چه زمانی باید مانیتور قدیمی را تعویض کنیم؟

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، مانیتور یکی از بخش های بسیار مهم سیستم دسکتاپ محسوب می گردد که اگر کیفیت پایینی داشته باشد، تجربه کاربری را دچار مشکل می نماید. اما دقیقا چه زمانی باید مانیتور قدیمی را تعویض کنیم؟ در این مطلب به همین موضوع می پردازیم.

چه زمانی باید مانیتور قدیمی را تعویض کنیم؟

مسائل رایج

بعضی از کاربران به حضور مانیتور قدیمی سیستم خود عادت می نمایند و به همین دلیل کمتر کسی در پی تعویض آن است. اما در هر صورت زمانی فرا می رسد که به ناچار باید مانیتور قدیمی را کنار بگذارید. از بین مسائل مانیتورهای قدیمی می توانیم به کیفیت تصویر پایین، پیکسل های سوخته، وجود خطوط قرمز و مشکی یا خاموش شدن های تصادفی اشاره کنیم.

این مسائل رایج نه تنها آزاردهنده هستند، بلکه احتمالا برای رفع کردن آن ها باید مبلغ بالایی را هزینه کنید. در بیشتر مواقع، تعویض مانیتور مقرون به صرفه تر و راحت تر از تعمیر آن است. خوشبختانه در این زمینه تنوع بسیار زیادی وجود دارد و با توجه به بودجه ای که دارید می توانید برترین مدل را بخرید.

رزولوشن پایین تر از حد انتظار

مانیتورهای فعلی در زمینه کیفیت تصویر حرف زیادی برای گفتن دارند. هرچقدر هم کیفیت تصویر بهتر باشد، انواع و اقسام کارها از تماشای فیلم و اجرای بازی گرفته لذت بخش تر می گردد. اما یک مانیتور قدیمی به علت رزولوشن پایین و رنگ های نه چندان مجذوب کننده، تجربه لذت بخشی را ارائه نمی نماید.

از سوی دیگر خرید یک مانیتور نو ممکن است بهره وری شما را هم افزایش دهد. این موضوع به خصوص برای افرادی که در حوزه های گرافیک، بازی، عکاسی و تدوین فیلم فعالیت دارند بیشتر صدق می نماید.

اختلال هنگام نمایش برنامه ها و بازی ها

اگر یک گیمر حرفه ای یا حتی گیمر معمولی هستید، با استفاده از مانیتور گیمینگ می توانید لذت بسیار بیشتری از بازی ها ببرید. یکی از مهم ترین مزیت های مانیتورهای گیمینگ، رفرش ریت بالای آن ها است. عموم مانیتورها از رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی می نمایند و اگر برای مدتی از مانیتور دارای رفرش ریت بالاتر بهره ببرید، دیگر علاقه چندانی به مانیتورهای 60 هرتز نخواهید داشت.

محدودیت در مقدار

در آخر باید به بحث مقدار مانیتور بپردازیم. اگر می بینید مقدار مانیتور فعلی جوابگوی نیازهای شما نیست، پس دیگر وقت آن رسیده که یک مانیتور نو با مقدار بزرگ تر بخرید. با استفاده از مانیتور بزرگ تر به فضای بسیار بیشتری برای برنامه ها دسترسی دارید و حتی در زمینه اجرای بازی و تماشای فیلم هم با تجربه بهتری روبرو می شوید.

اگرچه بعضی کاربران به استفاده از مانیتورهای اولترا واید علاقه زیادی دارند، اما این مانیتورها مناسب بیشتر کاربران نیستند. به همین دلیل احتمالا یک مانیتور 24 یا 27 اینچی هم می تواند به خوبی نیازهای شما را پوشش دهد. اگر هم فکر می کنید چنین مانیتورهایی کوچک هستند، پس می توانید از بین مانیتورهای اولترا واید 37 اینچی و حتی بزرگ تر دست به انتخاب بزنید. البته به غیر از مانیتورهای اولترا واید، می توانید دو یا سه مانیتور را کنار یکدیگر قرار دهید تا از فضای بیشتری بهره مند شوید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "چه زمانی باید مانیتور قدیمی را تعویض کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی باید مانیتور قدیمی را تعویض کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید