راهنمای 0 تا 100 اسباب کشی؛ معرفی 10 شرکت برتر اسباب کشی تهران سال 1401

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، کسانی که پیش از این تجربه اسباب کشی داشته اند، خوب می دانند که این کار تا چه میزان تنش و استرس ایجاد می نماید. رسیدگی به امور اداری، تسویه کردن قبض آب، برق، گاز و تلفن، باز کردن جعبه های حاوی کتاب های مدرسه و لباس هایی که از آخرین اسباب کشی تا به حال باز نشده اند و در انباری هم جا نمی شوند و باید داخل منزل جایی برای آن ها باز کرد، هیچ کس از انجام دادن چنین کارهایی لذت نمی برد اما می توان تمهیداتی اندیشید که این کارها به خوبی انجام شوند و خیلی روی اعصاب نباشند.

راهنمای 0 تا 100 اسباب کشی؛ معرفی 10 شرکت برتر اسباب کشی تهران سال 1401

از نقطه نظر تئوری، اسباب و اثاثیه ما باید از هر زمان دیگری کمتر شده باشد. رسانه های دیجیتالی جایگزین CD، DVD و کتاب شده و از سوی دیگر مد و فشن به کمک خانه های مدرن و امروزی آمده تا ظاهری آراسته و عاری از هر گونه درهم ریختگی به آن ببخشد.

این حرف ها را به فردی بگویید که قرار است اسباب کشی کند. مهم نیست چقدر کوشیده اید تا خود را از شر وسایل غیرضروری زندگی تان خلاص کنید، به محض آن که زمان بسته بندی اثاثیه و آماده کردن آن ها برای اسباب کشی فرا می رسد، ناگهان به این نتیجه می رسید که 3 برابر موزه لوور اسباب و اثاثیه دارید.

حالا چه باید کرد؟

در روزگار نه چندان دور، همه چیز ساده تر بود. باید به سوپرمارکت محل می رفتید و چند تا جعبه مقوایی به چنگ می آورید، جعبه های خالی چیپس و پفک یا موز، همین ها کارتان را راه می انداخت. اما حالا این کار را انجام دهید تا به دو کشف مهم برسید. اول این که صاحب سوپرمارکت بلافاصله بعد از خالی کردن محتویات جعبه در قفسه ها، جعبه ها را جمع می نماید تا تحویل مراکز بازیافت دهد. دوم این که، حتی اگر برخلاف مقررات ایمنی و بهداشت بتوانید جعبه ای پیدا کنید، آنقدر بزرگ و محکم نیست که بتوانید کتاب جنگ و صلح یا سایر آثار تولستوی را درون خود جا دهد، منظورم همان کتاب هایی است برایتان ارزشمند بوده و بارها و بارها آن ها را خوانده اید.

گذشته از آن به جعبه ای نیاز دارید که بتواند از وسایل شکستنی شما محافظت کند. واقعاً انتظار دارید باربران به کلمه شکستنی نوشته شده بر روی جعبه ها اهمیت دهند یا آن را چیزی فراتر از یک چالش بدانند؟ تحقیقات نشان می دهند، اسباب کشی یکی از پر استرس ترین کارهایی است که هر فرد در طول زندگی اش آن را تجربه می نماید، پس چه لزومی دارد که بخواهید این تنش و استرس را دو چندان کنید و مدام نگران سرویس چایخوری عتیقه ای باشید که از مادربزرگتان به ارث برده اید؟

جعبه های اسباب کشی

خوشبختانه بچه های ما می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند. بیش از 40 سال است که در صنعت فراوری بسته بندی فعالیت داریم و اطلاعات و تجربیات بسیار خوبی در مبحث بسته بندی کردن هوشمندانه اسباب و اثاثیه داریم. از این دانش و خرد گسترده خود برای حل کردن مسائل اسباب کشی بهره برده ایم و به راه چارههای بسیار خوبی رسیده ایم که تمام آن ها را در قالب مجموعه بسته بندی های مورد نیاز برای اسباب کشی عرضه می کنیم.

همه چیز را سالم و تمیز نگه دارید

به احتمال زیاد خودتان کم و بیش می دانستید که به چه وسایلی نیاز دارید؛ جعبه هایی با سایزهای مناسب تا کار بسته بندی اسباب و اثاثیه به زحمتش بیارزد، از سوی دیگر جعبه آن قدر سنگین نگردد که کسی نتواند آن را از جایش بلند کند. به نوارچسب بسته بندی و نایلون حبابدار هم نیاز خواهید داشت. نایلون حبابدار به خاطر ویژگی محافظتی فوق العاده اش نمی گذارند وسایل شما آسیبی ببینند، البته یک کاربرد دیگر هم دارند، می توانید با ترکاندن حباب هایشان از استرس و تنش اسباب کشی بکاهید!

اما لوازم دیگری هم نیاز دارید که شاید به فکرتان هم نرسد که چقدر می توانند مفید و کارآمد باشند. کاور مبلمان و اثاثیه، مثلاً برای روزهایی که هوا بارانی و زمین گلی است، این کاورها موهبتی هستند. کیسه های مخصوص لباس ها یا جعبه های محکم و مقاوم شبیه به کمد لباس که یک گزینه فوق العاده برای این جعبه ها هستند. این جعبه ها از لباس هایتان محافظت می نمایند و شما می توانید روزهای اول اقامتتان در منزل تازه را با خیال راحت سپری کنید و نگران شستن و اتو کردن لباس هایتان نباشید. یا یک جاچسبی که از زحمت شما می کاهد و دیگر نیازی نیست مزه تلخ و بد چسب را در حین بریدن آن و مهر و موم کردن درب جعبه هایتان بچشید یا سر آن را گم کنید!

از آنجایی که هر خانه با خانه دیگر تفاوت دارد و برای بسته بندی کردن اثاثیه هر خانه به جعبه هایی با سایزهای مختلف نیاز است، ما این امکان را برایتان فراهم کنیم که مجموعه جعبه های اسباب کشی مورجهانزتان را خودتان انتخاب کنید.

نمی توانید به شما قول دهیم که استرس و تنش روز اسباب کشی را کاملاً از بین ببریم؛ اما می توانیم تجربیاتمان را در اختیارتان بگذاریم تا کارها را برایتان کم زحمت تر کنیم. پس چرا سری به بخش بسته بندی اسباب کشی ما نمی اندازید تا ببینید ما چگونه می توانیم شما را در این زمینه کمک دهیم؟

اسباب کشی از جمله رویدادهای سرشار از تنش و استرس زندگی ما است. این که چه کار باید انجام دهیم، چقدر از وقتمان را خواهد گرفت و چقدر برایمان هزینه بر می دارد و چیزهایی از این قبیل، ما را دل نگران می نماید. بدون تردید اسباب کشی یک پروژه بزرگ به شمار می رود که باید به دقت برای آن برنامه ریزی کرد تا خیلی منظم و مرتب پیش برود.

اگر کوتاهی کنید و کارها را بدون نظم و برنامه ریزی انجام دهید، استرس و تنش آن به نقطه اوج خود خواهد رسید. اما با یک رویکرد حساب شده و برنامه ریزی عاقلانه می توانید از تنش و استرس اسباب کشی بکاهید و آن را به یک تغییر و تحول مهیج و دلنشین تبدیل کنید. می خواهیم به مرور کردن بزرگ ترین نگرانی هایی بپردازیم که در حین اسباب کشی به سراغمان می آید تا با آگاهی از دغدغه ها بتوانیم یک برنامه ریزی مفید و مؤثر داشته باشیم و خودمان را آماده کنیم.

وقتی می گویید قرار است اسباب کشی کنیم…

بیایید با هم رو راست باشیم، اسباب کشی اصلاً کار شاد و مفرحی نیست. بسکمک از مطالعات نشان می دهند، اسباب کشی یکی از پر استرس ترین کارهایی است که هر کس در طول عمرش مجبور به انجام آن می گردد، حتی با فکر کردن به آن هم آدم افسردگی می گیرد!

راحت تر نبود اگر می توانستیم خانه مان را بر می داشتیم و با تمام اسباب و اثاثیه اش به جایی می بردیم که می خواهیم برویم.

اسباب کشی و جابجا کردن وسایل خانه کار سختی است

شاید جابجا کردن کل ساختمان خانه به نظرتان کار عجیب و غریبی باشد اما در واقع آن طور که شما فکر می کنید، غیر متعارف نیست. به عنوان مثال عمارتی به نام اِیج کرافت که در اواخر قرن 15 میلادی در لانکشایر بنا شده بود، در اوایل قرن بیستم این عمارت دستخوش خرابی های قابل توجهی شد. در سال 1925، عمارت اِیج کرافت به فردی به نام توماس ویلیام فروخته شد. او به جای آن که به ساختمان این عمارت نقل مکان کند، تصمیم گرفت ساختمان این عمارت را به محل اقامت خود منتقل کند. وی این ساختمان را از اقیانوس اطلس عبور داد.

در واقع با این ترفند نتوانست کار اسباب کشی را آسان تر کند. می بایست تک تک آجرها و سنگ های ساختمان را درون صندوقچه های چوبی حمل کالا بسته بندی می کرد تا برای گذر از اقیانوس اطلس آماده می شدند.

با این کار معنا و مفهوم تازه ای به ایده جابجا کردن خانه بخشید.

ولی همه اسباب کشی ها به این صورت انجام نمی شوند و بیشترا شامل تعداد زیادی وسایل هستند که از ساختمانی به ساختمان دیگری منتقل می شوند. برای انجام فرآیند اسباب کشی و جا به جا کردن وسایل، به کارتن اسباب کشی با سایزها و قدرت استحکام متفاوت نیاز خواهید داشت، البته اگر نوار چسب بسته بندی و روکش های پلاستیکی را در نظر نگیریم. البته نباید نایلون حباب دار و فوم ضربه گیری را از قلم بیندازید که از وسایل و اثاثیه شما در طول جهت محافظت کنید؛ به هیچ وجه دوست ندارید به خانه تازهتان که می رسید با کلی وسایل شکسته و خراب شده روبرو شوید که بی تردید تعمیر کردن یا دوباره خریدن آن ها خیلی پر هزینه تر از حد تصورتان خواهد بود.

راحت تر کردن اسباب کشی

آیه نازل نشده که اسباب کشی باید تا این اندازه دلهره آور و هراسناک باشد، این طور فکر نمی کنید؟ ما در چاپخونه تمامی مواد بسته بندی مورد نیاز شما را از کارتن آماده بسته بندی تا نوار چسب و … عرضه می کنیم تا اطمینان یابیم وسایل و اثاثیه تان صحیح و سالم به خانه تازه می رسند تا تجربه اسباب کشی برایتان ساده و بی دردسر گردد و برای شروع یک زندگی تازه آماده باشید!

جالب است بدانید سنگین ترین ساختمانی که در طول تاریخ جابجا شده متعلق به فردی با نام فو گانگ از گوانجو (در چین) است. این ساختمان وزنی معادل 15 هزار و 140 تن دارد که در سال 2014 و در عرض 11 روز 36 متر جابجا شد. چگونگی این جابجایی و از همه مهم تر علت آن، مسئله ای است که تا به حال پیروز به کشف آن نشده ام!

برترین راه برای اسباب کشی اشیاء شکستنی چیست ؟

در عصر دیجیتال، شما می توانید محصولات خود را به اقصی نقاط جهان بفروشید، کافی است یک کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند داشته باشید و به اینترنت وصل شوید. اما این که محصولات خود را صحیح و سالم به دست مشتریان خود برسانید، مبحث دیگری است. اگر محصول شما شکستنی یا حساس و ظریف باشد، نگرانی های شما برای سالم ماندن کالایتان در حین و حمل و نقل دو چندان خواهد شد.

وقتی محصولتان به خوبی بسته بندی نشده باشد، یک بی احتیاطی و بی دقتی کوچک کافی است تا به مشکل بخورید. اصولاً نمی توان محصول را در برابر همه آسیب ها و صدمه های احتمالی بیمه کرد، شاید شرکت حمل تصمیم بگیرد یک دستگاه به وزن 10 تن را بر روی محموله شما قرار دهد که در این صورت هیچ نوعی از بسته بندی نمی توان محصول شما را از گزند آسیب های احتمالی مصون بدارد. اما اگر با دقت محصولتان را بسته بندی کنید و از مواد مناسبی برای محافظت از آن بهره بگیرید، احتمالش بیشتر می گردد که محموله با پیروزیت به دست مشتری برسد و او از خرید خود راضی و خوشحال باشد.

7 وسیله برای بسته بندی وسایل شکستنی

اگر در وبسایت چاپخونه به بخش بسته بندی های محافظتی مراجعه کنید و ندانید از کجا باید شروع کنید، گزینه های متعدد و متنوع موجود در سایت شما را گیج و شگفت زده خواهد نمود. در ادامه محصولاتی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید محصولات خود را صحیح و سالم به هر جای جهان که می خواهید ارسال کنید.

هاردباکس

خوب این که کاملاً معین و واضح است اما بسکمک از مردم ارزان قیمت ترین جعبه موجود در بازار را برای بسته بندی محصولات خود انتخاب می نمایند و انتظار دارند محصولاتشان به سلامت به مقصد برسند. جعبه ای که انتخاب می کنید باید بتواند در برابر آسیب های محیطی و جابه جا شدن های هر روزه دوام بیاورد، پاره نگردد و اجازه ندهد محتویاتش صدمه ببینند. .اگر می خواهید کالایتان را به خارج از کشور بفرستید، باید بسته بندی هایی به مراتب محکم تر و بادوام تر انتخاب کنید.

نایلون حبابدار

بیشتر مردم وقتی می خواهند کالاها و لوازم خود را درون یک لایه محافظ بپیچند، اولین گزینه ای که به فکرشان می رسد، نایلون حبابدار است. خیلی از افراد محبوبیت آن را به جنبه تفریحی و سرگرم نماینده اش نسبت می دهند؛ ترکاندن حباب ها که بسیار آرامش بخش و جالب است. اما نباید از جنبه های محافظتی آن غافل شد که مزایا و منافع بسکمک برای مصرف نمایندگان دارد. نایلون حبابدار عمدتاً دو نوع دارد؛ رول های دارای حباب های بزرگ و رول های دارای حباب های کوچک. خواص محافظتی حباب های بزرگ تر، خیلی بهتر است اما سایز حباب هایشان به گونه ای است که انعطاف پذیری کمی دارند و نمی تواند اشیاء کوچک را درون آن ها بسته بندی کرد. رول های دارای حباب های کوچک برای بسته بندی هر محصولی ایده آل است چرا که به راحتی می توان هر کالایی را درون آن پیچید.

مشکل اصلی نایلون حبابدار فضای زیادی است که برای انبار کردن آن نیاز دارید، مخصوصاً اگر حجم مصرفی تان زیاد است؛ نایلون حبابدار خاصیت محافظتی فوق العاده ای دارد اما نمی توان از آن به عنوان یک ماده پرنماینده بسته بندی استفاده کرد، پس اگر نمی خواهید محصول نایلون پیچ شده تان درون بسته بندی این سو و آن سو برود، به یک ماده دیگر هم نیاز پیدا می کنید.

پرنماینده های فومی

پرنماینده های فومی درست مثل نایلون حبابدار بسیار محبوب هستند. اساساً از آن ها برای پر کردن فضای خالی درون بسته بندی استفاده می گردد، خاصیت ضربه گیری بسیار خوبی دارند و اجازه نمی دهند محتویات بسته بندی آسیب ببینند. علت فروش بسیار بالای آن ها، شکل لوبیایی این فوم ها است که به راحتی در هم قفل می شوند و یک فضای امن برای محتویات بسته بندی فراهم می نمایند تا راحت و آزاد از جای خود تکان نخورند و احتمال آسیب رسیدن آن ها به حداقل برسد.

پرنماینده های فومی از پلی استرن خام ساخته شده اند و سال های سال زمان ضروری است تا تجزیه شوند، در نتیجه مدت ها در صدر فهرست سیاه هواداران محیط زیست قرار گرفته بود. اما خوشبختانه این روزها فراورینمایندگان پیروز شده اند پرنماینده های فومی را از مواد 100 درصد بازیافتی فراوری نمایند که تا حد زیادی تجزیه پذیر و در نتیجه سازگار با محیط زیست هستند. اما درست به مانند نایلون های حبابدار برای حمل و نقل و انبار کردن آن ها به فضای زیادی نیاز است.

فوم های بسته بندی

از نظر پرنماینده های فومی، در زمره فوم های بسته بندی قرار می گیرد، فوم ها کیسه های کوچ جامد یا مایعی هستند که در وسط آن ها هوا جمع شده است. تفاوت این فوم ها با نایلون حبابدار، نامنظم بودن محل قرارگیری کیسه های هوا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید این پست را مطالعه کنید.

در صنعت بسته بندی برای توصیف دو گروه از محصولات از این عبارت استفاده می گردد؛ ورقه ها یا رول های فومی که عملکری مشابه به نایلون حبابدار دارند و کالاهای مختلف را درون آن ها می پیچند، با این تفاوت که فوم های بسته بندی، سبک تر، نرم تر و انعطاف پذیر هستند، اصطکاک ایجاد نمی نمایند و می توان از آن ها به عنوان یک لایه محافظ و جدانماینده میان کالاهای تخت و مسطح بهره گرفت و اجازه نداد بر روی هم سایش ایجاد نمایند.

دومین گروه از فوم های بسته بندی فوم های شانه تخم مرغی هستند که اغلب به عنوان لایه آستر جعبه های پستی و امثال آن به کار گرفته می شوند و برای بسته بندی و ارسال لوازم الکترونیکی حساس و ظریف ایده آل می باشند.

مواد بسته بندی دارای کیسه های هوا

تمامی مزایا و نقاط قوت نایلون های حبابدار و پرنماینده های بسته بندی را در یکجا در خود دارند اما امتیاز ویژه آن ها حجم بسیار کمی است که اشغال می نمایند، در نتیجه انبار کردن و حمل و نقل آن ها بسیار ارزان خواهد بود. این مواد بسته بندی به صورت تخت و مسطح به فروش می رسند و هر زمان که بخواهید از آن ها بهره ببرید، می توانید با استفاده از یک دستگاه مخصوص آن را پر از هوا کنید. می توان انواع متفاوت این محصول را برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار داد: لایه جدا نماینده، لایه محافظ، پیچیدن دور کالاهای مختلف، پرنماینده بسته بندی و …

اگر حجم بالایی از پرنماینده فومی و نایلون حبابدار مصرف ارید، می توانید از این محصول بسته بندی بهره ببرید تا به اندازه قابل توجهی در هزینه هایتان صرفه جویی گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول اینجا کلیک کنید.

کاغذ کرافت

بدون شک با شنیدن نام کاغذ کرافت به یاد کاغذها و پاکت های قهوه ای رنگ میوه و شیرینی می افتید که در روزگار خوش گذشته به وفور مورد استفاده قرار می گرفتند. اما کاغذهای کرافت و قهوه ای رنگ می توانند نقش پرنماینده های بسته بندی را هم ایفا نمایند. دستگاه های مخصوصی برای بریدن و مچاله کردن کاغذ کرافت وجود دارد که با هزینه بسیار کمی، کاغذ کرافت را در سریع ترین زمان ممکن به یک ماده پرنماینده بسته بندی تبدیل می نماید.

اگر کالای شما به گونه ای است که خیلی راحت خط و خش برمی دارد، بهتر است از کاغذ کرافت برای بسته بندی آن استفاده نکنید، چون همان طور که می دانید لبه های کاغذ بسیار تیز و برنده هستند، اگر تجربه اش را دارید و با کاغذ دستتان را بریده اید، حتماً خوب می دانید کاغذ تا چه اندازه برنده است! اما اگر می خواهید کالایتان را در وسط بسته بندی ثابت نگه دارید تا از گزند ضربه ها و تکان هایی مصون بماند که هر بسته ای در حین سفرش با آن ها دست و پنجه نرم می نماید، کاغذ کرافت برترین گزینه است.

فوم های اینستاپک

این هم یکی دیگر از فوم های بسته بندی است اما آن قدر متفاوت هست که بتوان آن را در دسته جداگانه ای قرار داد و آنالیز کرد. گزینه چندان ارزان قیمتی نیست اما اگر در پی بسته بندی مطمئن و ایمن کالاهای گران و با ارزش هستید، این فوم ها یک گزینه فوق العاده مؤثر و کارآمد هستند. یک ماده محافظتی بسته بندی هوشمند که با فشار دادن یک دکمه کمک می کنید تا این فوم به خودی خود باد شده و محصول شما را درون خود حبس کند، یک لایه محافظ و محکم اما نرم که تا لبه درب کارتن شما را پر می نماید. برای فهم بهتر عملکرد آن بهتر است این ویدئو را تماشا کنید؛

شیوه مطمئن و مورد اعتماد شما برای بسته بندی کالاهای شکستنی چیست که به شما اطمینان می دهد کالایتان صحیح و سالم به دست مشتریان می رسد؟ بدترین اتفاقی که برای محموله های تان افتاده، چه بوده است؟ اتفاقی که با وجود تمام مواد بسته بندی محافظتی جهان هم نمی توانستید از آن اجتناب کنید؟ ما را از نظرات خود با خبر کنید.

بسته بندی اسباب و اثاثیه چقدر زمان خواهد برد؟

عوامل متعددی در مشخص کردن زمان لازم برای بسته بندی کردن اسباب و اثاثیه نقش دارند اما اساساً به مساحت خانه شما و حجم اسباب و اثاثیه تان بستگی دارد. اگر بخواهید اسباب اثاثیه یک اتاق را بسته بندی کنید و به خوابگاه دانشجویی نقل مکان کنید، زمان کمتری از شما می گیرد تا وقتی که می خواهید اسباب و اثاثیه یک خانه 5 خوابه را بسته بندی کنید که سال ها است در آن زندگی می کنید. ادامه

اگر برای پروژه بسته بندی وسایلتان برنامه ریزی کنید و اطمینان یابید که به حد کافی جعبه برای بسته لوازمتان در اختیار دارید، کارها خیلی سریع تر و راحت تر پیش می فرایند. اگر وسایلتان خیلی زیاد است، می توانید از دوستان و اعضای خانواده کمک بگیرید یا کسانی را استخدام کنید تا در این پروژه به شما کمک نمایند.

به چه جعبه هایی برای اسباب کشی نیاز دارید؟

اصلاً عاقلانه نیست که اسباب و اثاثیه با ارزشتان را درون کارتن های شل و وارفته سوپر مارکت سر کوچه بسته بندی کنید. باید جعبه ها و بسته بندی هایی بخرید که اختصاصاً برای همین منظور طراحی شده اند، اما این که دقیقاً به چه نوعی از بسته بندی و جعبه نیاز دارید، به اسباب و اثاثیه شما بستگی دارد. حواستان باشد که فوم و نایلون های حبابدار را از یاد نبرید.ادامه

بهتر است وسایل را اتاق به اتاق بسته بندی کنید، بدین ترتیب که هر وقت کار بسته بندی لوازم یک اتاق تمام شد، به سراغ اتاق بعدی بروید؛ در مقاله بسته بندی لوازم آشپزخانه توصیه هایی برایتان داریم که بدون شک به کارتان می آیند. علاوه بر آن در مقاله بسته بندی لوازم اتاق خواب به شما خواهیم گفت که برای بسته بندی لوازمتان به چه تعداد جعبه و لوازم بسته بندی نیاز پیدا می کنید. به این فکر کنید که قرار است چه اندازه از اسباب و اثاثیه تان را به خانه تازه ببرید، حجم و وزن آن ها را در نظر بگیرید و با توجه به این مسئله، جعبه ها و بسته بندی های لازم را تهیه کنید.

کامیون برای جابجایی اسباب و اثاثیه خانه چند بار باید فاصله میان خانه قدیم و تازه را بپیماید؟

اگر قرار باشد وسایل دختر یا پسرتان را که به تازگی در دانشگاه قبول شده، به خوابگاه منتقل کنید، می توانید از وسیله نقلیه خود بهره ببرید. اما اگر بخواهید کل اثاثیه خانه را از این سر شهر به آن سر شهر ببرید یا به شهر دیگری نقل مکان کنید، بدون شک باید از یک ماشین باربری بزرگ تر بهره ببرید و مسلماً زمان بیشتری از شما می گیرد. ابتدا به این فکر کنید که فاصله خانه قدیم و تازهتان چقدر است. اگر خانه تازهتان فقط چند خیابان آن طرف تر است، اسباب کشی زمان خیلی کمی طول می کشد. اما اگر ساعت ها با خانه تازهتان فاصله دارید، باید این نکته را در برنامه ریزی هایتان لحاظ کنید و ماشینی کرایه کنید که تعداد دفعاتی که باید این جهت را بپیمایید به حداقل برسانید. علاوه بر این تعداد جعبه ها، مبلمان و سایر اثاثیه تان و ابعاد آن ها را هم در نظر بگیرید. در خاتمه می توانید تصمیم بگیرید که چه حجم از وسایلتان در ماشین جا می گردد.

همواره فرض را بر این بگذارید که تعداد و حجم وسایلتان کمتر از آنی است که در نظر گرفته اید. به محض آن که انباری و اتاق زیر شیروانی را خالی کنید، با تماشا انبوه جعبه های حاوی کتاب های قدیمی و آبوم عکس و اسباب بازی و … متحیر خواهید شد. این وسایل فضای زیادی را در کامیون اشغال می نمایند و اگر تمام اثاثیه تان در کامیون جا نشوند باید چند بار جهت بین خانه قدیمی و تازهتان را طی کنید.

چقدر زمان می برد تا از خانه قدیمی ام به خانه تازه نقل مکان کنم؟

هر قدر از افراد بیشتری در پروژه اسباب کشی بهره بگیرید، کارها سریع تر انجام خواهند شد. اما اگر تعداد افراد حاضر در این پروژه زیاد باشند، هرج و مرج می گردد، در فکر، ازدحام افرادی را مجسم کنید که می خواهند اسباب و اثاثیه را از درب ورودی خانه خارج یا وارد آن نمایند.

پیش از آن که اثاثیه را درون کامیون بگذارید، محسبات لازم را انجام دهید تا بتوانید از فضای موجود در کامیون بیشترین بهره را ببرید. نباید اول جعبه های کوچک را درون کامیون چیده و بعد بکوشید تا یخچال و فریزر و مبلمان را در فضای به جامانده جا دهید!

اگر قصد نقل مکان به یک خانه کوچک تر را دارید، متوجه می شوید که بار زدن وسایل داخل کامیون خیلی کمتر از حد تصور شما زمان خواهد برد. اما اگر می خواهید بدانید چه تعداد جعبه نیاز دارید و کامیون چند بار باید جهت خانه قدیمی تا خانه تازهتان را طی کند، باید بگویم کار سختی است.

چه کارهایی را برای اسباب کشی از قلم نیاندازید؟

  • بسته بندی کردن اسباب و اثاثیه؟ انجام شد.
  • خالی کردن سطل ها؟ انجام شد.

اما به هنگام اسباب کشی چه کارهایی باید انجام دهید؟

توصیه می کنیم موارد زیر را در فهرست خود بیاورید؛

  • به همه بگویید که قرار است خانه تان را عوض کنید! فرقی نمی نماید که برای این منظور از ایمیل، فیس بوک یا کارت پستال استفاده می کنید، مهم این است که به اقوام، دوستان، همکاران و آشنایان اطلاع دهید.
  • به اداره پست خبر دهید. اداره پست در ازای مبلغ اندکی بسته های پستی شما را به آدرس تازهتان ارسال خواهد نمود. از این طریق متوجه می شوید که کدام شرکت ها و سازمان ها را از قلم انداخته اید و فراموش نموده اید آن ها را در جریان این تغییر آدرس قرار دهید.
  • از اداره گاز، برق، آب و تلفن بخواهید برایتان قبض میان دوره صادر نمایند. اگر چنین امکانی میسر نیست، می توانید از کنتور مربوطه عکس بیندازید تا بعداً به مشکل نخورید.
  • قراردادهای اشتراک اینترنت و تلفن و امثال آن را کنسل کنید و در صورت امکان به آدرس تازهتان منتقل کنید.
  • جابجایی خانه کار بسیار بزرگی است و نیازمند نظم و برنامه ریزی است. اما اگر خودتان را از قبل آماده کنید، از شدت نگرانی هایتان کاسته خواهد شد. اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با ما تماس بگیرید. برای خرید لوازم مورد نیاز برای بسته بندی اسباب و اثاثیه تان می توانید به صفحه محصولات مخصوص اسباب کشی چاپخونه مراجعه کنید.

نحوه بسته بندی وسایل اتاق خواب به هنگام اسباب کشی چگونه است ؟

وقتی صحبت از اسباب کشی به میان میاد، بدون شک اتاق خواب با آن اسباب و اثاثیه سنگینش (تخت، کمد، میزتوالت و …) کلی از وقت و انرژی شما را خواهد گرفت. لباس ها و وسایل داخل آن را هم نباید از قلم بیندازید. اگر یک خانواده پر جمعیت هستید، حتماً خانه تان بیش از یک اتاق خواب دارد و این یعنی زحمتتان دو چندان خواهد شد.

با این اوصاف اگر یک رویکرد سیستماتیک در پیش بگیرید و مواد مناسبی برای بسته بندی اسباب و اثاثیه تان تهیه کنید، می توانید از زحمت و دردسر این پروژه بکاهید.

اول از کارهای مهم تر شروع کنید.

قبل از هر کاری باید وسایل اتاق خواب را به چهار دسته تقسیم کنید؛

  • تختخواب
  • کمد، میز توالت و سایر اثاثیه اتاق خواب
  • لباس ها، روتختی، پتو و سایر لوازم سبک
  • حمام (البته اگر در اتاق خوابتان حمام دارید)

بسته بندی کردن هر یک از این وسایل چالش های خاص خود را دارند اما اگر خودتان را آماده نموده و مجموعه بسته بندی مناسبی را انتخاب نموده باشید، به حد کافی جعبه های محکم و مقاوم در اختیار دارید و می توانید یک اسباب کشی بی دردسر و کم تنش را تجربه کنید.

بسته بندی تختخواب

بسته بندی کردن تختخواب خیلی زمان بر تر از آن چیزی است که تصور می کنید، بنابراین کار بسته بندی را به دقیقه نود موکول نکنید. اگر برایتان مقدور است در روزهای خاتمهی اقامت در خانه قدیمی تان بر روی یک تشک بادی یا تخت مسافرتی بخوابید.

در ابتدا ملحفه ها، روتختی، روبالشتی و بالشت ها را از روی تخت بردارید و کناری بگذارید. در مرحله بعد باید تشک را از روی کفی تخت بردارید و آن را درون ملحفه های پلاستیکی (از جنس پلی اتیلن) بپیچید تا مبادا اشیاء تیزی همانند لبه های میزتوالت تشک را پاره نمایند یا در حین اسباب کشی کثیف شوند. ملحفه های پلی اتیلن کار جابجایی تشک حجیم شما را آسان خواهند کرد.

پایه تخت شما یک چهارچوب فلزی یا چوبی دارد یا دو تکه است؟ اگر چهارچوب آن فلزی یا چوبی است، می توانید اجزای آن را مونتاژ نموده و بخش های هم اندازه را در کنار هم قرار داده، درون یک نایلون حبابدار بپیچید و چسب بزنید. پیچ و مهره ها را هم درون یک کیسه زیپ دار بگذارید و روی آن برچسب بزنید تا معین گردد که مربوط به پایه تخت است.

اگر پایه تخت دو تکه است، دو بخش آن را از هم جدا نموده و کشوهای تخت را خالی کنید تا وزن آن به حداقل برسد. حال باید همان کاری را بکنید که برای محافظت از تشکتان انجام دادید؛ تخت را درون ملحفه های پلاستیکی بپوشانید تا در حین جابجایی آسیبی نبینند.

در نهایت اگر تخت شما تاج دارد، آن را درون یک نایلون حبابدار بپیچید تا آسیب نبیند.

کمد، میز توالت و سایر اثاثیه اتاق خواب

ابتدا باید کمد را خالی کنید. این نکته مهم را مد نظر داشته باشید؛ کمد را خودتان مونتاژ نموده اید یا به همین شکل از کارخانه خریده اید؟ اگر کمد را خودتان سرهم بندی نموده اید، زمانش رسیده تا با کمک پیچ گوشتی و آچار آلن اجزای آن را از هم باز کنید تا حمل و نقل آن آسان تر باشد و در کامیون حمل اثاثیه فضای کمتری را اشغال کند.

پنل و درهای کمد را درون نایلون حبابدار یا ورقه های فومی بپیچید. تمام پیچ و مهره ها را درون یک کیسه زیپ دار گذاشته و هر کدام را با چسب به پانل خودش بچسبانید تا گم نشوند. البته می توانید این کیسه را هم در کنار کیسه حاوی پیچ و مهره های تخت بگذارید اما حواستان باشد که با لیبل معین کنید که این پیچ و مهره ها مربوط به کدام بخش از کمد هستند تا بعدها به مشکل نخورید.

کمدهایی را که نمی توانید دمونتاژ نموده و قطعاتشان را از هم جدا کنید، درون ورقه های فومی، نایلون حبابدار یا پتوهای مخصوص جابجایی اثاثیه چوبی بپیچید و بعد آن را درون کامیون بگذارید. برای جابجایی کمد به حداقل دو نفر نیاز دارید و بهتر است برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی از یک وسیله چرخ دار بهره ببرید. اگر کارها را شرکت های فعال در زمینه اسباب کشی سپرده اید، جای نگرانی نیست، آن ها همه کارها را مدیریت خواهند کرد اما اگر قرار است خودتان اسباب کشی کنید، باید یک وسیله چرخ دار تهیه کنید.

تمام این مراحل را باید برای سایر اثاثیه های اتاق خواب از قبیل میز توالت یا کتابخانه هم به کار ببندید.

لباس ها، روتختی، پتو و سایر لوازم سبک

لباس ها را می توانید تا کنید و درون جعبه بچینید. به هر کمد یا اثاثیه ای که در اتاق خواب دارید، یک جعبه مجزا اختصاص دهید. به عنوان مثال برای وسایل داخل کمد یک جعبه بزرگ و برای کشوی میزتوالت یک جعبه کوچک در نظر بگیرید.

قرار دادن لباس ها درون جعبه باید درست مانند زمانی باشد که می خواهید چمدانتان را ببندید؛ تی شرت ها کنار هم و لباس های زیرتان را هم کنار هم بچینید. ملحفه ها، روبالشتی ها را هم می توانید تا کنید و در کنار سایر لباس هایی قرار دهید که نیازی به آویزان کردن ندارند.

برای بسته بندی کردن لباس شب و هر کدام از لباس هایتان که باید آویزان شوند، از جعبه های کمد مانند بهره ببرید. این جعبه ها ساختاری شبیه به کمد داشته و اجازه نمی دهند لباس هایتان آسیب دیده یا حتی چروک شوند.

بالشت ها و روتختی خاصیت ضربه گیری خوبی دارند، بنابراین می توانید آن ها را درون جعبه های حاوی اشیاء با ارزشتان بگذارید تا از آن ها محافظت نمایند.

اگر در اتاق خوابتان تابلو، قاب عکس، دیوار آویز یا تلویزیون صفحه تخت دارید، می توانید از جعبه های تلسکوپی برای بسته بندی آن ها بهره ببرید که به همین منظور طراحی شده اند.

شاید وسوسه شوید که درون هر جعبه را تا جایی که می توانید پر از وسیله کنید و کلی در فضای اشغال شده در کامیون صرفه جویی کنید اما حواستان باشد که وزن جعبه ها زیاد نشوند. استفاده از دو یا چند جعبه بیشتر باعث می گردد در حین جابجایی افراد یا وسایلتان آسیب نبینند.

حمام

اگر داخل اتاق خوابتان حمام دارید، باید حوله ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و هر وسیله دیگری را که قرار است با خود به خانه تازه ببرید، به خوبی بسته بندی کنید. می توانید حوله ها را داخل جعبه حاوی لباس ها بگذارید یا از آن ها به عنوان ضربه گیر یا محافظ در بسته بندی اشیاء شکستنی بهره بگیرید.

مطمئن شوید که در شامپو، نرم نماینده، شامپو بدن و سایر شوینده ها را خوب بسته اید، بعد آن ها را بسته بندی کنید. بهتر است قبل از آن که این شوینده ها را درون جعبه بگذارید، ابتدا درون کیسه فریزر قرار دهید و محکم درش را گره بزنید تا مبادا نشت نمایند.

داخل حمام کابینت یا کمدی دارید که قرار است با خود به خانه تازهتان ببرید؟ ابتدا محتویاتشان را خالی کنید، سپس آن ها را از دیوار جدا نموده و داخل نایلون های حبابدار بپیچید. حواستان باشد که داروهای داخل کابینت ها دور از دسترس بچه ها باشند. شوینده هایی از قبیل وایتکس، مایع شستشوی کف و امثال آن را در یک جعبه مجزا بسته بندی نموده و با برچسب معین کنید که چه چیزی داخل جعبه قرار گرفته است.

جابجایی خانه و اسباب کشی کار بسیار بزرگی است اما اگر اقدامات مناسب را صورت دهید و یک استراتژی مناسب در پیش بگیرید، جایی برای نگرانی وجود ندارد و همه چیز به خوبی انجام می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ابزارهایی که می توانند در اسباب کشی به کمک شما بیایند، به صفحه محصولات اسباب کشی چاپخونه مراجعه کنید.

چگونه برترین و راحت ترین اسباب کشی را داشته باشید ؟

اگر دلتان می خواهد در یک مصیبت بزرگ گرفتار شوید، چند تا جعبه آماده و کارتن آماده { کارتن پستی آماده و کارتن اسباب کشی} پیدا کنید و هر وسیله ای که دم دستتان می آید درون آن بیندازید و به همین ترتیب کل اثاثیه خانه را بسته بندی کنید. با یک برنامه ریزی خوب و درست و استفاده کردن از مواد مناسب و با کیفیت بسته بندی، اسباب کشی را کنید، تا اطمینان یابید در روز اسباب کشی کاملاً آماده خواهید بود و باز کردن بسته بندی ها در خانه تازه زحمت چندانی برایتان نخواهد داشت. اما چنین امری چگونه میسر می گردد؟

مرحله به مرحله پیش بروید

به هنگام بسته بندی کردن اسباب و اثاثیه تان باید خوب فکر کنید تا ببینید چطور می توان این فرآیند را به مراحل کوچک تر تقسیم بندی کرد. در غیر این صورت مجبور می شوید این کار طاقت فرسا را به یکباره انجام دهید. بهتر است وسایل هر اتاق را جداگانه بسته بندی کنید، برای اسباب و اثاثیه هر اتاق جعبه اسباب کشی و سایر مواد بسته بندی تهیه کنید و بعد از آن که کار بسته بندی لوازم یک اتاق به خاتمه رسید، به سراغ اتاق بعدی بروید.

در این صورت دیگر گیج و کلافه نخواهید شد که فلان وسیله را در کدام جعبه بسته بندی نموده اید و در نتیجه همه چیز خیلی خوب پیش خواهد رفت. وسایلی را که از یک جنس هستند، با هم بسته بندی کنید، مثلاً کتاب ها را در یک بسته بندی و لوازم شکستنی را در یک بسته بندی قرار دهید. باید بر روی هر بسته بندی برچسبی بزنید و در خصوص محتویات آن شرح دهید تا در خانه تازه، بسته بندی در جایی قرار گیرد که به آن تعلق دارد.

بعضی ها یک فهرست دقیق تهیه می نمایند و تک تک محتویات موجود در هر بسته را بر روی آن درج می نمایند. شاید نیازی نباشد برای تمامی بسته بندی ها این شیوه را به کار بگیرید اما این سبک از فهرست کردن می تواند برای بسته بندی های حاوی لوازمی همانند ظروف، قاشق و چنگال و لوازم کامپیوتری تان مفید و کارآمد باشد.

بسته بندی لوازم غیرمتعارف

بعضی از وسایل را می توان خیلی خوب و راحت درون جعبه جا داد اما در میان اسباب و اثاثیه منزل وسایلی هم هستند که شکلی غیر متعارف دارند و نمی توان جعبه مناسبی برای آن ها پیدا کرد. این وسایل یا شکستنی هستند یا شکل و شمایل عجیبی دارند و یا این که نمی توان آن ها را در کنار باقی اسباب و اثاثیه بسته بندی کرد. به عنوان مثال جاروبرقی یا وسایل تزئینی درخت کریسمس را چطور می خواهید بسته بندی کنید؟ آن لباس شب بسیار زیبا یا کلکسیون فندک هایتان را که با آن زحمت و طی چند سال جمع کردید، چطور می خواهید بسته بندی کنید؟

به هنگام اسباب کشی بسته بندی کردن این وسایل، یا خرده ریزهایی که پشت میز توالت افتاده اند یا اثاثیه ای که مدت ها است در انباری خاک می خورند، کار سختی است اما چند راهکار برایتان داریم که می توانید امتحان شان کنید.

لوازم متفرقه را درون یک بسته بندی قرار دهید

وقتی به خانه تازه نقل مکان کردید و هر چه گشتید شارژریا جعبه سوزن نخ را پیدا نکردید، می توانید مطمئن باشید که آن ها را جعبه لوازم متفرقه قرار داده اید. این یک راه چاره ایده آل برای بسته بندی کردن وسایل خرده ریز و متفرقه است.

بهینه بسته بندی کنید

می توانید این وسایل متفرقه را درون جعبه هایی قرار دهید که نیمه پر هستند. در این صورت پیدا کردن این وسایل کار چندان ساده ای نخواهد بود اما حداقل این که، هم در مواد لازم برای بسته بندی اثاثیه تان صرفه جویی نموده اید، هم با پر کردن جعبه های نیمه خالی، می توانید اطمینان یابید که در حین جابجایی محتویات این جعبه ها تکان نمی خورند و نمی شنمایند.

از این طریق می توانید کلی در فضای اشغال شده در کامیون مخصوص حمل اثاثیه تان صرفه جویی کنید؛ برای همین دیگر نیازی نیست یک بار دیگر به خانه قبلی تان مراجعه کنید و چند تا کارتن به جای مانده را با اتومبیل شخصی خودتان به منزل تازه ببرید.

این وسایل قرار است کجا مستقر شوند؟

می خواهید آن گلدان خاتم، تابلوهای کوچک، پازل سه بعدی و سایر وسایل تان را کجا بگذارید؟ بسته بندی لوازم تان را درون همان اتاقی بگذارید که قرار است لوازم را درون آن جا دهید. با این روش می توانید اطمینان داشته باشید که فرایند باز کردن بسته بندی ها و چیدن لوازم تان کاملاً سازمان یافته خواهد بود.

وقتی تصمیم بگیرید که لوازم متفرقه تان را چگونه بسته بندی کنید، می توانید بفهمید که برای بسته بندی آن ها به چه چیزهایی نیاز دارید تا بسته بندی آن ها در نهایت دقت انجام گردد و وسایلتان در کمال صحت و سلامت به خانه تازهتان برسند. احتمالاً برای بسته بندی لوازم تان اغلب از جعبه های مقوایی استفاده می کنید اما حواستان باشد که گزینه های دیگری هم موجود هستند که از آن میان می توان به جعبه های پلاستیکی اشاره داشت.

یادتان نرود که مواد محافظ بسته بندی همانند پلاستیک های حباب دار یا کاغذ پوستی شده هم تهیه کنید تا با استفاده از آن ها محتویات بسته بندی را در جای خود ثابت کنید و اطمینان یابید که آسیبی نمی بینند.

این که در همان ابتدای کار مواد و لوازم درستی را برای بسته بندی کردن اثاثیه خانه تان انتخاب کنید، کار اسباب کشی را برایتان راحت و بی دردسر می نماید. در نتیجه دیگر نگران تمام شدن جعبه و سایر لوازم بسته بندی نخواهید بود و می توانید اطمینان داشته باشید که مواد و جعبه هایی که استفاده نموده اید، بسیار مرغوب و با کیفیت هستند و در حین جابجایی یا رخ دادن یک اتفاق ناگهانی اسباب و اثاثیه تان وسط خیابان پخش زمین نمی شوند تا اعصابتان خرد گردد یا جلوی همسایه های تازه آبروریزی گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع و اقسام جعبه هایی که می توانید در اسباب کشی از آن ها بهره ببرید، سری به صفحه کارتن های مخصوص اسباب کشی ما بزنید. در این صفحه می توانید با بسته بندی هایی آشنا شوید که استرس اسباب کشی را به حداقل می رسانند. به علاوه جعبه های مخصوص بسته بندی لباس شب، کاورهای پلاستیکی مخصوص لباس یا اشیاء با ارزش و پلاستیک حبابدار برای بسته بندی مبلمان و وسایل آشپزخانه هم عرضه می کنیم که مانع از آسیب تماشا لوازمتان خواهند شد. از دیگر محصولات ما میتوان به خرید پاکت پستی، ساک دستی آماده، چاپ روبان و … خدمات اشاره نمود.

مهمترین و برترین وسایل برای اسباب کشی کدام است؟

هیچ کاری به اندازه اسباب کشی هیجان انگیز و در عین حال دردسرساز نیست. برای بزرگ ترها اسباب کشی به معنای امتحان کردن مهارتهای سازمان دهی است. برای بچه ها به هزار و یک علت، یک اتفاق خاطره انگیز است؛ یک فضای تازه و ناآشنا دارند که می توانند این سو و آن سو بدوند و در کارتن ها و جعبه های جالب توجه سرک بکشند.

متأسفانه یک راه چاره جادویی وجود ندارد که کمک کند اسباب کشی بدون استرس و اعصاب خردی به خاتمه برسد. اما یک خبر خوب برایتان دارم؛ بسته بندی هایی وجود دارند که هیچ آسیبی به بچه ها نمی رسانند و کمک می نمایند اسباب کشی به مراتب آرام تر و بی دردسرتر به خاتمه برسد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید با انتخاب صحیح بسته بندی های مخصوص اسباب کشی کاری کنید که همه وسایل و اعضای خانواده در کمال صحت و سلامت به منزل تازه نقل مکان نمایند.

اما پیش از هر کاری باید از شر وسایلی خلاص شوید که قرار نیست با خود به خانه تازهتان ببرید. جابجا کردن خانه یک فرصت بی نظیر برای خلاص شدن از شر اسباب و اثاثیه اضافی و به درد نخور است. به عبارت دیگر فرصتی است برای این که وسایل یا لباس هایی را که سال ها است بدون استفاده مانده اند، بفروشید یا به نیازمندان ببخشید یا اصلاً روانه سطل زباله کنید.

به محض آن که بارتان را سبک کردید و از شر وسایل اضافی تان خلاص شدید، می توانید با فراغ خاطر در خصوص بسته بندی اسباب و اثاثیه تان فکر کنید. برای شروع می توانید بر روی موضوعات زیر تمرکز کنید.

کارتن مقوایی؛ خریداری کردن کارتن اسباب کشی ، گزینه ای هوشمندانه است.

بی تردید به هنگام اسباب کشی جعبه های مقوایی اسباب کشی به برترین دوست شما تبدیل می شوند. بنا به دلایل متعددی خرید و چاپ جعبه مقوایی به رایج ترین و محبوب ترین گزینه برای بسته بندی اسباب و اثاثیه تبدیل شده اند؛

  • ارزان قیمت هستند.
  • جابجا کردن آن ها کار ساده ای است.
  • سبک و در عین حال محکم و مقاوم هستند.
  • پس از آن که محتویاتشان را خالی کردید، می توانید این جعبه ها را خیلی تمیز و مرتب تا کنید و در اسباب کشی بعدی از آن ها بهره ببرید یا به شرکت های بازیافت بسپارید.

یکی از روش های قدیمی و رایج برای تهیه جعبه های مقوایی مراجعه کردن به سوپرمارکت ها است، آن ها همواره جعبه های مقوایی خالی دارند. اما این روش مسائلی در پی خواهد داشت. به عنوان مثال شما فقط زمانی متوجه می شوید این جعبه به اندازه کافی محکم و بادوام نبوده که پاره می گردد و محتویاتش پخش زمین می گردد. وقتی بچه ها در صحنه اسباب کشی حضور دارند، این احتمال وجود دارد که این جعبه ها بر روی آن ها واژگون گردد و اتفاق ناگواری رخ دهد. یا ممکن است منگنه این جعبه های قدیمی و دست دوم در دست های کوچکشان فرو رود.

اگر در پی یک اسباب کشی آرام، بدون دردسر و بی خطر هستید، بهتر است از مجموعه بسته بندی های مخصوص اسباب کشید بهره ببرید که شامل موارد زیر می شوند؛

  • جعبه های اسباب کشی در ابعاد مختلف که بسیار محکم و با دوام هستند.
  • نایلون حباب دار
  • چسب پهن
  • ماژیک

این مجموعه انواع و اقسام جعبه ها یافت می شوند؛ از جعبه های مخصوص بسته بندی لباس گرفته تا جعبه های دوجداره ای که بسیار ضخیم و محکم بوده و برای بسته بندی وسایل سنگین تر مناسب هستند. برای شما مجموعه های متنوعی از این بسته بندی ها در نظر گرفته ایم که با توجه به نیازهایتان می توانید مجموعه ای را انتخاب کنید که برای شما برترین است.

صندوچه های چوبی بدون نیاز به میخ

اگر قرار است اسباب اثاثیه تان برای مدت زمانی طولانی در انبار بمانند یا می خواهید به خارج از کشور نقل مکان کنید، به صندوقچه های چوبی نیاز خواهید داشت. اما این روزها دیگر نیازی نیست برای بسته بندی کردن اثاثیه تان در قالب صندوقچه های چوبی دست به دامن میخ و چکش شوید؛ و این مسئله می تواند می تواند بار بزرگی از روی دوش خانوده هایی بردارد که فرزند کوچک دارند. صندوقچه های چوبی بدون نیاز به میخ را می توان خیلی سریع و راحت سر هم بندی کرد؛ برای قفل کردن این صندوقچه ها چفت و بست هایی بر رویشان تعبیه شده، به علاوه چند لایه تخته درون آن ها به کار رفته و همین مسئله باعث شده در برابر نفوذ رطوبت مقاوم باشند.

بسته بندی وسایل به شیوه ای که آسیبی متوجه بچه ها نگردد

آشپزخانه، حمام و گاراژ پر از مواد خطرناک برای بچه ها است؛ شوینده ها، وایتکس، اسپری، حلال های شیمیایی، ابزارها و وسایل دیگری که در حالت معمول دور از دسترس بچه ها نگهداری می کنید. بهتر است به هنگام اسباب کشی یک جعبه را به بسته بندی مواد و ابزارهای خطرناک هر اتاق اختصاص دهید و بر روی آن برچسبی بزنید تا حواستان باشد که چه وسایلی را درون این جعبه ها قرار داده اید. سپس آن را در جایی دور از دسترس بچه ها و جدا از سایر بسته بندی ها قرار دهید. به عنوان مثال می توانید از صندوقچه های قفل دار برای این منظور بهره ببرید. اگر تصمیم گرفتید از جعبه های مقوایی بهره ببرید، اطمینان یابید که درب آن را به خوبی بسته اید و سفت و محکم نموده اید. حواستان باشد که نوار چسب های معمولی برای بسته بندی کادو مناسب هستند و برای بسته بندی وسایل منزل به حد کافی قوی نیستند. بهتر است از چسب پهن 40 یا 50 میکرون بهره ببرید که به حد کافی ضخیم بوده و می توانند بسته بندی هایتان را مهر و موم نمایند.

برای بسته بندی لوازم شکستنی تلفیقی از نایلون های حبابدار و دستمال کاغذی ایده آل خواهد بود. برای بسته بندی لوازم شکستنی محبوب و عزیزتان همانند چیزهای عتیقه، وسایل سرامیکی یا هر چیز ارزشمنذی که دارید استفاده از نایلون های حبابدار و دستمال کاغذی خیالتان را راحت می نماید که اطراف این وسایل شکستنی کاملاً پر می شوند و دیگر درون جعبه تکان نمی خورند و در نتیجه آسیبی نمی بینند. برای بسته بندی ظروف چینی استفاده از دستمال کاغذی بهتر است روزنامه و کاغذ باطله است چرا که در این صورت مطالب چاپ شده بر روی کاغذ باطله و روزنامه بر روی ظروف چینی ردی از خود به جا نمی گذارند.

کیسه های زیپ دار

به هنگام اسباب کشی وسایل بسکمک هستند که باید آن ها را دمونتاژ کرد و در خانه تازه دوباره سر هم بندی کرد از در کمد گرفته تا در یخچال و فریزر و امثال آن. بدون تردید دلتان نمی خواهد پیچ و مهره های حاصل از این دمونتاژ کردن ها گم شوند یا در دست و پای کودک دلبندتان فرو بفرایند. پس بهتر نیست این پیچ و مهره ها را درون کیسه های شفاف زیپ دار قرار دهید و روی آن ها بنویسید که به کدام وسیله تعلق دارند و همه آن ها را درون یک جعبه قرار دهید یا هر کیسه را به اسباب و اثاثیه مربوط به خودش بچسبانید تا به هنگام دوباره سوار کردن آن ها، کارتان راحت تر و بی دردسر باشد؟

یک جعبه مخصوص برای هر یک از بچه هاتان

اسباب کشی بعضی از بچه ها را به هیجان می آورد اما خیلی از آن ها دوست ندارند برای یک مدت نامعلوم با اسباب بازی هایشان خداحافظی نمایند. می توانید یک جعبه مخصوص به آن ها بدهید تا حس نمایند در این اسباب کشی دخیل هستند. یک جعبه ساده هم کفایت می نماید؛ می توانند تصمیم بگیرند که کدام یک از اسباب بازی هایشان را درون آن قرار بدهند و با خودشان به خانه تازه بیاورند. ایده بسیار خوبی است که باعث می گردد بچه ها خود را در اسباب کشی سهیم بدانند و درک این تغییر برایشان ساده تر باشد.

آموزش اسباب کشی؛ فهرست کارهایی که باید به هنگام اسباب کشی انجام داد

چه تعداد جعبه نیاز دارم؟

اگر می خواهید نقل مکان کنید، بدون تردید برایتان سخت خواهد بود که تعداد کارتن ها و جعبه های مورد نیاز برای بسته بندی اسباب و اثاثیه تان را تخمین بزنید. با این وجود اگر به خوبی برنامه ریزی کنید، این مسئله دیگر همانند یک معمای اسرار آمیز، غیرقابل حل نخواهد بود.

بدون شک همه افراد به جعبه های یکسانی نیاز نخواهند داشت. بنابراین تصمیم داریم به آنالیز این دو موقعیت بپردازیم؛ خانواده ای که اولین خانه شان را خریده و دانشجوی سال اول دانشگاه که میخواهد در خوابگاه ساکن گردد.

آموزش اسباب کشی برای دانشجویی که می خواهد به خوابگاه نقل مکان کند.

وقتی دانشجویان در دانشگاه قبول می شوند و برای نخستین بار خانه را ترک می نمایند، اغلب در خوابگاه ساکن می شوند - اتاق خواب نسبتاً کوچکی که قرار است تمام وسایل شان را درون خود جا دهد. اگر مسئولیت تهیه غذا هم به عهده خوابگاه باشد، دیگر نیازی نیست آن ها کلی ظرف و ظروف و قابلمه با خود به خواگاه ببرند. در چنین شرایطی وسایل آن ها به کتاب ها، لباس ها، لوازم الکترونیک و ساید وسایل دانشجویی محدود می گردد؛ البته نباید وسایل شخصی ریز و درشت را از قلم انداخت.

نیازی به گفتن ندارد که اسباب کشی دانشجویی شامل نقل و انتقال اسباب و اثاثیه یک اتاق در خانه به یک اتاق در خوابگاه می گردد و برای بسته بندی آن جعبه های نسبتاً کمی نیاز است. ما یک مجموعه مخصوص بسته بندی وسایل دانشجویان سال اول داریم که بدون شک بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

با این اوصاف ممکن است دانشجو در طول سال وسایل و ملزومات بیشتری جمع نموده باشد و در خاتمه سال تحصیلی حجم وسایلش بیشتر گردد. در این صورت به یکی دو جعبه دیگر برای بسته بندی متعلقاتش نیاز خواهد داشت.

اغلب دانشجویان در سال دوم دانشگاه به اتفاق سایر دوستان خود یک خانه کرایه می نمایند. حالا دیگر به وسایل بیشتری نیاز دارند؛ ظرف و ظروف، قابلمه، ماهیتابه و سایر وسایل آشپزخانه. در چنین وضعیتی جعبه هایی که سال گذشته بدون استفاده مانده بود، در سال دوم و سوم حسابی به کار می آیند و به دانشجو کمک می نمایند وسایل خود را بسته بندی نموده و لوازم ضروری را از قلم نیندازند.

رایج است که دانشجویان به هنگام نقل مکان از کیسه های پلاستیکی برای جابجایی وسایل خود استفاده می نمایند. اما استفاده از مجموعه بسته بندی های مخصوص اسباب کشی به آن ها کمک می نماید تا کارهایشان را سر و سامان دهند و برای سال تازه آماده تر باشند. خیلی مهم است که در این برهه حساس و مهم زندگی به آن ها کمک کنیم تا کارهایشان را سریع تر و منظم تر انجام دهند و در خصوص اسباب کشی اطلاعات و تجارب ارزشمندی به دست آورند.

آموزش اسباب کشی برای خانواده هایی که برای اولین بار خانه می خرند

خریدن اولین خانه، برای خانواده ها لحظه ای مهم و خاطره انگیز به شمار می رود. فرقی نمی نماید که شما به تازگی ازدواج نموده باشید، فرزند نوپا داشته باشید یا این که قبلاً سال ها مستأجر بوده اید و حالا توانسته اید برای اولین بار خانه ای بخرید، این تجربه همواره مهیج و شیرین خواهد بود. خوب در حین برنامه ریزی برای اسباب کشی تمام تلاشتان را خواهید کرد که همه چیز طبق نظم و برنامه پیش برود اما به این فکر نموده اید که چه تعداد جعبه و کارتن نیاز دارید؟

ما در چاپخونه کارها را کمی برایتان ساده تر نموده ایم و در بخش محصولات مخصوص اسباب کشی 4 مجموعه متفاوت ارائه داده ایم؛

  • مجموعه ای مناسب برای خانه هایی با 1 یا 2 اتاق خواب
  • مجموعه ای مناسب برای خانه هایی با 2 یا 3 اتاق خواب
  • مجموعه ای مناسب برای خانه هایی با 4 یا 5 اتاق خواب
  • مجموعه ای مناسب برای خانه های بسیار بزرگ یا خانواده هایی که اسباب و اثاثیه بسیار زیادی دارند.

یک نقطه شروع خیلی خوب برای این که بفهمید به چه تعداد جعبه نیاز دارید. البته باید این مسئله را هم در نظر بگیرید که اگر خانه ای ساده با اسباب و اثاثیه اندک دارید، به جعبه های کمتری نیاز خواهید داشت. اما اگر خانه تان پر از اسباب و اثاثیه است، باید جعبه های بیشتری برای بسته بندی کردن وسایلتان تهیه کنید. این مسئله نیز بر روی مجموعه بسته بندی انتخابی شما تأثیرگذار خواهد بود. بهتر است با دقت محتویات هر یک از این مجموعه ها را آنالیز نموده و نگاهی دقیق تر به اسباب و اثاثیه هر یک از اتاق هایتان بیندازید تا تعداد جعبه های مورجهانزتان را بهتر تخمین بزنید.

به علاوه باید سبک خانه تازهتان را هم مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال اسباب کشی به یک آپارتمان کوچک در مرکز شهر با اسباب کشی به یک خانه ویلایی در حومه شهر تفاوت دارد. باید نسبت به خانه تازهتان و حجم اسباب و اثاثیه ای که در آن جا می گیرند، نگاهی واقع بینانه داشته باشید. در غیر این صورت، شما می مانید و کلی جعبه و کارتن باز نشده، حاوی اسباب و اثاثیه ای که نمی دانید باید آن ها را کجا جا دهید!

برترین برنامه ریزی برای اسباب کشی: این نکات فراموش نگردد!؟

به هنگام جابجایی منزل کارهای بسیار زیادی هست که می بایست قبل یا در حین اسباب کشی انجام دهید. به محض آن که برنامه اسباب کشی قطعی شد، کمی زمان بگذارید و خوب فکر کنید تا ببینید چه کارهایی باید انجام دهید، تمام آن ها را به ترتیب اولویت زمانی در یک فهرست بیاورید. در ادامه نمونه ای از این فهرست را برایتان آورده ایم:

حداقل دو ماه قبل از اسباب کشی

شرکت های ارائه دهنده خدمات اسباب کشی - از چند شرکت بخواهید برایتان پیش فاکتور صادر نمایند و قیمت هایشان را با هم مقایسه کنید. نظرات مشتریان را در خصوص خدمات آن ها بخوانید.

شرکت های حمل و نقل - اگر قرار نیست کار اسباب کشی را به شرکت های خدماتی فوق الذکر بسپارید، از چند شرکت حمل بار بخواهید تا برایتان پیش فاکتور صادر نمایند. این پیش فاکتورها را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید چه مواردی را لحاظ نموده اند و چه مواردی را پوشش نمی دهند.

از شر اسباب و اثاثیه بی مصرف و اضافی خلاص شوید - هر آنچه را که نمی خواهیدد با خود به منزل تازه ببرید، به شرکت های خیریه، افراد بی بضاعت یا شرکت های بازیافت بدهید یا دور بیندازید.

اسناد و مدارک را بایگانی کنید - یک پوشه تازه درست کنید و تمامی اسناد و مدارک مربوط به این اسباب کشی را درون آن قرار دهید. این فهرست را هم در ابتدای آن بگذارید تا همواره جلوی چشمتان باشد.

یک ماه قبل از اسباب کشی

اداره برق، آب، گاز، تلفن و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت - پیش از جابجایی از آنها بخواهید تا برایتان قبض میان دوره صادر نمایند و پرس و جو کنید تا ببینید می توانید خط تلفن و خدمات اینترنت خود را به خانه تازه منتقل کنید یا نه.

اداره مالیات - با اداره مالیات منطقه تماس بگیرید و عوارض نوسازی و عوارض شهرداری تان را پرداخت کنید.

بیمه ساختمان و اسباب و اثاثیه منزل - اگر قرار است اسباب کشی را خودتان انجام دهید با شرکت بیمه تماس بگیرید و بپرسید اسباب و اثاثیه تان در حین جابجایی تحت پوشش بیمه قرار دارند یا نه.

بسته بندی - به چه بسته بندی هایی نیاز دارید؟ کدام یک از اسباب و اثاثیه منزلتان به مراقبت و محافظت کمتری نیاز دارند و کدام یک را باید خیلی دقیق و با احتیاط بسته بندی کنید تا مبادا آسیب ببینند. فکرش هم لرزه به اندام آدم می اندازد اما نگران نباشید، ما کمکتان خواهیم کرد. کارشناسانی داریم که در این زمینه تخصص و تبحر بالایی دارند و می توانیم تمامی نیازهای شما برای بسته بندی کردن لوازم منزل تان را عرضه می کنیم، از جعبه های مقوایی و نوار چسب گرفته تا نایلون های حبابدار و مجموعه لوازم مخصوص اسباب کشی.

یخچال، فریزر و کابینت های آشپزخانه - باید تا جایی که می توانید مواد غذایی داخل یخچال، فریزر و کابینت ها را مصرف کنید و اندازه آن را کاهش دهید تا در روز اسباب کشی فقط مواد غذایی مورد نیاز برای چند روزتان را به خانه تازه ببرید و بارتان را سبک کنید.

دو هفته پیش از اسباب کشی

تغییر دادن آدرس پستی - چند روز پیش از اسباب کشی تغییر کردن آدرس پستی تان را به اطلاع شرکت ها، اقوام و آشنایان برسانید تا از این پس بسته های پستی تان به آدرس تازه ارسال شوند.

خانه را تمیز و مرتب کنید - از کابینت های خالی تا اتاق زیر شیروانی و گاراژ و همه جا را خوب تمیز و مرتب کنید. خانه را همان طوری به صاحب تازه آن تحویل دهید که دوست دارید صاحب خانه تازهتان آن را به شما تحویل دهد.

اشتراک هایتان را کنسل کنید - اشتراک روزنامه و مجله و سایر خدمات اشتراکی تان را کنسل کنید و پیش از اسباب کشی از آن ها بخواهید تا برایتان صورتحساب صادر نمایند.

چند تا تماس بگیرید - با همه کسانی تماس بگیرید که قرار است در اسباب کشی نقشی داشته باشند از شرکت حمل بار گرفته تا دوستان و اعضای خانواده تان که قرار است برای کمک بیایند.

یک روز قبل از اسباب کشی

لوازم برقی را از پریز بکشید - این شامل یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و هر وسیله ای می گردد که باید یخ آن آب گردد یا آب درون آن تخلیه گردد.

جعبه لوازم ضروری و مهم در حین اسباب کشی - یک جعبه بردارید و وسایلی همانند کتری، قوری، چای و قهوه، دفتر تلفن، مواد غذایی و اسنک و هر آنچه را که فکر می کنید در حین اسباب کشی به کارتان می آید، درون آن قرار دهید.

پول نقد - به اندازه کافی پول نقد با خودتان داشته باشید تا بتوانید هزینه کامیون، کارگرها و امثال آن را پرداخت کنید.

گوشی موبایل - مطمئن شوید که شارژ موبایلتان 100 درصد است تا مبادا به مشکل بخورید.

روز اسباب کشی

حرکت کنید - مطمئن شوید که هرکس می دانید چه وظیفه ای بر عهده دارد و چه زمانی باید در چه محلی حضور داشته باشد.

در و پنجره ها را قفل کنید - در اتاق ها، در گاراژ و همه پنجره ها را قفل کنید.

کلیدهای خانه قدیمی تان - با یک برچسب معین کنید که هر کلید متعلق به کدام در است و تمام آن ها را درون یک پاکت قرار دهید تا صاحب تازه خانه گیج و سردرگم نگردد.

آدرس تازه - مطمئن شوید که یک نفر در خانه تازهتان حضور دارد و در را برای کارگرها و ورود اسباب و اثاثیه باز می نماید.

بارها را خالی کنید، بسته بندی ها را باز کنید - تمامی محتویات بسته بندی ها را واررسی کنید و اگر متوجه گم شدن یا آسیب تماشا آن ها شدید، شرکت حمل را در جریان بگذارید.

در خاتمه کتری را روی اجاق گاز بگذارید و چایی دم کنید تا خستگی از تن همه بیرون برود و سر حال بیایند.

وسایل آشپزخانه را چگونه بسته بندی کنیم که در حین اسباب کشی آسیبی نبینند؟

می توان اسباب کشی را به یک کار حماسی تشبیه کرد. بسته بندی کردن وسایل آشپزخانه کار پر زحمت و در عین حال پر تنشی است. چرا که می بایست حسابی حواستان را جمع کنید تا مبادا آسیبی به وسایلتان برسد. هیچ کس دلش نمی خواهد با جعبه هایی روبرو گردد که محتویات آن یا شکسته اند یا آسیب دیده اند. پس ارزشش را دارد که زمان کافی صرف کنید و با دقت و احتیاط وسایلتان را بسته بندی کنید، تا در کمال صحت و سلامت به مقصد برسند.

اگر برای بسته بندی کردن وسایل آشپزخانه تان از لوازم مناسبی بهره ببرید، هم در وقتتان صرفه جویی می گردد، هم از اندازه استرس و تنش تان کاسته خواهد شد، مخصوصاً زمانی که مشغول بسته بندی کردن وسایل آشپزخانه هستید. حجم زیادی از لوازم شکستنی خانه در آشپزخانه است (کاسه، بشقاب ها و حتی لوازم برقی). به علاوه در آشپزخانه وسایلی وجود دارند که اگر به درستی بسته بندی نشوند یا دور آن ها نایلون های حبابدار پیچیده نگردد، می توانند خطر آفرین باشند.

فرقی نمی نماید که کل خانواده قرار است نقل مکان نمایند یا فقط یکی از اعضای خانواده می خواهد از یک خوابگاه به خوابگاه دیگر اسباب کشی کند، برای شروع باید در پی جعبه هایی مناسب و با دوام بود. می توانید به سوپر مارکت محل بروید و با التماس از آن ها بخواهید تا جعبه های به درد نخورشان را به شما بدهند. اما به هیچ وجه کار عاقلانه ای نیست. در عوض می توانید سری به صفحه محصولات ما بزنید و نگاهی به مجموعه بسته بندی ها مخصوص اسباب کشی ما بیندازید؛ جعبه هایی محکم و با دوام در سایز های مختلف به همراه مواد لازم برای بسته بندی اسباب و اثاثیه.

حال بیایید به این موضوع بپردازیم؛ وسایل آشپزخانه را چگونه بسته بندی کنید که در حین اسباب کشی آسیبی نبینند؟

بسته بندی کردن چاقوها، کارد و چنگال

به هنگام بسته بندی کردن چاقوهای تیز باید دقت و احتیاط بیشتری به خرج دهید، شما که نمی خواهید افرادی که جعبه هایتان را جابجا می نمایند، آسیبی ببینند. هر کدام از آن ها را با دقت درون نایلون های حبابدار بپیچید و حواستان باشد که لبه تیز چاقوها به سمت شما نباشند. بعد باید تمام چاقوها را در کنار هم قرار دهید و دورباره دورشان نایلون حبابدار بپیچید تا در خانه تازهتان راحت تر بسته بندی ها را باز کنید و گیج و سردرگم نشوید. باقی قاشق و چنگال ها را هم به همین ترتیب بسته بندی کنید، فقط یادتان باشد که قاشق ها را با هم، چنگال ها را با هم و کاردها را با هم بسته بندی کنید. پیچیدن چاقوها، کاردها و چنگال ها درون نایلون حبابدار یا کاغذ بسته بندی مانع از آن می گردد که این وسایل نوک تیز بر روی سایر وسایلتان خط بیندازند.

روی جعبه حاوی چاقو، کارد، قاشق و چنگال علامت بزنید و روی آن بزرگ بنویسید؛ وسایل تیز و برنده، تا هر کس که قرار است این جعبه ها را جابجا کند یا درشان را باز کند، بیشتر احتیاط کند. ضمناً حواستان باشید که به هنگام بسته بندی کردن وسایل تیز و برنده همانند چاقو و کارد، بچه ها دور و برتان نباشند. وقتی چاقوها را از جایگاه همیشگی شان خارج می کنید و در فضای باز و بی حفاظ قرار می دهید، می توانند خطر آفرین شوند.

بسته بندی بشقاب ها و ظروف سفالی

هیچ کس خوش ندارد که در خانه تازهش با این صحنه روبرو گردد؛ کاسه و بشقاب هایی که ترک خورده اند یا لب پر شده اند. کاسه و بشقاب ها بسیار شنماینده اند و درست بسته بندی کردن آن ها اهمیت بسزایی دارد. به علاوه این ظروف وزن زیادی دارند و جعبه را سنگین می نمایند، پس حواستان باشد که برای بسته بندی این ظروف حتماً از جعبه هایی محکم و مقاوم بهره ببرید.

اگر از محکم بودن جعبه اطمینان ندارید، می توانید کف آن را چسب بزنید. اما بهتر است از جعبه های مقوایی دوجداره برای این منظور بهره بگیرید.

بعد از چسب زدن انتهای جعبه، می توانید یک لایه نایلون حبابدار در کف آن بگذارید و کاسه یا بشقاب را روی آن بچینید و قبل از گذاشتن ظرف بعدی، یک لایه دیگر نایلون حبابدار روی آن بگذارید و تا آخر همین کار را تکرار کنید. باید تمامی ظروف را با استفاده از نایلون حبابدار از یکدیگر جدا کنید و به این ترتیب از آن ها محافظت کنید. برای محافظت بیشتر می توانید از فوم های بسته بندی بهره ببرید.

به کارگیری فوم های ضربه گیر به شما اطمینان خاطر می دهد که ظروف به هنگام حمل و نقل در کامیون یا جابجایی به وسیله کارگران روی هم نمی لغزند و در نتیجه در حین اسباب کشی آسیب نبینند، ضمناً روی جعبه حتماً بنویسید؛ شکستنی.

بسته بندی کردن بطری های شیشه ای

ما در مجموعه بسته بندی های مخصوص وسایل آشپزخانه 4 جعبه برای بسته بندی کردن بطری های شیشه ای در نظر گرفته ایم، چرا که می دانیم بسته بندی کردن این بطری ها کار سخت و سختی است. برای محافظت بیشتر می توانید بطری ها را درون نایلون حبابدار یا روزنامه باطله بپیچید اما خیالتان راحت باشد، استفاده از این جعبه ها یک راه چاره مناسب و کارآمد برای جابجا کردن بطری های شیشه ای است. بسته بندی کردن قابلمه و ماهیتابه

وقتی قابلمه ها و ماهیتابه ها را بسته بندی می کنید، هیچ دلتان نمی خواهد که بر روی هم خط و خش بیندازند. یک راه چاره ارزان قیمت و هوشمندانه این است که روزنامه باطله در کف جعبه بگذاریذ و بزرگ ترین قابلمه را روی آن قرار دهید. درون قابلمه را باز روزنامه باطله بگذارید و قابلمه بعدی را (یک سایز کوچک تر از قابلمه) روی آن بگذارید و به همین ترتیب عمل کنید تا تمام قابلمه ها درون هم قرار گیرند. حال گوشه روزنامه ها را جمع کنید و با نوار چسب در بالای آخرین قابلمه به هم بجسبانید تا محافظت بیشتری از آن ها نموده باشید.

بسته بندی کردن لوازم برقی

با توجه به این که لوازم برقی مثل مایکروفر و آرام پز گران قیمت هستند، باید تمام تلاشتان را بکنید تا مبادا در حین اسباب کشی آسیب دیده یا بشنمایند. کف جعبه را با فوم های ضربه گیر یا روزنامه باطله بپوشانید. بخش های مختلف هر دستگاه را که شکستنی است یا خیلی محکم در جایش ثابت نشده است، مثل بشقاب شیشه ای مایکروفر، در و سایر قسمت های شکستنی را از دستگاه جدا نموده و جداگانه بسته بندی شان کنید. برای محافظت بیشتر می توانید آن ها را درون نایلون حبابدار بپیچید.

لوازم برقی را درون جعبه بگذارید و تا جایی که می توانید فضاهای خالی جعبه را با نایلون حبابدار و فوم ضربه گیر پر کنید تا لوازم برقی در حین جابجایی تکان نخورند و آسیبی نبینند. روی جعبه بنویسید شنماینده یا شکستنی و با دقت درب جعبه را با نوار چسب مهر و موم کنید. وقتی این لوازم سنگین با شکل و شمایل عجیب و غیر عادی را بسته بندی می کنید، مواظب بچه ها باشید، آن ها را از محیط دور کنید تا آسیب نبینند.

انواع جعبه های بسته بندی برای اسباب کشی لوازم آشپزخانه کدام است ؟

جعبه ها از حیث مواد سازنده، شکل و ابعاد، قدرت و استحکام با یکدیگر تفاوت دارند. جعبه های مقوایی محکم و مقاوم یک گزینه ایده آل برای بسته بندی کردن اسباب و اثاثیه خانه هستند، چرا که محکم و بادوام بوده و می توان به راحتی آن ها را با کمک نوار چسب مهر و موم کرد. مبادا به اشتباه تصویر کنید که جعبه هر چه بزرگ تر باشد، بهتر است! گاهی اوقات قرار دادن لوازم در یک جعبه به مراتب کوچک تر اما هم سایز وسایل، سبب می گردد وسایل در حین جابجایی محکم در جای خود قرار گرفته و در حین اسباب کشی آسیبی نبینند.

برترین شرکت های باربری برای اسباب کشی ایمن در تهران سال 1401

یکی از شروط اصلی و مهم در اسباب کشی و جابجایی اسباب و اثاثیه انتخاب یک شرکت معتبر و قابل اطمینان باربری است. این روزها شرکت های متعددی با عنوان شرکت باربری فعالیت می نمایند. اما این که به کدام یک از آن ها می توان در حمل وسیله های خود اعتماد داشت جای سوال دارد. برای این منظور و تسهیل کار شما عزیزانی که قصد اسباب کشی دارید، در این مقاله تصمیم داریم تا چند مورد از برترین شرکت های باربری و اسباب کشی را معرفی نموده و مورد آنالیز قرار دهیم.

ضرورت استفاده از شرکت باربری

سعی کردیم در مقالات مختلف نحوه بسته بندی اصولی و صحیح محصولات و اسباب را نشان دهیم.

  • لوازم مورد نیاز برای بسته بندی ظروف شکستنی در اسبابکشی
  • چطور ظروف شکستنی را برای اسباب کشی بسته بندی کنیم
  • ضرورت استفاده از محافظ حبابدار در اسباب کشی

بعد از بسته بندی وسایل نوبت به جابجایی آن ها می رسد. هر چه قدر هم که اثاثیه به برترین نحو و به وسیله لوازم باکیفیت و اصولی برای اسباب کشی بسته بندی شده باشد، بدون رعایت نکات لازم و جابه جایی صحیح و اصولی کارتن ها و وسایل، احتمال شکستگی و خرابی در وسایل وجود دارد. به همین علت توصیه می گردد، برای تکمیل فرآیند اسباب کشی، از شرکت باربری معتبر کمک گرفته گردد.

1. شرکت باربری ظریف بار

اولین مورد از گزینه هایی که می توان نام آن را در فهرست شرکت های باربری خوب و مطمئن آورد ظریف بار است.

شرکت ظریف بار با به کارگیری نیروهای مجرب، انواع خدمات بسته بندی وسایل، حمل اثاثیه و چیدمان اثاث در محل را به مشتریان خود ارائه می دهد. ظریف بار با سابقه درخشان و ناوگان مجهز و متنوع از وسایل نقلیه پیروز به جلب حدبیشتری رضایت مشتریان خود شده است. ظریف بار سابقه همکاری با ادارات، صنایع و اشخاص حقیقی پیروز شده است اعتماد و رضایت مشتریان را جلب کند.

طی سالها فعالیت و جابه جایی، شرکت ظریف بار مفتخر به دریافت رضایت حدبیشتری مشتریان خود شده است.

توجه داشته باشین با توجه به حسن معروفیت این باربری این روزها تعداد زیادی از انواع پیج ها با نامهای مشابه فعال بوده و ممکن است افراد را دچار مشکل کند.

از دیگر مزایای شرکت ظریف بار ارائه بارنامه رسمی و بیمه نامه معتبر است.

2. شرکت باربری همسفر بار

شرکت همسفر بار بار یکی دیگر از باربری های خوشنام در جابه جایی اثاث است. این شرکت چندین شعبه در تهران و کرج داشته، آماده ارائه خدمات موثر و مناسب به مشتریان خود است.

اگر شما هم جز افرادی هستید که در زمان اسباب کشی، سردرگم شده و نحوه انجام درست کار را نمی دانید کافیست که به متخصصان و کادر همسفر بار اعتماد نموده و فرآیند بسته بندی و انتقال و چینش محصولات را به متخصان همسفر بار واگذار نموده و با خیال راحت به مکان تازه جابه جا شوید.

از خدمات ویژه همسفر بار امکان ارسال بار از ایران به ترکیه است. همسفر بار این امکان را برای افرادی که قصد جابه جایی به کشور ترکیه را دارند مهیا نموده است تا بتوانند به راحتی و بدون دغدغه وسایل خود را به کشور ترکیه منتقل نمایند.

اگر در پی شرکت باربری هستید که با نهایت دقت و حساسیت لوازم شما را به مقصد برساند قطعا همسفر بار یکی از آن ها خواهد بود. این شرکت باربری با داشتن تیمی کاملا حرفه ای با سرعت عمل بالا و قیمت مناسب توانسته رضایت مشتریان را در طول سال ها به خود جلب کند و به یکی از برترین ها در این حوزه تبدیل گردد.

3. شرکت باربری اطلس بار

اطلس بار یکی از شرکت های باربری با خدمات متمایز برای رضایت مشتریان است. اطلس بار پیشنهاد خدمات متنوعی را برای مشتریان خود ارائه می دهد که با انتخاب آنها می توان تجربه مناسب و بهتری از اسباب کشی را داشت. از جمله این خدمات می توان به بسته بندی، خدمات شستشو، نظافت و چینش مجدد را اشاره نمود. با استفاده از خدمات بسته بندی، کلیه لوازم به وسیله افراد مجرب با متریال مناسب بسته بندی و برای حمل و نقل آماده می گردد. شرکت اطلس بار برای مواد غذایی یخ زده نیز راه چاره ارائه داده و با کمک بکس های مخصوص این مواد غذایی را برای شما بدون دغدغه جابه جا خواهد نمود. همچنین شما می توانید درخواست حضور نصاب برای نصب وسایل و لوازم خود را نیز داشته باشید.

یکی دیگر از خدمات اطلس بار امکان محاسبه آنلاین قیمت و خدمات است. شرکت اطلس بار، با داشتن انواع ماشین های موکت شده و کارکنان آموزش دیده توانسته به یکی از برترین ها در این زمینه تبدیل گردد. شما می توانید با انتخاب این شرکت باربری صفر تا صد اسباب کشی خود را بدون کمترین دغدغه فکری و مشکل انجام دهید.

شرکا اطلس بار نیز مانند سایر شرکتها به صورت 24 ساعته جوابگوی نیاز مشتریان خود است.

4. شرکت باربری صداقت بار

صداقت بار از سال 1389 در تهران شروع به کار نموده است و در این مدت پیروز شده تا اعتماد مشتریان را جلب کند و به یکی از برترین شرکت های حمل اسباب و اثاثیه تبدیل گردد.

این شرکت نیز در سراسر تهران چندین شعبه دارد. امور مختلفی از جمله بسته بندی و حمل و چینش محصولات را با استفاده از این شرکت می توان انجام داد.

با استفاده از خدمات این شرکت می توان از مبدا تهران به سراسر ایران اثاثیه ارسال کرد. همچنین این شرکت با دارا بودن ناوگان مختلف، می تواند جوابگوی انواع نیازهای حمل شما باشد. نگران چیدمان محل تازه هم نباشید. صداقت بار با بهره گیری از نیروهای مجرب می تواند این نیاز شما را هم رفع نماید.

5. شرکت باربری زیبابار

زیبابار یکی از پرکارترین شرکت های حمل و باربری در تهران است. شرکت زیبا بار با داشتن ماشین های موکت شده و ارائه خدمات اختصاصی می تواند رفع نماینده نیازهای شما باشد. شرکت باربری زیبابار با بهره گیری از کارگران ورزیده و مجرب امکان حمل و جابه جایی انواع وسایل را دارا می باشد. شما میتوانید درخواست بسته بندی وسایل را نیز ثبت نموده، و این کار را به صورت حرفه ای به وسیله افراد مجرب انجام دهید.

6. شرکت چمران بار

اتوبار و باربری تهران سالهاست فعالیت خود را در زمینه اسباب کشی شروع نموده است. با دارا بودن شعب متعدد در منطقه ها مختلف با عنوان همان منطقه تهران خدمات خود را ارائه می دهد.

این مجموعه باربری نیز مانند باربری های دیگر خدمات بسته بندی محصولات و لوازم را ارائه می دهد. می توان به این شرکت درخواست داد تا اسباب و اثاثیه به وسیله نیروهای مجرب این باربری با وسایل و ابزارمناسب بسته بندی و آماده حمل شوند.

یکی از مهمترین مواردی که باعث آسیب در حین حمل و نقل اسباب و اثاثیه پیش می آید استفاده از کارگران تازه کار است. این عامل باعث افزایش احتمال آسیب رسیدن به محصولات می گردد.

از دیگر باربری های که در تهران می توان از خدمات آنها استفاده کرد می توان به :

  • شرکت باربری طلایی
  • شرکت باربری تک بار
  • شرکت باربری سپندبار
  • شرکت باربری محک بار

نکات مورد نیاز در انتخاب شرکت باربری معتبر و قابل اعتماد

در این مقاله سعی کردیم چند مورد از معتبرترین شرکت های فعال در حوزه باربری را معرفی کنیم. با این حال بعضی از افراد نیاز دارند تا نکات ضروری قبل از تصمیم گیری را در خصوص شرکت های مختلف آنالیز نمایند. در زیر به چند مورد از موارد مهمی که قبل از انتخاب باید آنالیز شوند، پرداخته ایم:

  • داشتن کارکنانی کاربلد و متخصص در زمینه باربری و اسباب کشی
  • ارائه مشاوره لازم به مشتریان در خصوص مراحل بارگیری، انتقال بار، هزینه ها و …
  • خوش قول بودن در خصوص روز و زمان انجام کار
  • سرعت مناسب کارکنان حین جابجایی وسایل
  • مجهز بودن به تجهیزات و ماشین های مورد نیاز
  • ارائه هزینه ای معقول و متناسب با حجم کار
  • ارائه بیمه نامه معتبر برای وسایلی که قصد جابجایی دارید.
  • رعایت احتیاط و جوانب لازم کاری در حمل کارتن های حاوی لوازم ظریف و شکستنی

هزینه استفاده از خدمات شرکت های باربری در اسباب کشی

یکی از موضوع های مهمی که فکر افراد را قبل از اسباب کشی به خود درگیر می نماید هزینه ای است که باید به شرکت باربری پرداخت کرد. هزینه هر یک از شرکت ها بسته به حجم کار، تعداد کارگران مورد نیاز برای انجام کار، نوع خودرو، مسافت و … متفاوت خواهند بود. پس توصیه می کنیم ابتدا شرکت باربری خود را با نهایت حساسیت انتخاب کنید. از آن ها بخواهید تا با توجه به شرایط کاری شما هزینه دقیق را برآورد نموده و به اطلاع برسانند. از آنجایی که کوچکترین بی احتیاطی می تواند خسارت های بسیار زیادی را در پی داشته باشد هرگز کیفیت و اعتبار یک شرکت را در این حوزه فدای قیمت پایین کار نکنید. با رعایت تمامی این موارد می توانید یک اسباب کشی کم دردسر و راحتی را پشت سر بگذارید.

منبع: مجله چاپخونه

به "راهنمای 0 تا 100 اسباب کشی؛ معرفی 10 شرکت برتر اسباب کشی تهران سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای 0 تا 100 اسباب کشی؛ معرفی 10 شرکت برتر اسباب کشی تهران سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید