این گیاه آپارتمانی هرگز خشک نمی گردد

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، این روزها نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان ها و دکوراسیون بسیار هوادار پیدا نموده است.

این گیاه آپارتمانی هرگز خشک نمی گردد

علاقه مندان به استفاده از گیاهان آپارتمانی در عین اینکه زیبایی و سرسبزی گل و گیاه برایشان اهمیت دارد، ترجیح می دهند از گل هایی در خانه استفاده نمایند که بتوانند خودشان را با نور کم وفق دهند. در این مطلب از وبلاگ صنعت چاپ به معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم و کم نور در منزل می پردازیم.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و کم نور در منزل

اگر شما هم نگران رسیدگی به گیاهان آپارتمانی، نور کم یا کمبود جا هستید یا تجربه کافی برای پرورش گیاهان را ندارید، اصلا نگران نباشید. در ادامه به معرفی این گیاه آپارتمانی می پردازیم.

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا

یکی از این گیاهان مقاوم و زیبا زاموفیلیا است. برگ های سبز این گیاه و سازگار بودنش با محیط آپارتمان و نور کم سبب شده در دکوراسیون خانه ها استفاده گردد تا هم فضا را زیبا و هم حس و حال خوبی در فکر ایجاد کند. البته این گیاه نیز مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد زیرا نور بیش از مقدار باعث سوختگی برگ های آن می گردد.

اگر دلتان می خواهد که گیاهتان زود رشد کند، زاموفیلیا گزینه مناسبی است. این گیاه می تواند تا حدود یک متر هم رشد کند. از طرفی به راحتی نابود نمی گردد. بنابراین اگر در نگهداری گل و گیاه تجربه کافی ندارید برای شما برترین گزینه است. فقط مراقب باشید که زاموفولیا را در دمای پایین و سرد نگهداری نکنید. بعلاوه زاموفیلیا قدرت تصفیه نمایندگی هوا را هم دارند و هوای داخل خانه را پاک کند.

انواع زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم و کم نور در منزل

زاموفیلیا دارای سه نوع بلک، ابلق و سبز است.

  • زاموفیلیا سیاه برگ های بنفش تیره است که رو به سیاهی می رود. این نوع زاموفیلیا بسیار زیبا و کمیاب است، به همین دلیل قیمت خرید بالایی به خود اختصاص داده است.
  • زاموفیلیا ابلق برگ های دورنگ طلایی سبز یا سفید سبز را دارد.
  • زاموفیلیا سبز نیز رایج ترین گونه زاموفیلیا است که برگ های چرم، براق و سبز دارد.

برای اینکه چیدمان خانه خود را زیبا کنید به مطلب تزیین گلدان در خانه با ایده های ساده و مقرون به صرفه سر بزنید.

آبیاری زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم و کم نور در منزل

زاموفیلیا می تواند آب را به مدت طولانی در خود ذخیره کند. بنابراین احتیاج به آبیاری چندانی ندارد. برترین زمان برای آبیاری نیز وقتی است که خاک آن خشک شده باشد. بعلاوه رطوبت محیط برای رشد زاموفیلیا کافی است. شما می توانید هر چند وقت یک بار برگ های آن را غبار پاشی کنید.

دلیل زرد شدن برگ های زاموفیلیا نیز آبیاری نادرست آن است. اگر بیش از حد به گیاه خود آب بدهید، پس از مدتی برگ گیاه زرد می گردد. بهتر است در تابستان هفته ای یک بار و در زمستان هر دو هفته یک بار آبیاری را انجام دهید.

خاک و کوددهی

خاک زاموفیلیا باید سبک باشد تا آب را به راحتی از خود عبور دهد. از آنجایی که این گیاه بسیار مقاوم است چندان به کوددهی احتیاج ندارد. اما اگر می خواهید این کار را انجام دهید در بهار و تابستان باشد.

روش تکثیر و قلمه زدن زاموفیلیا

یکی از روش های تکثیر زاموفیلیا، قلمه زدن در آب است. ابتدا با یک چاقو چند برگ را به همراه ساقه از گیاه جدا کنید و سپس درون آب قرار دهید. حدود 6 ماه طول می کشد تا گیاه ریشه بزند. وقتی گیاه ریشه زد و طول آن به 7 سانتی متر رسید، در گلدان بکارید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با وسایل دور ریختنی آشپزخانه را تزیین کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این گیاه آپارتمانی هرگز خشک نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گیاه آپارتمانی هرگز خشک نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید