بازگشایی مدارس 300 دانش آموز به بالا از یکم آبان ماه

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس کمتر از 300 دانش آموز از یکم آبان فعالیت خود را به صورت حضوری شروع خواهند کرد.

بازگشایی مدارس 300 دانش آموز به بالا از یکم آبان ماه

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ صنعت چاپ، علیرضا کمره ای، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این بازگشایی ها شامل همه مدارس دولتی و غیردولتی در همه مقاطع تحصیلی می گردد و مدارس استثنایی هم بر اساس شیوه نامه جداگانه ای بازگشایی خواهند شد.

وی توضیح داد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون شرط حضور معلمان و دانش آموزان در کلاس ها نیست، ولی امیدواریم که دانش آموزانی که واکسن نزده یا یک دُز واکسن زده اند تا خاتمه آبان دُز دوم را تزریق نمایند.

آقای کمره ای گفت: هم اکنون 85 درصد معلمان و 68 درصد دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

وی بهداشت فردی و محیطی دانش آموزان و کارکنان مدرسه و ایجاد تهویه مناسب در کلاس ها را از شروط اصلی بازگشایی مدارس مطرح نمود.

آقای علیرضا کمره ای اضافه نمود: فاصله دانش آموزان در کلاس ها حداقل یک و نیم متر خواهد بود و فواصل اجتماعی در زنگ های سرگرمی هم باید رعایت گردد که نظارت بر آن بر عهده معاونان مدارس خواهد بود.

وی گفت: بوفه های مدارس تعطیل خواهند بود و زنگ های ورزش هم طبق الگوی خاص برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برای رعایت فاصله های دانش آموزان در کلاس ها، مدیران مدارس می توانند کلاس ها را به دو یا سه کلاس 10 تا 15 نفره تقسیم نمایند که در روز های هفته تقسیم خواهد شد.

آقای کمره ای اعلام نمود: طبق این تصمیم دانش آموزان دو یا سه روز در هفته در مدرسه حاضر خواهند شد و بقیه روز ها را به آموزش مجازی خواهند پرداخت.

وی گفت: در صورتی که تعداد دانش آموزان مدرسه کم باشد کلاس ها می توانند به صورت حضوری 5 روز در هفته هم دایر باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: آموزش در بیشتر مدارس به صورت ترکیبی و بر اساس تصمیم شورای مدرسه به صورت حضوری و مجازی خواهد بود، اما ساعت کار معلمان افزایش پیدا نخواهد کرد و معلمان طبق ساعت موظف خود تدریس خواهند کرد.

کمره ای گفت: مجازی و حضوری بودن هر کلاس را مدرسه معین می نماید و دانش آموزان هم ملزم به رعایت آن هستند.

وی به رعایت شیوه نامه ها به مدارس هم اشاره نمود و اضافه نمود: به مدارس اعلام نموده ایم که دانش آموزان و یا خانواده های مشکوک به بیماری را از سایر دانش آموزان جدا و از ورود آن ها به مدرسه جلوگیری نمایند تا دوره درمان را در خانه طی نمایند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس ارتباطی به رنگ بندی شهر ها ندارد و در شهر های قرمز و نارنجی هم مدارس دایر خواهند شد، اما اگر مراجع بهداشتی تصمیم خاصی درباره شهر یا منطقه ای بگیرند ما تابع تصمیمات آن ها خواهیم بود.

وی اضافه نمود: هر مدرسه برای بازگشایی باید مجوز بهداشتی را از اداره آموزش و پرورش منطقه بگیرد و تا به امروز 93 هزار مدرسه شرایط خود را در سامانه آموزش و پرورش ثبت نموده اند که پس از آنالیز کارشناسان زمان و نحوه بازگشایی آن ها در آبان معین خواهد شد.

وی تأکید کرد: در این سامانه بعلاوه مدارس موظفند مقدار ساعات حضوری و مجازی خود را معین نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازگشایی مدارس 300 دانش آموز به بالا از یکم آبان ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس 300 دانش آموز به بالا از یکم آبان ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید