب یخچال خود نصب کنید، نه تنها فضای زیبایی نخواهید داشت، بلکه همه چیز شلوغ و بهم ریخته هم دیده می گردد. در این مطلب می خواهم به آموزش کامل نحوه ساخت وسایل تزیینی ساده ساخته شده با کاغذ و آهنربا بپردازم که هم آسان تهیه می شوند و هم تاثیری شگرف بروی دکوراسیون آشپزخانه شما خواهند گذاشت.

آموزش تزیین درب یخچال با وسایل ساده و کاغذی ساخت خودتان

نام این طرح را چند ضلعی های آهنربایی می گذاریم که همچون اسمش ساده و مدرن است. برای آغاز کار به چند وسیله احتیاج خواهید داشت که در ادامه به معرفی کامل آنها بهمراه عکس خواهم پرداخت.

ابتدا باید یک سری قالب یا الگوی چند ضلعی مانند شکل های زیر را انتخاب نموده و سپس آنها را بروی کاغذ پرینت بگیرید. این الگوها را برای برش زدن کار اصلی لازم خواهیم داشت. بنابراین برای آغاز کار الگوهای زیر را روی کاغذ A4 پرینت بگیرید.

مورد بعدی که احتیاج داریم کاغذ A4 مغناطیسی است که می توان آنها را از لوازم التحریری ها خریداری نمود. این کاغذها عمدتا از جنس وینیل بوده و قابل رنگ آمیزی هستند. قیمت آنها شاید به 30 الی 40 هزار تومان برای یک ورق 30 در 60 سانتی متر برسد.

برای رنگ آمیزی کاغذها و تزیین درب یخچال به 6 یا 7 عدد رنگ آرکیلیکی هایگلاس احتیاج داریم. برای برش راحت تر الگوها بروی کاغذ وینیل می توان از کاتر مدادی هم استفاده کرد، البته با تیغ ساده هم می گردد اما با کاتر کار دقیق تر در می آید. باقی لوازم همانطور که در عکس تعیین شده شامل یک عدد قلم مو رنگ یک اینچی، خط کش آهنی یا پلاستیکی، ماژیک و قیچی است.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

در ضمن توصیه می گردد برای زیر کار هم از محافظ های حصیری یا طلق مخصوص برش بهره ببرید تا به سطوح دیگر بر اثر برش صدمه ای وارد نگردد.

خوب حالا کار تزیین درب یخچال به معنای واقعی آغاز می گردد. ابتدا الگوهای پرینت شده از دو عکسی در بالا گذاشتم را با قیچی برش بزنید.

حالا این الگوهای برش داده شده را بروی قسمت سفید کاغذ مغناطیسی گذاشته و با ماژیک دور آنها را خط بکشید. مطابق شکل دوعدد لوزی کوچک، دو عدد شش ضلعی کوچک، یک عدد شش ضلعی عظیم، یک عدد چند ضلعی کشیده عظیم و یک عدد چند ضلعی کشیده کوچک را برش دهید. البته می توانید چند ضلعی های بیشتری هم برش دهید، این دیگر بستگی به خودتان دارد که چه طرح و شکلی را در فکر دارید.

خوب نوبت رنگ زدن الگوهایی است که بروی کاغذ مغناطیسی کشیده اید. در این مرحله باید از رنگ های آرکیلیکی هایگلاس بهره ببرید. پس از رنگ آمیزی بگذارید طرح ها کاملا خشک شوند و پس از چند دقیقه دوباره دست به کار شوید. البته ذکر یک نکته لازم است، بجای رنگ های آرکیلیکی می گردد از رنگ های دیگر که مقرون به صرفه تر هم هستند بهره ببرید، صرفا رنگ آرکیلیکی را بخاطر براقیت و قابلیت پاک شدن آسان آن انتخاب کردیم. لکه های رنگ آرکیلیکی اگر به اطراف آشپزخانه بریزند خیلی راحت پاک می شوند.

در ضمن اصلا لازم نیست نگران رنگ زدن در محدوده خط کشی ها باشید چرا که در مرحله بعد باید طرح ها را برش دهیم.

در این مرحله باید چند ضلعی های رنگ شده را با یاری کاتر مدادی برش دهید. برای تمیز درآمدن کار از خط کش آهنی بهره ببرید تا خطوط برش صاف و دقیق دربیایند.

خوب کار تزیین درب یخچال تقریبا تمام شده. چند ضلعی های برش خورده را هر طور که می پسندید بروی درب یخچال خود نصب کنید. از آنجایی که کاغذهای مغناطیسی هستند احتیاج به هیچ چیز دیگری ندارند خود کاغذها به درب بخچال می چسبند. شکل های زیر چینش های متفاوت و جالبی را نشان می دهد که در یک مورد الگوها بهم چسبیده اند و در نمونه دیگر از یکدیگر جدا قرار گرفته اند.

برای جذابیت بیشتر می توانید عکس های یادگاری یا نت ها و کارت پستال های زیبای خود را هم از این کاغذها آویزان کنید. کافی است مانند شکل های زیر اندکی از آنها را به زیر کاغذ مغناطیسی فشار دهید تا در جای خود محکم شوند. البته خود چند ضلعی ها به تنهایی کافی هستند.

منبع: اتاق

به "آموزش تزیین درب یخچال با وسایل ساده و کاغذی ساخت خودتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تزیین درب یخچال با وسایل ساده و کاغذی ساخت خودتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید