چگونه سفر مقرون به صرفه به کیش داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، جزیره کیش یکی از برترین مقاصد سفر در ایران است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می نماید. سواحل زیبای خلیج فارس، در کنار جاذبه های گردشگری و ساخت و سازهای مدرن اجرا شده در جزیره، آن را به مقصدی ایده آل برای سفرهای چند روزه تبدیل نموده است. این در حالی است که بعضی گمان می نمایند برای سفر به کیش باید حتما میزان زیادی هزینه نمایند و همین امر ممکن است آنها را از سفر به کیش منصرف کند اما بهتر است بدانید که راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان هزینه سفر به کیش را تا حدودی کاهش داد. اگر از خود می پرسید که چگونه سفر مقرون به صرفه به کیش داشته باشیم؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با چند ترفند سفر مقرون به صرفه به کیش آشنا شوید.

چگونه سفر مقرون به صرفه به کیش داشته باشیم؟

هزینه های سفر به کیش

سفر به کیش و به طور کلی سفر به هر مقصدی هزینه های متعددی دارد. اصلی ترین هزینه های سفر به کیش را خرید بلیط هواپیما، هزینه خورد و خوراک و هزینه اقامت به خود اختصاص می دهد. در کنار این موارد، خرید و سرگرمیات نیز مواردی هستند که هزینه های جانبی را بر دوش شما می گذارند. اگر می خواهید سفری ارزان به کیش را تجربه کنید باید برای تمامی این موارد برنامه ریزی مناسب و انتخاب های ارزان ای داشته باشید. در ادامه چند راه حل اساسی برای سفر ارزان به کیش پیشنهاد می گردد.

برترین زمان سفر ارزان به کیش

زمان سفر، یکی از مهم ترین عواملی است که در قیمت سفر به کیش تاثیر می گذارد. در بعضی ایام سال، جزیره کیش در شلوغ ترین حالت خود قرار می گیرد و طبیعی است که در این زمان نرخ بلیط هواپیما، هزینه اقامت در هتل، قیمت غذاهای رستوران و سرگرمیات آبی کیش به شدت افزایش می یابد. برای این منظور باید برترین زمان سفر ارزان به کیش را بشناسید تا بتوانید قدری در هزینه های خود صرفه جویی کنید. سالانه حدود دو میلیون مسافر به کیش سفر می نمایند. تعطیلات نوروز و ماه های سرد سال، کیش بیشترین مسافر را داشته و به اصطلاح در پیک سفر به سر می برد. شاید بتوان ایام عید را شلوغ ترین زمان جزیره کیش دانست.

بنابراین بهتر است برای اینکه سفر ارزانی به کیش داشته باشید در این زمان از سفر به کیش خودداری کنید. این در حالی است که بلافاصله بعد از تعطیلات عید با باز شدن مدارس و ادارات، تب و تاب حضور مسافران در کیش فرو می نشیند و در این زمان قیمت بلیط کیش و هزینه اقامت کاهش می یابد.بعلاوه اگر تحمل گرما را دارید، در مردادماه نیز می توانید سفری ارزان به کیش داشته باشید، زیرا هوای گرم و شرجی جزیره بسیاری از افراد را از سفر به کیش منصرف می نماید. توجه داشته باشید که در مراکز اقامتی، تجاری و رستوران های جزیره هوا بسیار مطبوع و خنک است و فقط هوای بیرون است که ممکن است برایتان آزاردهنده باشد. پس از تعطیلات، شهریور نیز یکی دیگر از برترین فرصت ها برای سفر ارزان به کیش است زیرا بیشتر خانواده ها درگیر بازگشایی مدارس هستند.

بعلاوه اواخر اسفند و قبل از تعطیلات عید نیز زمان مناسبی برای سفری ارزان به کیش است، زیرا کمتر افرادی در این زمان به کیش سفر می نمایند و مشغول فعالیت های قبل از سال نو هستند و بعلاوه اهالی جزیره نیز مشغول آماده کردن شرایط برای مسافران نوروزی هستند. در این زمان نیز جزیره کیش در خلوت ترین حالت خود به سر می برد و شما می توانید با هزینه ای بسیار پایین سفری به یادماندنی را تجربه کنید. به غیر از فصل های سال، روزهای هفته نیز در مشخص قیمت بلیط کیش و اقامت در کیش موثر است. معمولا پروازهای روزهای خاتمهی هفته قیمت بیشتری نسبت به روزهای ابتدایی آن دارند.

بنابراین سعی کنید بلیط خود را برای روزهای یکشنبه تا سه شنبه بخرید تا هزینه کمتری را متقبل شوید. حتی ساعت پرواز نیز در قیمت بلیط تاثیر دارد. بهتر است بدانید که پروازهای بعد از ظهر معمولا قیمت مناسب تری نسبت به پروازهای صبح دارند. با این وجود حواستان به تورهای لحظه آخری جزیره کیش باشد. پیشنهاد می کنیم که چمدان های خود را آماده بگذارید، زیرا وقت زیادی برای شرکت در تورهای لحظه آخر ندارید. وبلاگ صنعت چاپ نیز تورهای متنوعی برای سفر به کیش در برنامه خود دارد که لحظاتی به یادماندنی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

برترین روش برای سفر ارزان به کیش

راه های مختلفی برای سفر به کیش وجود دارد. سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی گزینه های موجود برای سفر به کیش هستند. سفر با اتوبوس را می توان برترین روش برای سفر به کیش دانست. هزینه خرید بلیط اتوبوس پایین است و همین مورد باعث کاهش هزینه سفر به کیش خواهد شد. هزینه بلیط اتوبوس از تهران به بندرعباس 325 هزار تومان و هزینه قایق نیز 90 هزار تومان است. بعد از اتوبوس، قطار روشی به صرفه برای سفر ارزان به کیش است. برای این کار باید با قطار خود را به بندرعباس رسانده و پس از آن با قایق های مخصوص، خود را به کیش برسانید.

قیمت بلیط قطار از تهران تا کیش حدود 270 تا 410 هزار تومان است و برای قایق نیز باید نفری 45 تا 90 هزار تومان هزینه پرداخت کنید. اگر با مدت زمان سفر و در راه بودن مسئله ای ندارید، این دو گزینه کم هزینه ترین روش های سفر به کیش هستند. قطعا راحت ترین روش سفر به کیش، سفر با هواپیما است. اغلب شهرهای کشور پرواز مستقیم به کیش را در برنامه خود دارند. مسلما برای این اندازه از راحتی و سرعت، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

اما اگر در روزهای غیر از زمان پیک سفر به کیش سفر کنید، می توانید بلیط هواپیما با قیمت کمتری نیز پیدا کنید. اگر قصد دارید در روزهای آینده به کیش سفر کنید، می توانید بلیط هواپیما یا قطار خود را به وسیله وبسایت وبلاگ صنعت چاپ تهیه کنید. سفر با ماشین شخصی نیز گزینه دیگری برای سفر ارزان به کیش است. اگر حوصله و وقت رانندگی دارید و در راستا بودن نیز لذت می برید، سفر با ماشین شخصی می تواند گزینه مناسبی برای سفر به کیش باشد.

برای این کار باید تا بندرعباس رانندگی کنید و سپس ماشین خود را با لندی گراف از دریا عبور داده و به جزیره کیش برسید. هزینه حمل خودرو با لندی گراف حدود 1 میلیون تا 1 میلیون و 300 هزار تومان است. برای ورود به جزیره کیش نیز باید ورودی پرداخت نموده که نرخ آن حدودا 350 هزار تومان است. با این اوصاف، اگر می خواهید سفری ارزان به کیش داشته باشید، راه های زمینی، ارزان تر هستند.

برترین محل اقامت برای سفر ارزان به کیش

قطعا بودجه شما تاثیر زیادی بر محل اقامت شما در سفر به کیش دارد. جزیره کیش هتل ها و مراکز اقامتی مختلفی دارد که هر کدام از آنها خدمات متفاوتی را به مشتریان خود ارائه می دهند. اگر می خواهید سفری ارزان به کیش داشته باشید، بهتر است از مراکز اقامتی دارای تخفیف بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم که از اقامت در هتل های پنج ستاره و لوکس چشم پوشی کنید و در پی مراکز اقامتی معمولی بگردید تا هزینه کمتری برای اقامت خود بپردازید، هتل آپارتمان ها و هتل های 1 یا 2 ستاره از این دسته مراکز اقامتی هستند. از آنجایی که بیشتر مسافران زمان زیادی از روز را خارج از هتل و در سواحل، مراکز تجاری، سرگرمیی و جاذبه های گردشگری می گذرانند، مدت زمان زیادی هم در هتل نیستند تا بخواهند از تمام امکانات هتل های لوکس استفاده نمایند.

بنابراین برترین محل اقامت برای سفر ارزان به کیش همین هتل ها یا مهمانپذیرهای معمولی، به شمار میرود. علاوه بر این اگر در فصل های ارزان به کیش سفر کنید، هزینه هتل و اقامتگاه ها تا اندازه زیادی کاهش می یابد، به طوری که ممکن است هزینه یک شب اقامت در اتاق تا 700 هزار تومان نیز کاهش پیدا کند. بعلاوه اقامت در آپارتمان یا سوئیت نیز می تواند گزینه مناسبی برای سفر ارزان به کیش به خصوص برای مسافرت با تعداد نفرات زیاد باشد. در جزیره کیش سوئیت ها و آپارتمان های مبله زیادی وجود دارد که به مسافران کرایه داده می گردد. اگر تعدادتان زیاد باشد، می توانید این هزینه را بین افراد تقسیم نموده و از هزینه اقامت خود بکاهید.

انتخاب رستوران برای سفر ارزان به کیش

جزیره کیش پر از رستوران ها و غذاخوری هایی است که غذاهای متنوع و لذیذی را به مسافران ارائه می دهند. امکان ندارد در جزیره کیش باشید و گرسنه بمانید. هرچند بیشتر مسافران معتقدند که در سفر نباید زیاد برای غذا صرفه جویی کرد و باید غذای با کیفیتی خریداری کرد، اما جهت انتخاب رستوران برای سفر ارزان به کیش، بهتر است بدانید که در جزیره کیش رستوران های محلی و کترینگ هایی نیز وجود دارد که غذاهای مختلف را با قیمت مناسب تری در اختیار مسافران قرار می دهند. بعضی هتل ها نیز رستوران اختصاصی خود را دارند و با منوی محدودی که در هر وعده غذایی ارائه می دهند، می توان هزینه کمتری را برای غذا پرداخت کرد. بعلاوه اغلب سوئیت ها و هتل آپارتمان ها، آشپزخانه کوچکی دارند که در آن می توان غذاهای ساده ای را تهیه و میل کرد. بنابراین در صورت اقامت در این مراکز، می توانید خودتان نیز نسبت به تهیه غذا در بعضی وعده ها اقدام کنید.

سرگرمیات مناسب برای سفر ارزان به کیش

همان طور که می دانید، جزیره کیش پر از سرگرمیات و سرگرمی هایی است که قطعا تمام وقت شما در چند روز سفر را پر می نماید. از گشت و گذار در مراکز تجاری گرفته تا سرگرمیات آبی متعدد و هیجان انگیز که برای هرکدام باید هزینه های مختلفی را بپردازید. اگر می خواهید سرگرمیات مناسب برای سفر ارزان به کیش انتخاب کنید، می توانید از جاذبه های متعدد گردشگری و تاریخی در سطح جزیره بازدید کنید که هزینه چندانی ندارند. بازدید از جزیره هندورابی، شهر زیرزمینی کاریز، پارک دولفین ها و کشتی یونانی جزو این جاذبه های تماشایی هستند. بعلاوه، دوچرخه سواری در اطراف جزیره یکی از سرگرمیات لذت بخشی است که هزینه بسیار کمی دارد. قایق سواری و بعضی از سرگرمیات آبی نیز می تواند گزینه مناسبی برای سرگرمی در سفر به کیش باشد.

مراکز خرید مناسب برای سفر ارزان به کیش

حتما می دانید که جزیره کیش مراکز تجاری متعددی دارد که اجناس بسیار متنوع با قیمت های مختلف در آنها عرضه می گردد. اگر می خواهید هزینه زیادی برای خرید در این جزیره پرداخت نکنید باید مراکز خرید مناسب برای سفر ارزان به کیش را انتخاب کنید. برای این کار بهتر است از مراکز تجاری خیلی لوکس فاصله گرفته و به مراکز خرید معمولی تر مانند بازار عربها، بازار پارس خلیج، مجتمع زیتون، مجتمع پانیذ، بازار مریم و بازار مرجان مراجعه کنید.

بعلاوه بهتر است به زمان حراجی ها در جزیره کیش نیز توجه داشته باشید. جزیره کیش حراج های معروفی دارد که بسیاری از مسافران را با هدف خرید به سمت خود جذب می نماید. معمولا از اوایل اردیبهشت ماه تا آخر خرداد و از اوایل ماه مهر تا خاتمه آذر قیمت کالاها مناسب تر می گردد. از آنجایی که تعداد مسافران در این بازه های زمانی کاهش می یابد، حراج ها و جشنواره های خرید به انگیزه خوبی برای مسافرت به کیش تبدیل می گردد.

جمع بندی سفر ارزان به کیش

در این مقاله به طور مختصر با چند ترفند سفر ارزان به کیش آشنا شدید. زمان سفر، روش سفر، محل اقامت، سرگرمیات و خورد و خوراک همگی بر اندازه هزینه سفر تاثیر گذارند. بنابراین اگر می خواهید سفری ارزان به کیش داشته باشید باید در انتخاب این موارد هوشمندانه عمل کنید. توجه داشته باشید که اگر در پاییز و زمستان سال جاری قصد سفر به جزیره کیش را دارید، می توانید به وسیله وبسایت وبلاگ صنعت چاپ ، بلیط و هتل خود را رزرو نموده و از پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان وبلاگ صنعت چاپ بهره مند شوید. بعلاوه تورهای کیش وبلاگ صنعت چاپ نیز با شرایط مختلف خود می توانند انتخاب مناسبی برای سفر ارزان به کیش باشند.

سوالات متداول سفر ارزان به کیش

  • چگونه می توان با قطار از تهران به کیش سفر کرد؟

برای اینکار ابتدا باید با قطار به بندرعباس رفت و سپس با قایق به جزیره کیش رسید.

  • حراج های کیش معمولا در چه زمانی است؟

فروشندگان جزیره کیش معمولا از اوایل اردیبهشت تا آخر خرداد و از اوایل ماه مهر تا خاتمه آذر قیمت اجناس خود را کاهش می دهند.

  • چرا روزهای خاتمهی اسفند جزیره کیش خلوت است؟

زیرا افراد درگیر کارهای قبل از سال نو بوده و کیشوندان نیز در حال آماده سازی جزیره برای ورود مسافران نوروزی هستند.

منبع: الی گشت

به "چگونه سفر مقرون به صرفه به کیش داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفر مقرون به صرفه به کیش داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید