7 اشتباه رایج مربوط به تکنولوژی در سفرهای خارجی

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، برای بسیاری از ما در سفرهای خارجی پیش آمده تا در رابطه با وسایل الکتریکیو هوشمند خود با مسائل متعددی روبرو شویم. برای حل بعضی از این مسائل با خبرنگاران همراه باشید.

7 اشتباه رایج مربوط به تکنولوژی در سفرهای خارجی

گاه نامطلعی ما از چیزهای خیلی کوچک مانند نوع دوشاخه ها یا ولتاژ جاری در کشور مقصد سفر ما را خراب می نمایند. گاه ممکن است خیلی جزییات کوچک دیگر مانند نداشتن یا حتی داشتن آداپتور برای شما اهمیت پیدا کند. در ادامه به 7 مشکل مربوط به تکنولوژی که ممکن است در طول سفرهای خارجی برای مسافران پیش آید بعلاوه راه چاره های آن ها می پردازیم.

1. چک نکردن ولتاژ در کشورهای مختلف

آیا می دانستید قدرت برق پریزهای آمریکای شمالی 120 ولت با 60 هرتز و در اروپا 230 ولت با 50 هرتز است؟ به همین صورت باقی نقاط جهان دارای ولتاژهای مختلفی هستند. امروزه بیش تر لپ تاپ های نو طوری فراوری می شوند که بتوانند ولتاژهای مختلف را تحمل نمایند و شما به تنها چیزی که احتیاج دارید یک آداپتور است. برای وسایل برقی دیگر از جمله سشوار یا بابلیس شما به تبدیل های دیگر احتیاجمند هستید.

2. فراموش کردن آداپتور

خوشبختانه به راحتی می توان در فرودگاه یا مغازه ها یک آداپتور تهیه کرد، اما همواره پیش از رفتن به یک کشور نو توجه داشته باشید که آیا به آن احتیاج خواهید داشت یا خیر. کاری که شما حتما باید انجام دهید این است که حتما از دوشاخه های کشور مقصد مطلع شوید. باید مطمین باشید که وسیله شما و دو شاخه های مقصد با هم هم خوانی داشته باشند. اگر وسیله ای که با خود به سفر می برید به طور اتوماتیک ولتاژ را تبدیل می نماید، مانند تبلت ها، تلفن های همراه و کامپیوترها، می توانید از بردن مبدل های بزرگ تر و سنگین تر چشم پوشی نموده و به جای آن از آداپتور بهره ببرید.

3. چک نکردن رومینگ برای تلفن همراه

آن چه که پس از بازگشت از یک سفر خارجه با دلهره منتظرش هستید قبض های سنگین تلفن همراهتان است که بابت رومینگ به مبلغی سرسام آور تبدیل شده است. پیش از رفتن به کشورهای خارجی حتما از هزینه رومینگ اطمینان حاصل کنید و برای صرفه جویی در هزینه از طرح های رایج سفر های بین المللی بهره ببرید.

راه چاره دیگر خرید یک سیم کارت از کشور مقصد است که که می تواند جایگزین سیم کارت اصلی شما باشد. اگر این راه را در پیش گرفتید از درست بودن نوع سیم کارت اطمینان حاصل کنید. بعلاوه مطمئن شوید که تلفن همراه شما قفل نباشد و به راحتی بتوانید از سیم کارت جای دیگر بهره ببرید.

راه چاره سوم این است که تلفن همراه خود را روی حالت پرواز (Airplane Mode) قرار دهید تا طی مسافرت بابت پیغام هایی که از دوستان دریافت می کنید مجبور به پرداخت هزینه نباشید.

4. سهل انگاری نسبت به اینترنت بی سیم (WiFi) عمومی

پیش از این گفتیم و باز هم می گوییم: وصل شدن به اینترنت بی سیم عمومی خطرناک است، چرا که انواع ویروس ها، جاسوس ها یا تله های وسوسه نماینده در کمین اطلاعات شخصی شما هستند. بنابراین پیش از سفر یا VPN خریداری کنید یا اصلا از اینترنت بی سیم عمومی استفاده نکنید.

5. قرار دادن دستگاه های هوشمند داخل چمدان های همراه به جای کیف های همراه

چمدان یا کیف های همراه چمدان ها یا کیف هایی هستند که مسافران اجازه دارند تا برخی وسایل مورد احتیاج خود را در آن ها قرار داده و از کیف در داخل وسایل نقلیه (مانند قطار یا هواپیما) استفاده نمایند.

شما هرگز نمی دانید که زمان تعویض هواپیماها یا فرودگاه ها چه موقعی است، یا ممکن است فضای مخصوص کیف ها روی سر مسافران پر شده باشد یا شاید مجبور شوید چمدانتان را برای بازرسی به دروازه پرواز یا گیت بسپارید. اهمیت این که دستگاه یا وسیله هوشمند خود (مانند تلفن همراه) را در یک کیف شخصی همراه داشته باشید بسیار زیاد است. البته این قانون متوجه دیگر وسایل باارزش شما مانند پاسپورت یا پول های نقد شما نیز می گردد.

6. نداشتن نسخه چاپی از اسناد مهم

برخی مواقع ممکن است تکنولوژی شما را ناامید کند، مثلا گوشی شما خاموش گردد یا لپ تاپتان یا حتی چمدانتان دزدیده گردد که در نتیجه تمامی وسایل الکترونیکیتان را از دست خواهید داد. هر اتفاقی که بیفتد بهتر است که یک نسخه چاپی یا یک فتوکپی از پاسپورتتان با خود به همراه داشته باشید.

7. استفاده نکردن از کارت اعتباری

بیشتر بانک های بزرگ و اصلی همکارانی در خارج از کشور نیز دارند که به شما این امکان را می دهد تا از کارت اعتباری بانک خود در دیگر بانک های خارجی در قبال میزان ناچیزی کارمزد بهره ببرید. بجای حمل میزان زیادی پول نقد و تبدیل کردن خودتان به یک هدف دزدی، از بانک خود بپرسید که که چه جاهایی در کشورهای خارجی می توانید پول خود را برداشت کنید.

منبع: کجارو / brit.co

به "7 اشتباه رایج مربوط به تکنولوژی در سفرهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اشتباه رایج مربوط به تکنولوژی در سفرهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید