ایران به دنبال تبدیل شدن به قدرت جدید خودروسازی است
به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، نشریه آوتو تکنو سیندو نیوز در گزارشی پیرامون صنعت خودروسازی در ایران نوشت: ایران در شرایطی که تحت فشار شدید آمریکا قرار گرفته است، با الگو قرار دادن چین، به دنبال تبدیل شدن به یک قدرت جدید خودروسازی در دنیا است.
به گزارش گروه مالی وبلاگ صنعت چاپ، این نشریه اندونزیایی در این خصوص نوشت: تحریم آمریکا و هم پیمانان آن علیه ایران چندان نتوانست بر صنعت خودروسازی ایران تاثیر منفی بگذارد، چرا که فراوری خودرو های سدان در ایران نه تنها کاهش نیافت بلکه طی سال های اخیر حتی حدود 20 درصد افزایش داشته است.
این گزارش اعلام اینکه بعد از صنایع نفت و گاز، خودروسازی سومین صنعت فعال در این کشور است اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به واسطه بخش های مختلف صنعتی خود به ویژه صنعت خودرو سازی به تدریج می رود تا به یک کشور ثروتمند نبدیل گردد.
در ادامه این گزارش آمده است: به گفته مسوولان شرکت ایران خودروی ایران (IKCO)، این گروه تجاری به رعم شرایط تحریمی پیروز شد با افزایش 7 درصدی فراوری سهم بازار خود را به 54 درصد برساند.
طبق اعلام دست اندکاران این گروه صنعتی و تجاری، در مجموع در 5 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، IKCO فراوری خود را با 40 درصد افزایش به 192 هزار دستگاه در هر دو بخش سدان و تجاری رسانده است.
این نشریه درباره سابقه فعالیت صنعتی کارخانجات خودروسازی ایران خودرو نیز نوشت: IKCO به عنوان سازنده اتومبیل ایرانی که دفتر مرکزی آن در تهران مستقر است، در سال 1962 میلادی تاسیس شد و در 5 ماه نخست امسال پیروز شد 188 هزارو خودرو فراوری کند، این در حالی است که این شرکت از جهاتی با تحریم های غرب نیز رو به رو است.
این گزارش با اعلام اینکه شرکت ایران خودرو وسایل نقلیه ای شامل خودرو های سمند، پژو و رنو و همچنین کامیون، مینی بوس و اتوبوس فراوری می نماید، اضافه کرد: با استناد به سامانه رسمی اینترنتی ایران خودرو می توان گفت که این شرکت ابتدا به وسیله فراوری اتوبوس هایی که شاسی آن ها از آلمان وارد می شد اقدام به ساخت خودرو نموده، اما بعدا به مونتاژ اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه موتوری پرداخته؛ تا جایی که این شرکت در سال گذشته 700 هزار دستگاه خودرو فراوری نموده است.
این نشریه صنعتی اندونزیایی می افزاید: این شرکت علاوه بر فراوری وسایل نقلیه با نام تجاری خاص خود، با نام های تجاری دیگری مانند پژو و رنو نیز اتومبیل فراوری می نماید و نیز کارخانه هایی در مصر، سوریه، سنگال، ونزوئلا، بلاروس و آذربایجان دارد.
هدف این خودروساز برتر ایرانی این است که بیش از هر جایی محصولات خود را به کشور های اسلامی دیگر از جمله عراق، سوریه و ترکیه صادر کند.
منبع: خبرگزاری دانشجو