لزوم برنامه ریزی مدون برای انجام عرضه های اولیه در فرابورس

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، تهران (پانا) - لزوم برنامه ریزی مدون برای انجام عرضه های اولیه در فرابورس ایران و تغییر در برخی از ریزساختارهای بازار سرمایه مانند دامنه نوسان و حجم مبنا از جمله مسایلی هستند که در نشست هم اندیشی سرپرست فرابورس ایران با کارشناسان بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفت.

لزوم برنامه ریزی مدون برای انجام عرضه های اولیه در فرابورس

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، نشست هم اندیشی سرپرست فرابورس ایران با فعالان فضای مجازی و کارشناسان بازار سرمایه عصر امروز در فرابورس برگزار گشت تا دغدغه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات حاضران به منظور بهبود فرایندها، توسعه معاملات و تعمیق بازار سرمایه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در این نشست هم اندیشی مسائل متعددی از قبیل لزوم تغییر در برخی ریزساختارهای بازار سرمایه مانند دامنه نوسان و حجم مبنا، شفاف سازی رویه های نظارتی و ... مطرح شد.

تاکید بر توسعه بازار دوطرفه

حاضران همچنین بر تعمیق بازار سرمایه و توسعه ابزارهای معاملاتی مانند قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش و تقویت بازار دوطرفه تاکید کردند تا در زمان نزول های بازار نیز امکان دریافت سود فراهم باشد.

موضوع دیگری که مورد توجه حاضران در این نشست هم اندیشی قرار گرفت، لزوم برنامه ریزی مدون برای انجام عرضه های اولیه در فرابورس ایران بود به نحوی که با اقداماتی از قبیل ایجاد تقویم و اعلام زمان عرضه ها از مدتی پیش از انجام آن، بدنه بازار فرصت لازم برای بررسی آن را داشته باشد.

مهمترین مطالبات فعالان بازار

شفاف سازی ساختارهای نظارتی برای برخی موارد عدم تایید معاملات در برخی نمادها، محدود کردن کدهای معاملاتی، توقف نماد و ...، تسهیل شرایط دریافت مجوز مشاور سرمایه گذاری نوع دوم، افزایش زمان معاملات در بازار، اعلام آخرین شرایط بازار هدف و پروژه سندباکس و نیز تقویت سرمایه گذاری غیرمستقیم از دیگر مطالبات فعالان بازار در این جلسه بود.

اتخاذ اقدامات نظارتی و تنبیهی برای ناشرانی که در ارائه گزارش های عملکردی به خصوص در بازار پایه فرابورس طبق ضوابط موجود عمل نمی کنند و پیگیری برای رفع قیمت گذاری دستوری از صنایع مختلف در بازار سرمایه دیگر موضوعاتی بود که از سوی فعالان بازار در این جلسه هم اندیشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلسات هم اندیشی تداوم می یابد

در ادامه این جلسه میثم فدایی با بیان اینکه دغدغه های فعالان بازار در این جلسه به خوبی بررسی و موارد قابل اجرای آن در دست اقدام قرار می گیرد، گفت: جلساتی از این دست در آینده نیز تداوم خواهد داشت و میزبان فعالان بازار برای دریافت نظرات آنان خواهیم بود.

وی همچنین درباره عملیات بازار باز که گاها به اشتباه از سوی فعالان بازار به عنوان عرضه اوراق از طریق دولت در بازار سرمایه تعبیر می شود، برخی رویه های نظارتی موجود در بازار مانند توقف سیستمی نمادها در زمان نوسان 20 و 50 درصدی و عدم دخالت ناظر در این زمینه، ابهامات پیرامون عرضه استارتاپ ها در فرابورس توضیحاتی به فعالان بازار ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "لزوم برنامه ریزی مدون برای انجام عرضه های اولیه در فرابورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برنامه ریزی مدون برای انجام عرضه های اولیه در فرابورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید