راه های استعلام بدهی طرح ترافیک تازه در سامانه تهران من ، لینک مستقیم

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، سامانه تهران من از دو سال پیش از طریق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آغاز به کار کرد و در این سامانه خدمات ترافیکی متعددی برای شهروندان تهرانی در دسترس است. طبق قانون تازه طرح ترافیک هر خودرو 20 روز در فصل می تواند در محدود طرح ترافیک تردد داشته باشد و بیشتر از این میزان باید عوارض ورود به محدود طرح ترافیک را پرداخت کنند.

راه های استعلام بدهی طرح ترافیک تازه در سامانه تهران من ، لینک مستقیم

اما درباره چگونگی استعلام بدهی طرح ترافیک دو راه مطمئن و بدون واسطه وجود دارد. نخست اینکه کاربران سامانه تهران من می توانند با مراجعه به سامانه به نشانی my.tehran.ir از میزان بدهی خودرو مطلع شوند و با شارژ حساب از افزایش بدهی و جریمه خودرو جلوگیری کنند.

میزان کل بدهی خودروهای هر حساب کاربری در صفحه داشبورد من و میزان بدهی هر خودرو در بخش خودروهای تحت پوشش من قابل مشاهده است. و علاوه بر این در صفحه اصلی این سامانه هم لینکی مستقیم برای ورود به این بخش در نظر گرفته شده است.

راه دوم استفاده از تلفن های همراه است. به طوریکه شما می توانید با شماره گیری #3*3*137* و واردکردن شماره پلاک خودرو، از میزان بدهی طرح ترافیک خودرو مطلع شوید.

بر اساس ضوابط تازه طرح ترافیک، هزینه عوارض تردد در محدوده به طور میانه کاهش یافته است، اما درصورتی که خودرو بدون شارژ حساب و پرداخت عوارض در محدوده طرح تردد کند، علاوه بر جریمه، بدهی عوارض هم به حساب وی منظور می شود.

البته برای پرداخت بدهی طرح ترافیک تازه راه های حضوری مانند مراجعه به دفاتر الکترونیک خدمات شهر و دفاتر پیشخوان دولت هم وجود دارد.

در این زمینه بخوانید:

یک راهنمای عملی برای ثبت نام کارت سوخت یا بازیابی آن

سریع تر بدهی را پرداخت کنید تا جریمه نشوید!

طبق نرخ گذاری شورای شهر، هر خودرو دارای معاینه فنی عادی در صورت ورود به محدوده در ساعت اوج صبح و خروج در ساعت اوج عصر، باید 36 هزار تومان پرداخت کند. در صورت عدم پرداخت به موقع، این رقم به 45 هزار تومان افزایش پیدا می کند که به همراه جریمه 20 هزارتومانی، در مجموع هزینه ای معادل 65 هزار تومان را بر مالک خودرو تحمیل می شود.

به همین دلیل شهرداری تهران به عموم شهروندان توصیه کرده که با ثبت نام و شارژ حساب شهروندی خود قبل از ورود به محدوده، از تحمیل هزینه های سنگین و ایجاد بدهی عوارض علاوه بر جریمه پیشگیری کنند.

لینک مستقیم به صفحه استعلام بدهی طرح ترافیک تازه

منبع: ایرنا زندگی

به "راه های استعلام بدهی طرح ترافیک تازه در سامانه تهران من ، لینک مستقیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های استعلام بدهی طرح ترافیک تازه در سامانه تهران من ، لینک مستقیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید