راهنمای سفر به زوریخ سوئیس ، معرفی جاهای دیدنی زوریخ

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، در این مطلب از سفر به زوریخ برایتان می گوییم از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ. این شهر ویژگی هایی دارد که احتمالا با روحیات و سلایق بسیاری از شما گردشگران عزیز همخوانی دارد و شما را به خود جذب می نماید ، این شهر با شب زنده داری ها و رستوران های بسیارش شناخته می گردد. این شهر در نزدیکی چندین شهر دیگر و یک کوهستان و دریاچه ای زیبا واقع شده است . شما در ادامه این مطلب می توانید راه هایی برای بهتر سفر کردن به این شهر را بخوانید که در سفر به این شهر بسیار مفید خواهند بود . سفر به این شهر برای افرادی که از لحاظ مالی توانایی زیادی ندارند کمی سخت است . اگر کمی در این شهر زیبا به قدم زدن بپردازید به راحتی می فهمید که این شهر مرکزی بزرگ برای تمام هنر دوستان و هنرمندان است . این شهر مملو از هنر های خیابانی و انواع فستیوال های هنری می باشد که اعجاب انگیز و بسیار زیبا می باشند . شما در این شهر دانشجویان زیادی را دیدار می کنید که علت آن این است که این شهر در دنیا به یکی از مشهور ترین مراکز دانشگاهی به شمار میرود .

راهنمای سفر به زوریخ سوئیس ، معرفی جاهای دیدنی زوریخ

معرفی جاذبه های گردشگری زوریخ به همراه عکس هایی از جاهای دیدنی زوریخ

1) خیابان Bahnhofstrasse

این خیابان زیبا و فوق العاده که در واقع از زیباترین ، خاص ترین و گران ترین خیابان های خرید در جهان است در الدتاون و در مرکز شهر زوریخ واقع شده است . این خیابان از ایستگاه قطار تا دریاچه زوریخ کشیده شده است . در این خیابان تقریبا تمامی برند های مشهور جهان حضور دارند و این علت مجذوب کنندهیت آن در بین بانوان و بعلاوه افرادی که خرید کردن از این مکان ها را دوست دارند می باشد . وجود فروشگاه های لوکس در آن ، به نوعی هر مسافری را مجذوب خود می نماید ، حتی کسانی که پول کافی برای خرید از این مراکز را در برنامه سفر خود قرار نداده اند و همین هم آن را به یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ تبدیل نموده. در این خیابان در فصول مختلف مواد غذایی متفاوت بر حسب فصل به فروش می رسد . به عنوان مثال در تابستان ها بستنی و در زمستان ها نوشیدنی گرم وجود دارد . بعلاوه در دو روز سه شنبه و آدینه (Burkliplatz) یا همان بازار کشاورزان در این خیابان و در نزدیکی دریاچه برگزار می شود که مطمئن باشید از دیدن آن لذت خواهید برد و درواقع یکی از برنامه های مجذوب کننده و جاهای دیدنی زوریخ هست .

2) گشت و گذار در الدتاون زوریخ (شهر قدیمی)

این مکان قدیمی که یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ هست، زیبایی و شکوه خاصی را در بر دارد . زیرا در آن بنا های قرون وسطایی ، اصناف و تالار های شهری با قدمت عصر رنسانس و بعلاوه خطوط باریک پیچ در پیچ دیده می شود . مطمعن باشید که با گشتن در کوچه و خیابان های این شهر یعنی بخش قدیمی آن ، و دیدن الد تاون شگفت زده خواهید شد ، زیرا در این منطقه می توانید فروشگاه های زنجیره ای بی خاتمه ، کلوپ های شبانه خاص ، کافه های ساده و رستوران های فریبنده را ببینید . پس توصیه ما این است که حتما به این محل که یکی از جاهای دیدنی زوریخ هست بروید و بازدید از الد تاون را هرگز نباید فراموش کنید . در صورتی که به شکلات علاقه دارید شکلات فروشی های سوئیسی در الد تاون را نباید فراموش کنید ، و حتما سری به آن ها بزنید . در این منطقه از برج های دو گانه وزیر بزرگ بازدید کنید . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید. بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید.

3) کلیسای سنت پتر (St.Peterskirche)

کلیسای سنت پتر از قدیمی ترین کلیسا های شهر زوریخ و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ است که قدمت بخش اصلی آن به قرن نهم باز می شود . اما بیشتر بخش های کلیسا که امروزه آن را می بینیم در قرن 18 باز سازی شده است . در صورت بازدید از این کلیسا جایگاه هایی را خواهید دید که مخصوص گروه کر بوده و به زیبایی در قرن پانزدهم حجاری شده است ، بعلاوه نام خدا که با زبان عبری در بالای منبر نوشته شده است که در واقع تاکیدی به زبان اصلی کتاب مقدس و بعلاوه انجام اصلاحات از طریق پروتستان ها دارد . برجی که در این کلیسا دیده می شود نقش دیدبان آتش سوزی را داشته است و شاید به این علت بوده که شهر زوریخ مانند بسیاری از شهر های تاریخی دیگر آتش سوزی های بزرگ نداشته است . این کلیسا به خاطر داشتن بزرگترین نمای ساعتی در اروپا نسبت به سایر کلیسا ها نیز مشهور است . رنگ برج و کلیسا با هم متفاوت هستند ، زیرا هر کدام متعلق به سازمان متفاوتی می باشد . در بازدید از کلیسا حتما یکی از اجرا های این کلیسا را ببینید و از شنیدن آن لذت ببرید زیرا سیستم آکوستیکی دیوار های این کلیسا بی نزیر است . کمی پایین تر از این کلیسا میدانی به نام سنت پتر هاف استات قرار گرفته است که می تواند مکانی عالی برای عکاسی برای شما باشد .

4) گورستان Fluntern

در این مکان تاریخی که یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ است و یکی از بنا هایی که با سبک معماری باروک در سال 1887 ساخته شده، شما می توانید منزل گاه عبدی بسیاری از افراد مشهور را از جمله نویسنده معروف ایرلندی جیمز جویسف را ببینید . احتمالا از این که ما این مکان را برای سفر کردن و بازدید به شما گفته ایم تعجب نموده اید اما این مکان یکی از زیبا ترین و منحصر به فرد ترین منطقه ها سوئیس و زوریخ می باشد که زیبایی چشم نوازی دارد و کمتر کسی با دیدن این مکان متاثر نمی شود . شما برای رسیدن به این مکان می توانید سوار تراموای خط شش شوید و سپس در ایستگاهی به نام باغ وحش پیاده شوید ، در Zurichbergstrasse به سمت شمال پیاده روی کنید تا به گورستان Fluntern برسید .

5) آبشار راین (Rheinfall)

این آبشار زیبا که در منطقه Schaffhausen در شمال زوریخ واقع شده است بزرگ ترین آبشار اروپا و یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری زوریخ نیز می باشد . شما به راحتی و فقط با سوار شدن یک قطار می توانید به این آبشار زیبا و بزرگ برسید و از این مکان لذت ببرید . این آبشار زیبا 23 متر ارتفاع و 150 متر پهنا دارد ، یکی از فعالیت هایی که گردشگران در طول بازدید از این منطقه زیبا می کنند قایق سواری در طول رودخانه راین Via Rhenana می باشد . یکی از زیبا ترین و البته جالب ترین و بلند ترین مسیر های زوریخ و سوئیس نیز در امتداد این راه و البته این رودخانه از Hochrhein تا Untersee کشیده شده است ، این مسیر در ازایی به اندازه 10 روز دارد . در بالای این آبشار شما می توانید قلعه Laufen را ببینید که چشم انداز بسیار زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد و البته خود قلعه هم از زیبایی قابل توجهی بر خوردار است و یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ است . برای این که به این آبشار زیبا بیایید سفری یک ساعته را در پیش دارید که در آن شما باید سوار قطار S-Bahn شده و به سمت Schloss Laufen am Rheinfall حرکت کنید ، شما بل اجبار باید یک بار هم قطار خود را عوض کنید و سوار قطار Winterthur شده و به سمت این آبشار حرکت کنید . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید.

6) باغ چینی زوریخ

شهر زوریخ با شهر کونمینگ در کشور چین خواهر هستند . این باغ زیبا نیز هدیه ای از طرف این خواهر به زوریخ به عنوان تشکر و قدردانی برای یاری کردن به توسعه سیستم آبی این شهر می باشد . در قسمت شرقی دریاچه یک دلتا به نام Zurichhorn واقع شده است که این باغ زیبای چینی بر روی آن و درواقع در خط ساحلی قرار گرفته است . به جرات می توان گفت این باغ یکی از باغ های چینی خارج از کشور چین می باشد که در زمره برترین ها قرار گرفته است و یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ هست . این باغ زیبا و شگفت انگیز از ماه آوریل تا ماه نوامبر به صورت روزانه پذیرای گردشگران و مسافران است . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید.

7) دریاچه زوریخ

در سمت جنوب شهر زوریخ یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ قرار گرفته و آن جایی نیست به جز همان دریاچه زوریخ که می توانید به همراه یکی از تور های موجود به قایق سواری بر روی آن بروید و لذت سفر را برای خود دو چندان کنید . اگر به اسکله Bahnhofstrasse بروید می توانید با پرداخت 10 فرانک یعنی حدود 30000 تومان برای قایق سواری بر روی رودخانه اقدام کنید . در صورت داشتن زوریخ کارت ، می توانید رایگان به قایق سواری بر روی رودخانه بروید و لذت ببرید . انتخاب زمان مناسب برای گردش بر روی رودخانه بسیار مهم است ، حتی اگر کوتاه باشد .

8) موزه ملی سوئیس

این مکان که یکی از جاهای دیدنی زوریخ هست، بیشتر مختص افرادی ست که به تاریخ و فرهنگ پیشینیان علاقه مندند . در این موزه که در واقع یک مجموعه 4 قسمتی است به جز خود موزه ملی زوریخ ، انجمن تاریخ سوئیس شوئیز و قلعه پرانگیز و بعلاوه مجموعه ای در Affoltern am Albis قرار دارند . با رفتن و بازدید از این موزه می توانید خود را در قرن های چهارده و شانزده ببینید و آثاری از آن دوران را نظاره گر باشید . بعلاوه در این موزه می توانید مبلمان عتیقه سوئیسی ، تصاویر متغیر (شهر فرنگ در فرهنگ خودمان) از قدیم ، برج اسلحه و مجموعه ای قدیمی و بزرگ از سکه ها را ببینید . پس در صورت داشتن علاقه به تاریخ ، از دیدن این موزه غافل نشوید . در صورت تمایل شما در این مجموعه راهنمای صوتی در اختیارتان قرار می گیرد . البته با رفتن به این مجموعه دیدنی می توانید از قایق سواری هم لذت ببرید زیرا که تور های قایق سواری بر روی رودخانه Limmet در نزدیکی موزه قرار دارند . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید.

9) بازدید از موزه بومی Nordamerika

با رفتن به این موزه شهری که یکی از جاهای دیدنی زوریخ هست، فرصتی برای آشنایی با فرهنگ بومی آمریکای شمالی پیدا خواهید کرد ، هر چند که احتمال وجود چنین مکانی در یک شهر اروپایی محال و یا تعجب بر انگیز می باشد . در این موزه تعدادی از مصنوعات اصلی فرانسیس هاتز واقع شده است . موزه NONAM یا Nordamerika در شهر زوریخ از طریق فرانسیس هاتز گونفرید به عنوان یک مجموعه خصوصی شروع به کار کرد اما در دهه 60 میلادی تبدیل به موزه شهری شد تا مردم هم بتوانند از آن دیدن کنند . امروزه نمایشگاه هایی که نشان دهنده زندگی معاصر کشور های اروپایی است نیز در آن برگذار می شود . در روزهای یکشنبه ، بیشتر ظهرها ، در این موزه تورهای رایگان برای بچه ها به همراه خانواده هایشان برگذار می شود . بیشتر دست نوشته های موجود در این موزه به زبان آلمانی می باشد . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید.

10) مجموعه خرید و غذاخوری Frau Gerolds Gartem

در صورتی که به بازار Garten که واقعا می تواند یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ باشد بروید با مجموعه کاملی از لوازم روبرو خواهید شد ، از جمله کالاهای دست ساز ، اجناس کوچک ، انواع پوشاک زنانه و لباس های مد ، که در این مجموعه خرید در کنار هم گردآمده اند . علاوه بر این ها رستورانی فوق العاده در یک باغ شهری زیبا شما را پذیرا است . بعلاوه فروشگاه های فوق العاده مد و فشن در این ناحیه شما را در فضایی استودیویی قرار خواهند داد تا از خرید خود لذت بیشتری ببرید . مجموعه Frau Gerolds Garten که در واقع یک مجموعه غذاخوری و سرگرمیی است ، با رونق خود این محله صنعتی را به محله ای پر جنب و جوش تبدیل نموده است . البته در این مجموعه یک باغ زیبا و یک تراس که می توانید لحظات دوست داشتنی را در آن سپری کنید و بعلاوه هنر های عمومی نیز قرار دارند . این بازار در طول سال و بعلاوه دو روز دو شنبه و آدینه از ساعت 11 صبح تا ساعت 7 عصر باز است . البته یکشنبه هانیز از ساعت 11 صبح تا 6 عصر پذیرای شما است . در صورت سفر در فصل تابستان میتوانید تا نیمه های شب در این مجموعه به سرگرمی بپردازید . فصل زمستان نیز می تواند در این منطقه بسیار لذت بخش باشد زیرا میتوانید در کلبه های چوبی این منطقه غذای مخصوص سوئیسی میل نموده و از لحظات خود لذت ببرید . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید.

11) فروشگاه فریتگ زوریخ

این فروشگاه یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ است. دو برادر به نام های دنیل و مارکوس فریتگ سعی داشتند با یاری وسایل و لوازم دورریختنی مانند کمربند هواپیما و برزنت کیف هایی بادوام و زیبا ودر عین حال ضد آب فراوری کنند. در سال 1993 پیروز به انجام آن شدند و توانستند فریتگ را به یک برند مد که با محیط هم سازگار باشد تبدیل کنند . این برند معروف دارای فروشگاهی در بلندترین برج زوریخ که برجی بسیار خاص است و از 19 کانتینر ساخته شده است، می باشد . بدانید که این فروشگاه دارای جاذبه زیادی برای خانم ها است . با رفتن به این برج علاوه بر خرید می توانید منظره ها زیبایی از شهر را نیز ببینید . البته به این مجموعه از سال 2014 یک خط فروش البسه نیز افزوده شده است . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید.

12) محله Niededirf

اگر در پی سرگرمیات شبانه هستید می توانید در این مکان که یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ لذت زیادی ببرید . این ناحیه یکی از محله های زیبای سوئیس است که شما می توانید از کوچه های باریک خانه های زیبا و البته فروشگاه ای این منطقه لذت ببرید . علاوه بر تمامی کار هایی که شما در این منطقه زیبا می توانید انجام دهید ، می توانید کمی هم با روش زندگی مردم زوریخ و سوئیس آشنا شوید . شما در این منطقه باید در پی خانه ها و بافت های قدیمی باشید زیرا این منطقه از شهر زوریخ چندان توسعه نیافته است . این محله را با همتایانش همانند محله هایی سوهو در لندن و لاتین کوارتر در پاریس مقایسه می کنند . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید.

13) کوه اوتلیبرگ (Uetliberg)

این کوه یکی از جاذبه های گردشگری زوریخ و جاهای دیدنی زوریخ هست و از آن دسته مکان هایی است که به هیچ وجه شما از وقتی که در این کوه سپری نموده اید پشیمان نمی شوید . این مکان را برای دوری از شلوغی و هم همه شهر های شلوغ در یاد داشته باشید تا در هنگام سفر به زوریخ این کوه زیبا را هم ببینید . شهر زوریخ شهر بسیار ویژه و زیبایی است که جاذبه های گردشگری فراوانی را هم در خود جای داده است ، این کوه یعنی کوه اوتلبرگ به دور از تمام جاذبه های دیگر این شهر فضای طبیعی و البته زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد . از بالای این کوه شما می توانید تمامی شهر زوریخ را در زیر خود داشته و از آن لذت ببرید . شما می توانید به صورت رایگان و البته در صورت داشتن زوریخ کارت با سیستم حمل و نقل عمومی این شهر به این منطقه زیبا سفر کنید .

14) کافه شوبر (Schober)

این کافه از لحاظ تاریخی و زیبایی منحصر به فرد و زیبا است . به احتمال زیاد اگر از مردم محلی سوال کنید آن ها این کافه را برای استراحت و تمدد اعصاب پیشنهاد می کنند ، این کافه در این حال که حتی شاید بتوای دارای غذا های خوشمزه سریع باشد دارای انواع چای ها و قهوه ها و البته انواع بسیار لذیذ و خوبی از شیرینی جات می باشد . هر ساله افراد بسیار زیادی برای خوردن و چشیدن طعم مواد غذایی این کافه به این کافه می روند . به احتمال زیاد با جمعیت زیادی در درون کافه رو به رو می شوید اما اگر وقت داشته باشید مطمئن باشید ارزشش را دارد که به این کافه بروید . این کافه دارای صبحانه های خوبی نیز هست که می توانید در این مکان صبحانه خود را میل کنید . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این مکان را از دست ندهید.

15) شرکت در جشن ملی سوئیس

این فستیوال زیبا را می توانید از منطقه ها مختلفی دیدن کنید ، یکی از این منطقه ها که در بین خود مردم سوئیس هم از معروفیت زیادی برخوردار است آّشار راین می باشد ، به علاوه این آب شار شما می توانید این مراسم را از روی رود خانه نیز مشاهده کنید . این مراسم که در هنگام شب برگزار می شود با آتش بازی های بسیار زیبایی همراه است که اگر شما از این آتش بازی ها سر در می آورید می توانید خود نیز دست به کار شوید و آتش بازی را به راه بیندازید . این جشن در اول ماه اگوست هر سال برگزار می شود . بنابراین در سفر به زوریخ، بازدید این جشن را از دست ندهید.

اطلاعات ضروری

مردم این کشور به زبان آلمانی صحبت می کنند و واحد پول رسمی آن ها فرانک سوئیس (CHF) است . اختلاف ساعت این شهر با تهران -2:30 می باشد و نام فرودگاه این شهر Zurich Airport (ZHR) است . بعلاوه نرخ تبدیل ارز برای این کشور به توضیح زیر می باشد : 1 فرانک سوئیس = 1.01 دلار آمریکا می باشد .

شرایط آب و هوایی

آب و هوای این شهر در طول سال تقریبا سابت و معتدل است . فصل تابستان در این شهر گرم است اما به ندرت به حالت بخار آلود در می آید اما با وجود این گرما در تابستان هم بارش باران متناوب دیده می شود . هوا در 2 فصل بهار و پاییز بسیار لذت بخش و معتدل می شود اما زمستان هایی سرد و برفی دارد . می توان علت این نوع آب و هوا را در 4 فصل سال ، قرار گرفتن شهر زوریخ در دره ای نسبتا مرتفع را اعلام کرد . پس در صورت سفر به زوریخ تا جای ممکن 2 فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید اما توصیه ما این است که زمستان به این شهر سفر ننماید .

برترین زمان برای رزرو هتل های زوریخ

قیمت هتل در شهر زوریخ از ماه می تا سپتامبر ثابت می ماند اما در طول تابستان به اوج آن می رسد و در بقیه سال قیمت ها کمی کاهش می یابد . به جرئت می توان گفت شهر زوریخ و هتل های این شهر تقریبا در طول سال برای هر کسی گران است . به علت آن که روی داد های مختلفی از جمله (هنری ، تجاری ، مالی و ...) در این شهر برگذار می شود ، بر روی هزینه ها نیز تاثیر می گذارد . زیرا در واقع شهر زوریخ شهری تجاری و به گونه ای پایتختی مالی محسوب می شود . گاهی و تنها برخی از آخر هفته ها در میان فصول مختلف مقرون به سرفه محسوب می شوند ، و متاسفانه هاستل در این شهر بسیار کم است . در واقع شهر زوریخ نسبت به استاندارد های اروپایی شهری گران است .

هزینه اقامت در هاستل

می توانید در این شهر اتاق های تک نفره و خصوصی اجاره کنید که در این صورت باید حد اقل 90 فرانک (270 هزار تومان) تا 140 فرانک (320 هزار تومان) برای رزرو آن پول بدهید . بعلاوه می توانید شبی را در اتاقی اشتراکی ، با پرداخت میانگین 45 فرانک (تقریبا 135 هزار تومان) به سر ببرید .

هزینه اقامت در هتل

در صورتی که قصد سفر به شهر های اروپایی را داشته باشید باید بدانید که شهر هایی مانند زوریخ استکهلم و لندن بسیار گران هستند . هزینه اقامت در هتل دز زوریخ به توضیح زیر است (بر حسب کیفیت و تعداد ستاره) :

1 - ستاره : هزینه ای بین 62 تا 120 فرانک معادل با 186 هزار تومان تا 360 هزار تومان در بر خواهد داشت .

2 - ستاره : هزینه ای بین 102 فرانک تا 154 فرانک معادل با 306 هزار تومان تا 462 هزار تومان در بر خواهد داشت .

3- ستاره : هزینه ای بین 111 فرانک تا 230 فرانک معادل با 333 هزار تومان تا 690 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت .

4 - ستاره : هزینه ای بین 134 فرانک تا 323 فرانک معادل با 402 هزار تومان تا 969 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت .

5 - ستاره : هزینه ای بین 269 فرانک تا 513 فرانک معادل با 807 هزار تومان تا 1میلیون و 539 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت .

میانه قیمت مواد غذایی

همان طور که گفتیم این شهر شهری مجلل و بسیار گران است ، برای مثال قیمت نوشیدنی ها در رستوران های زوریخ بسیار گرانند اما شما به راحتی می توانید همان نوشیدنی را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر از مغازه ها و سوپر مارکت ها بخرید . به طور کلی هزینه ای که رستوران های شهر زوریخ برای شما فاکتور می کنند بسیار زیاد و کمی هم ظالمانه می باشد ، اما برای مثال شما همان غذا را با قیمتی بسیار مناسب تر از اغذیه فروشی ها خیابانی و غرفه های غذا که تعدادشان هم در شهر زوریخ کم نیست بخرید .

صبحانه : شما می توانید در صورت ارائه نکردن این خدمات از سوی هتل با هزینه ای در هول و هوش 6 تا10 فرانک یعنی هزینه ای معادل با 18 هزار تومان تا 30 هزار تومان این وعده را در جای دیگری بیرون از هتل مثلا بازار کوب یا میگروس صرف نمایید .

ناهار : در این شهر رستوران ها هزینه زیادی را برای شما در نظر می گیرند ، پس رفتن به بغضی از اغذیه فروشی های ملیتی که غذا های خوش مزه و اما ساده را با قیمتی به صرفه تر ارزه می کنند بسیار بهتر می باشد . اندازه هزینه ای که شما باید برای این وعده غذایی خرج کنید هزینه ای در هول و هوش 8 تا 15 فرانک یعنی هزینه ای معادل با 24 هزار تومان تا 45 هزار تومان می باشد . از جمله غذا های خوشمزه ای که شما در این شهر می توانید میل کنید می توان به انواع سوسیس ها اشاره نمود که غذا های مناسبی برای این وعده شما می باشند .

شام : رستوران هایی که کمی از مرکز شهر زوریخ دور ترند و یا در حومه این شهر قرار دارند هزینه کم تری را نسبت به رستوران های مرکز شهر و معروف تر فاکتور می کنند . رستوران هایی که مشهور تر هستند غذایشان را به اندازه رستوران های دور تر از مرکز شهر و البته بدون نوشیدنی ارزه می کنند . هزینه شما برای این وعده غذایی چیزی در حدود 17 فرانک تا 25 فرانک یعنی هزینه ای معادل با 51 هزار تومان تا 75 هزار تومان می باشد .

بیگ مک یا مک دونالد : هزینه این رستوران ها برابر است با هزینه ای در حدود 11.70 فرانک برابر با 35 هزار و 100 تومان . این رستوران پر آوازه در بیشتر کشور های ناحیه اسکاندیناوی گران تر از حد معمول است و زوریخ نیز این حالت را دارد .

در صورتی که دوست داشته باشید خودتان آشپزی کنید هزینه ای بین 160تا 127 فرانک خواهد داشت . بعلاوه می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته را بر حسب سبک غذایی مورد علاقه (غربی یا آسیایی) تهیه کنید و خود اقدام به پخت آنها نمایید که در این صورت برای غذای غربی حدودا 160 یعنی هزینه معادل با 480 هزار تومان و برای غذای آسیایی 127 فرانک یعنی معادل با 381 هزار تومان باید هزینه کنید . محاسبه این قیمت ها بر اساس مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان بالغ و سالم و اندازه کالری مورد احتیاج آن تنظیم شده است که شامل اقلامی همانند برنج سفید ، تخم مرغ ، نان تازه ، شیر (سبک غربی) ، گوشت قرمز گاوی ، پنیر محلی (سبک غربی) ، سینه مرغ (بدون استخوان و کاملا پوست کنده) ، سیب زمینی ، پیاز ، پرتقال و گوجه فرنگی ، موز و سیب درختی و بعلاوه کاهو می باشد . پس اگر به غیر از این مواد خواستار مواد بیشتر یا متفاوت با فهرست بالا بودید باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید .

حمل و نقل عمومی در زوریخ

در شهر زوریخ اتوبوس ، قطار های محلی و تراموا از اصلی ترین وسایل حمل و نقل محسوب می شوند که بیشتر نقاط شهر را پوشش می دهند . مرکز اصلی همه خدمات حمل و نقل در این شهر ایستگاه قطار زوریخ HB است که در مرکز شهر واقع شده است . به غیر از اتوبوس ها و تراموا قسمت بیشتر قطار ها بین شهری هستند ، بعلاوه با یاری این خطوط راه آهن به کشور های همسایه از جمله ایتالیا ، آلمان ، فرانسه و اتریش نیز می توان سفر کرد . در فاصله 100 متری از ایستگاه قطار در قسمت شمالی آن یک خاتمهه اتوبوس به نام (Sihlquai) قرار گرفته است . در صورت داشتن کارت سفری سوئیس و یا برخی از کارت های دیگر مخصوص ، استفاده از تمام وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر رایگان می شود .

انواع کرایه و بلیط :

تاکسی از فرودگاه به سمت مرکز شهر

65 تا 75 فرانک معادل با 195 هزار تومان تا 225 هزار تومان

قطار اکسپرس از فرودگاه به مرکز شهر

6.60 فرانک معادل با 19800 تومان

هر سه کیلو متر جابه جاییاز طریق تاکسی

18 تا 24 فرانک معادل با 54 هزار تومان تا 72 هزار تومان

قطار/ اتوبوس / تراموا در زوریخ

2.6 تا 4.3 فرانک معادل با 7800 تومان تا 12900 تومان

کارت های سفری 24 ساعته / قابل استفاده در قطار ، اتوبوس و تراموا

5.2 تا 8.6 فرانک معادل با 15600 تا 25800 تومان

انواع کارت های سفری

(ماهانه) ZVV Network Pass

بزرگسال / درجه 2

بزرگسال / درجه 1

افراد 6 تا 25 سال /درجه 2

شبکه محلی

50 فرانک (150 هزار تومان)

83 فرانک (249 هزار تومان)

37 فرانک (111 هزار تومان)

1-2 منطقه

84 فرانک (252 هزار تومان)

139 فرانک (417 هزار تومان)

61 فرانک (183 هزار تومان)

3 منطقه

124 فراک (372 هزار تومان)

205 فرانک (615 هزار تومان)

90 فرانک (270 هزار تومان)

4 منطقه

164 فرانک (492 هزار تومان)

271 فرانک (813 هزار تومان)

119 فرانک (357 هزار تومان)

5 منطقه

201 فرانک (603 هزار تومان)

332 فرانک (996 هزار تومان)

146 فرانک (438 هزار تومان)

همه منطقه ها

240 فرانک (720 هزار تومان)

396 فرانک (118800 تومان)

175 فرانک (525 هزار تومان

Multiple day pass

(6 روز انتخابی سفر رایگان و نا محدود با یک بلیط)

ساعات اعتبار

بزرگسالان / درجه 2

بزرگسالان / درجه 1

افراد 6 تا 25 سال / نیم بها / درجه 2 (فرانک)

افراد 6 تا 25 سال / نیم بها / درجه 1(فرانک)

شبکه محلی

24 فرانک (72 هزار تومان)

25.6 فرانک (76800 تومان)

42.4 فرانک (127200 تومان)

22.4فرانک (67200تومان)

36.8 فرانک (110400 تومان)

1-2 منطقه

24 فرانک (72 هزار تومان)

46.6 فرانک (139800 تومان)

76.4 فرانک (229200 تومان)

34.4 فرانک (103200 تومان)

56.8 فرانک (170400تومان)

3 منطقه

24 فرانک (72 هزار تومان)

71.2 فرانک (213600تومان)

117.6 فرانک (352800تومان)

37.6 فرانک (112800 تومان)

62 فرانک (186000 تومان)

4 منطقه

24 فرانک (72 هزار تومان)

92.8 فرانک (278400 تومان)

152.8 فرانک (458400 تومان)

49.2 فرانک (147600تومان)

81.2 فرانک (243600 تومان)

5منطقه

24 فرانک (72 هزار تومان)

114.4 فرانک (343200 تومان)

188.8فرانک (666400 تومان)

60.4فرانک (181200 تومان)

99.6فرانک (298800 تومان)

6 منطقه

24 فرانک (72 هزار تومان)

136 فرانک (408000 تومان)

224.4فرانک (673200 تومان)

72فرانک (216000تومان)

118.8فرانک (356400تومان)

7 منطقه

24 فرانک (72 هزار تومان)

157.6 فرانک (472800 تومان)

260فرانک (780000تومان)

83.2فرانک (249600 تومان)

137.2فرانک (411600 تومان)

همه منطقه ها

24 فرانک (72 هزار تومان)

181.6فرانک (544800 تومان)

299.6فرانک (898800 تومان)

96فرانک (288000تومان)

158.4فرانک (475200 تومان)

آپارتمان اجاره کنید

در صورتی که آپارتمان اجاره کنید می توانید هزینه ای کم تر نسبت به اجاره اتاق در هتل بپردازید ، بعلاوه اجاره آپارتمان می تواند احساس راحت بودن در خانه خودتان را برای شما فراهم کند . در صورت اجاره آپارتمان در خارج از بخش های توریستی زوریخ می توانید تجربه جدیدی از زندگی در کنار افراد محلی را به دست آورید . در صورت استفاده از سایت هایی مانند (Airbnb) اتاق های خصوصی را با قیمتی کمتر از 40 فرانک (120 هزار تومان) می توانید اجاره کنید و با اولین رزرو از این سایت 25 دلار (98.226 تومان) تخفیف بگیرید . میانگین قیمت ها برای اجاره آپارتمان حدود 73 فرانک (219 هزار تومان) برای یک شب اقامت می باشد.

کارت Zurich Pass بخرید

Zurich Pass کارتی است که دارای مضایای ویژه ای می باشد از جمله می توانید از طریق این کارت از موزه های اصلی شهر به صورت رایگان بازدید نمایید ، بعلاوه امکان جابه جا شدن رایگان از فرودگاه تا مرکز شهر را برای شما فراهم می نماید . این کارت برای گردشگران بسیار ارزش مند است . البته کارت سفری دیگری به نام کارت سفری گردشگران نیز وجود دارد که اگر در برنامه سفر به زوریخ خود قصد بازدید از نقاط زیادی در این شهر را دارید می توانید این کارت را نیز تهیه کنید . تهیه Zurich Pass برای مدت 24 ساعت ، 24 فرانک معادل با (72 هزار تومان) برای شما هزینه خواهد داشت و برای 72 ساعت تنها 48 فرانک (144 هزار تومان) هزینه در بر دارد .

خودتان آشپزی کنید

در صورتی که آپارتمانی را اجاره نموده اید ، به شما پیشنهاد می کنیم که حتی الامکان خودتان آشپزی کنید زیرا غذا در شهر زوریخ به نسبت سایر شهر ها جهان گران تر است و شما با این کار می توانید در هزینه های سفر به زوریخ خود سرفه جویی کنید .

از منوی ویژه ناهار بهره ببرید

می توانید برای این که هزینه کم تری را پرداخت نمایید سری به رستوران های قومی مانند رستوران های هندی ، چینی ، تایوانی و خاور میانه ای بزنید تا برای سرف یک وعده خوش مزه و مقرون به صرفه قیمت حدودا 10 فرانک معادل با 30 هزار تومان پرداخت نمایید . بعلاوه می توانید در رستوران ها و کافه های معمولی این شهر نگاهی به منوی ویژه ناهار آن ها بیندازید که بین 10 تا 19 فرانک (30 هزار تا 57 هزار تومان) برای شما هزینه دارد .

دوچرخه رایگان سوار شوید

در شهر زوریخ 3 نوع دوچرخه در اختیار تمامی افراد ، حتی گردشگران به صورت رایگان قرار می گیرد . این 3 نوع عبارتند از دوچرخه های برقی ، دوچرخه های شهری و دوچرخه های مخصوص بچه ها . اگر کارت شناسایی معتبر ارائه دهید و یا 20 فرانک (معادل با 60 هزار تومان) به صورت ودیعه بگزارید می توانید از این وسیله نقلیه بهره ببرید . دوچرخه ها در ایستگاه دوچرخه شمالی (موزه ملی سوئیس) و یا ایستگاه جنوبی (Postbrucke) در دسترس هستند . یکی از معایبی که این طرح دارد این است که این وسیله نقلیه همواره در دسترس نمی باشد .

از مزیت سایت کوچ سرفینگ بهره ببرید

در صورت آشنا بودن با این سایت ، فرصتی برای شما فراهم می شود تا بتوانید شب را در کنار مردم محلی هر شهر و خانه های آن ها به صورت رایگان سپری کنید . مقرون به صرفه ترین اتاق ها همان خواب گاه ها اشتراکی هستند که باز هم هزینه زیادی برای شما در بر دارند (حدودا 45 فرانک معادل با 135 هزار تومان) . پس اگر دوست دارید چنین هزینه ای را نپردازید می توانید از سایت کوچ سر فینگ بهره ببرید . تنها کاری که باید انجام دهید این است که از قبل در سایت سبت نام نموده و در خواست خود را بفرستید تا از طریق فرد دیگری از مقصد مورد نظرتان جوابی دریافت کنید . مزیت بزرگ این کار : 1 سرفه جویی در هزینه های سفر به زوریخ ، 2- پیدا کردن دوست های تازه در کشور های دیگر ، 3 آشنا شدن با سبک زندگی و فرهنگ آنها می باشد .

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر به زوریخ سوئیس ، معرفی جاهای دیدنی زوریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به زوریخ سوئیس ، معرفی جاهای دیدنی زوریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید