رایزنی سه وزیر برای توسعه گردشگری

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، تهران (پانا) - نشست مشترک حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه برگزار گردید.

رایزنی سه وزیر برای توسعه گردشگری

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان در شروع این نشست اظهار کرد: از برنامه های مهم دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی توسعه توریستی در عرصه های مختلف از جمله توریستی سلامت، توریستی زیارتی، توریستی عام و دیگر حوزه ها است.

وی افزود: ما در این جلسه جمع شده ایم که در خصوص تقویت توریستی در کشور و برطرف موانع آن رایزنی و گفت وگو کنیم. رونق توریستی در کشور علاوه بر ارزآوری یک اقدام ماندگار فرهنگی است و ان شاءالله بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.

امیرعبداللهیان افزود: در این زمینه رایزنی های مشترک با آقایان ضرغامی و عین اللهی از روز اخذ رای اعتماد شروع شده است که چگونه می توانیم ظرفیت سه وزارتخانه را در این حوزه تجمیع کنیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در دولت گفت وگوهای خوبی در این زمینه اجرا شده و هماهنگی های مناسبی وجود دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم حوزه های مختلف توریستی در کشور از جمله توریستی سلامت، زیارتی و توریستی به معنای عام را تقویت کنیم و با برگزاری این گونه نشست ها بتوانیم یک ریل گذاری تازه در این حوزه در دولت سیزدهم داشته باشیم.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی توریستی و صنایع دستی هم در ادامه این نشست گفت: در هفته های گذشته واکسیناسیون عوامل مرتبط با توریستی کلید زده شد و این فرایند به سرعت رو به اتمام است.

وی یادآورشد: حدود 20 ماه است، صدور ویزای توریستی متوقف شده است و با توجه به اهمیت توریستی، ان شاءالله با رعایت پروتکل ها بتوانیم توریستی را در کشور از سر بگیریم.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با بیان اینکه توریستی امروز از مصادیق شاخص دیپلماسی عمومی است، گفت: حتما سیاست های دولت آقای رئیسی تقویت دیپلماسی عمومی است که توریستی یک رکن مهم آن است.

ضرغامی اعلام نمود: صدور ارزش های فرهنگی ما به وسیله توریستی صورت می گیرد. اگر زمینه های لازم در کشور به درستی فراهم گردد در آینده نزدیک شاهد از سرگیری صدور ویزا توریستی در همه حوزه ها خواهیم بود.

بعلاوه در این نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرایند واکسیناسیون اجرا شده در کشور گفت: در حال حاضر زمینه برای ورود مهمانان خارجی به کشور فراهم شده و در این رابطه نگرانی وجود ندارد و افراد می توانند به کشور ما سفر نمایند و از خدمات پزشکی بهره مند شوند.

وی اضافه نمود: ضروری است یک سازماندهی بین وزارت امور خارجه و وزارت توریستی انجام دهیم تا ورود این میهمانان با تسهیلات بهتری انجام گردد و خدمات پزشکی بهتری به آنها داده گردد.

عین اللهی گفت: توافقاتی قبلا اجرا شده که باید بازنگری گردد. در هر کشوری خدمات پزشکی طبقه بندی شده است و دوست داریم افرادی که به ایران سفر می نمایند از خدمات پزشکی بهره مند شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود: در شهرهای بزرگ هم با توجه به شرایط ترددهای هوایی می توانیم پذیرای توریست خارجی از کل جهان باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رایزنی سه وزیر برای توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی سه وزیر برای توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید