آغاز فعالیت تشکل حرفه ای راهنمایان گردشگری استان زنجان

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، آغاز فعالیت تشکل حرفه ای راهنمایان گردشگری استان زنجان صورت گرفت.

آغاز فعالیت تشکل حرفه ای راهنمایان گردشگری استان زنجان

سید سعید صفوی در مراسم رونمایی از پروانه فعالیت این تشکل گفت: هدف از راه اندازی این تشکل ها کوچک سازی دولت و برون سپاری فعالیت ها به بخش خصوصی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: 208 راهنمای گردشگری در سطح استان فعالیت دارند که نقش مهمی در ارتباط بخش های مهم گردشگری دارند و راه اندازی این تشکل موجب هم افزایی عملکرد بخش های مختلف گردشگری استان خواهد شد.

او گفت: گردشگری مانند نیازهای مادی یک ضرورت معنوی برای تمام انسانهاست و راهنمایان گردشگری باید در بحث ارتباط با جوامع محلی، مردم نقاط مختلف و روستاهای استان دارای ارتباطی مداوم و مؤثر باشند، زیرا بازوی توانمند توسعه گردشگری همین نقاط هستند در این حوزه ها آموزش ببینند.

صفوی بیان نمود: امیدوارم با راه اندازی این تشکل حرفه ای و فعالیت مستمر راهنمایان گردشگری، کیفیت خدمات گردشگری در استان ارتقا یابد، راهنمایان گردشگری باید منطقه ها تازه را بشناسند و آن را بشناسانند، می توانند محتوا و آثار خود را در قالب فیلم، عکس و متن به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه دهند.

او افزود: افرادی که در اماکن اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بعنوان راهنمایان گردشگری و… شاغل بوده و به نوعی در ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با گردشگران هستند و نقش مهمی در شناساندن فرهنگ، آئین و میراث استان دارند و لازم است تا بیش از گذشته تحت آموزش های لازم قرار بگیرند.

منبع: همگردی

به "آغاز فعالیت تشکل حرفه ای راهنمایان گردشگری استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فعالیت تشکل حرفه ای راهنمایان گردشگری استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید