لوگو چیست و چرا برای برند شدن مهم است؟

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، مهم نیست در چه مکانی قرار دارید، اگر به دنیای اطراف کمی توجه کنید، می توانید لوگوهای بسیاری ببینید. حتی اگر اکنون در جنگلی دور از شهر یا روستا هستید، لپ تاپ و گوشی همراهی که همین الان با استفاده از آن این مطلب را می خوانید یا حتی ظروف غذایی که با خود آورده اید دارای آرم هایی هستند.

لوگو چیست و چرا برای برند شدن مهم است؟

دنیا کنونی ما پر از تبلیغات است. در هر سایتی، هر سوپرمارکتی و هر خیابانی می توانید تبلیغی مشاهده کنید. کسب و کارها برای جذب مشتریان و پیشی گرفتن از رقبا به تبلیغات نیاز دارند. اگر از تبلیغات استفاده نگردد، احتمال دیده شدن کسب و کار نزدیک صفر خواهد بود. با ما همراه باشید تا در ادامه پاسخ مفصلی برای سوال لوگو چیست دریافت کنید و بدانید چرا باید لوگویی حرفه ای و خوب طراحی کنید.

لوگو چیست؟

لوگو که با نام های آرم، نماد بصری برند، تصویر برند و نشانه نیز شناخته می گردد، تصویری گرافیکی است که گاهی حروفی دارد و گاهی تنها از اشکال ساخته شده است. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که این لوگو باید از تمام لحاظ مانند شکل، رنگ و سبک با سایر آرم ها متفاوت باشد.

نشان واره که نام دیگری برای آرم محسوب می گردد، یک کسب و کار و محصولات و خدمات آن را معرفی می نماید و آن را از رقبا متمایز می سازد. نماد بصری برند می تواند گاهی پیام هایی به مخاطبان منتقل کند و هویت کسب و کار را نشان دهد.

اگر بخواهیم لوگو را در زبانی ساده تر معرفی کنیم، می توانیم بگوییم آرم نماد بصری برند است که به حوزه فعالیت شرکت یا سازمان نیز اشاره می نماید.

در طراحی لوگو باید به تمام جزئیات توجه گردد تا در نظر مخاطبان زیبا دیده گردد و پیام دلخواه شما در کسری از ثانیه به آن ها منتقل کند تا احتمال حک شدن آن در فکر مخاطبان افزایش یابد.

آرم و نماد بصری برند معمولا داخل سه دسته بندی و سبک کلی طراحی می شوند. انواع لوگو به سبک های مونوگرام که از ابتدای حروف اول نام تجاری استفاده می گردد، پیکتوگرام که از یک تصویر قابل ادراک و لوگوتایپ که ساختار و فرم نوشتار نام برند است.

هدف لوگو چیست؟

مهمترین هدف طراحی لوگو، افزایش سرعت حک شدن آرم در اذهان مخاطبان است. بعلاوه صاحبان کسب و کارها می خواهند برند در جهت مناسب پیشرفت کند. لوگو می تواند باعث دیده شدن کسب و کار به وسیله مخاطبان گردد و برند را در این جهت قرار دهد؛ بر این اساس، سعی کنید آرمی مجذوب نماینده به مخاطبان نشان دهید. اگر آن ها بتوانند مفهوم این نشانه را درک نمایند، قادر خواهید بود لوگو را ملکه فکر این افراد کنید.

چرا همه کسب و کارها به لوگو نیاز دارند؟

جالب است بدانید آمارها نشان می دهد که اگر کسب و کارها آرمی حرفه ای طراحی نمایند، احتمال اعتماد مخاطبان به آن ها و به تبع آن احتمال پیشی گرفتن از تمام کسب و کارهای رقیبی که لوگو حرفه ای ندارند افزایش خواهد یافت. یکی از مزایای مهم طراحی تصویر برند حرفه ای این است که قادر خواهید بود روابط تجاری بهتری در مقایسه با رقبا برقرار کنید.

طراحی لوگو زیرمجموعه هنر نیست

بعضی از مردم تصور می نمایند طراحی لوگو با هنر رابطه تنگاتنگی دارد. اگر شما نیز چنین تصوری دارید، ابتدا این تصور را اصلاح نموده و سپس طراحی آرم را آغاز کنید. به عبارت دیگر، نباید تنها به زیبایی توجه کنید. به لوگو باید همچون یک وسیله استراتژیک نگاه کرد؛ زیرا به کسب و کارها یاری می نماید در بازاری که پر از رقبای بزرگ و کوچک است شناخته گردد.

لوگو نباید یک عنصر گرافیکی پر رمز و راز باشد

بعضی از افراد دوست دارند نشانه ای پیچیده و پر از راز داشته باشند؛ ولی بهتر است بدانید مخاطبان زمانی برای تحلیل آرم و کشف رازهای آن ندارند. اگر به لوگوهای مشهور دنیا دقت کنید، تنها طرح های ساده به چشم شما خواهد خورد؛ بر این اساس، هر چه نشانه ساده تری داشته باشید، پیروز تر خواهید بود.

یکی از اشتباهات متداول در طراحی لوگو این است که کسب و کارها می خواهند تصویر برند بتواند چندین مفهوم را به مخاطبان انتقال دهد. مخاطبان با تماشا چنین لوگوهایی نه تنها مفهوم را درک نمی نماید بلکه ممکن است دچار سوتفاهم شد. اگر دوست دارید آرم چندین مفهوم را منتقل کند، این کار را به گذر زمان بسپارید. هر چه مخاطبان بیشتر با کسب و کار تعامل نمایند، این امر امکان پذیر خواهد شد.

اهمیت طراحی لوگو

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، آرم نماد بصری برند است. به عبارت دیگر، آرم چهره برند محسوب می گردد. زمانی که مخاطبان آرم شما را می بینند، فورا تمام تجربه های خوب و بد از برند را به خاطر خواهند آورد.

بهتر است بدانید اشکال و رنگ ها بر فکر افراد تاثیری شگرف دارند؛ بر این اساس، اگر آرمی متمایز داشته باشید و این آرم طبق اصول طراحی شده باشد، مخاطب قادر خواهد بود شما در کسری از ثانیه به خاطر بیاورد. اگر خاطره خوبی از محصولات شما داشته باشد، دوباره اقدام به خرید از شرکت شما خواهد نمود و بعلاوه خرید آن را به آشنایان خود توصیه خواهد نمود.

اگر تصویر برند نتواند انتظارات صاحبان کسب و کار را برآورده کند و در جذب مخاطبان ناپیروز باشد، پول و زمانی که برای ساخت لوگو اختصاص داده بودند به هدر خواهد رفت.

در اولین نگاه مخاطبان را جذب کنید

مخاطبان فقط یک بار در حد چند ثانیه به آرم شما نگاه خواهد نمود؛ بر این اساس، باید نهایت استفاده را از این چند ثانیه بکنید. اگر نتوانید در این چند ثانیه تاثیری مثبت روی مخاطبان بگذارید، آن ها بلافاصله رقبای شما را انتخاب خواهند کرد.

بعضی از شرکت ها به دلایلی مانند بودجه کم یا عدم اطلاعات کافی توجهی به این مورد نمی نمایند و در پی طراحی آرمی با کمترین قیمت یا استفاده از لوگو آنلاین آماده هستند که در کوتاه مدت نتیجه این تصمیم اشتباه خود را خواهند دید.

لوگو و برند یکی نیستند

برند به انواع فعالیت های کسب و کار شما و نحوه ارتباط با مشتریان گفته می گردد. لوگو نیز نشانه ای است که می تواند پیام مورد نظر این برند را به مخاطبان انتقال دهد.

بعضی از شرکت هایی که اخیرا تأسیس شده اند تفاوت بین این دو کلمه را نمی دانند. اگر شما نیز جز این دسته هستید، حتما درباره این دو کلمه تحقیق نموده و سعی کنید تمام تفاوت های آن ها را درک کنید.

در ساده ترین تعریف، برند وجه تمایز نحوه خدمت رسانی و ارزش های شرکت از رقبای بی شمار شماست. برند به کسب و کار یاری می نماید نام بهتری در میان مخاطبان داشته باشد. لوگو حرفه ای نیز به برند یاری می نماید پیروز گردد. اگر تصویر برند با یاری مقرون به صرفه ترین روش ها طراحی گردد منجر به شکست برند خواهد شد.

ما به شما توصیه می کنیم حتما از طراحان گرافیک حرفه ای یاری بگیرید و به آن ها اعتماد کنید تا نشانه ای حرفه ای، کسب و کار شما را به سوی رشد راهنمایی کند.

منبع: فوت و فن

به "لوگو چیست و چرا برای برند شدن مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوگو چیست و چرا برای برند شدن مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید