کم شدن 8 ساعت از موظفی معلمان غیردولتی ، برداشت از حساب مدارسی که شهریه مازاد گرفته اند

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: نمی گردد مدرسه را به دلیل دریافت شهریه اضافی تعطیل کرد ولی به موجب قانون تازه اگر شهریه ای اضافه دریافت نموده باشند، می توان از حسابشان برداشت کرد.

کم شدن 8 ساعت از موظفی معلمان غیردولتی ، برداشت از حساب مدارسی که شهریه مازاد گرفته اند

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره اصلاحیه های تازه قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اظهار کرد: اصلاحیه های مترتب بر این قانون در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در دست آنالیز است که بخشی از آنها در کمیسیون به تصویب رسیده، ولی هنوز به صحن علنی مجلس نیامده است.

وی اضافه نمود: بعضی بندهای قانون مربوط حمایتی، بعضی مراقبتی و بعضی دیگر نظارتی و برخوردی هستند.

به مدارسی که فعالیت های فرهنگی و تربیتی خوبی ندارند اجازه فعالیت نخواهیم داد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس از مدارس غیردولتی که در راستای سند تحول حرکت نموده و مدرسه را صرفا بنگاه مالی ندیده باشند حمایت می کنیم. البته تعداد کمی از مدارس ما فعالیت های فرهنگی و تربیتی خوبی ندارند که با آنها برخورد نموده و به آنها اجازه فعالیت نخواهیم داد.

برداشت شهریه اضافی از حساب مدارس غیردولتی

محمودزاده ادامه داد: در راستای قوانین نظارتی نیز می توان به برداشت از حساب مدارسی که شهریه بالاتر از سقف مصوب از خانواده ها دریافت نموده اند اشاره نمود. به عنوان مثال مدرسه ای شهریه اش 11 میلیون تومان اعلام شده، اما در بازرسی ها متوجه می شویم 15 تا 20 میلیون از خانواده ها گرفته اند؛ در اصلاحیه قانون مذکور دیده شده است که اگر موسسی بیشتر از آنچه مصوب نموده ایم شهریه گرفته، از حسابش برداشت کنیم.

نمی گردد مدرسه را به دلیل دریافت شهریه اضافی تعطیل کرد

وی اضافه نمود: از آنجا که ما به عدد کارشناسی می رسیم و شهریه مصوب معین می کنیم، انتظار داریم موسسین تبعیت نمایند. تا امروز چنین قانونی نداشتیم که برخوردها بازدارنده باشند، برخوردها عمدتا محدود به توبیخ و یا درج در پرونده می شده و نمی گردد مدرسه را به دلیل دریافت شهریه اضافی تعطیل کرد ولی به موجب قانون تازه اگر شهریه ای اضافه دریافت نموده باشند می توان از حسابشان برداشت کرد. اگر مازاد بر ظرفیت ثبت نام نموده باشند هم همین طور است. همانطور که گفته شد این بند در کمیسیون تصویب شده ولی هنوز به صحن علنی مجلس نرفته است.

حمایت از معلمان مدارس غیردولتی با تغییر ساعات موظفی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یک موضوع دیگر در این قانون حمایت از معلمان مدارس غیردولتی است. آنها اکنون طبق قانون کار فعالیت می نمایند. ما معتقدیم معلمان دوره ابتدایی 25 ساعت، معلمان دوره متوسطه 30 ساعت و عوامل اجرایی مدرسه 36 ساعت باید کار نمایند تا بیمه شان کامل گردد؛ در حالی که اکنون با 44 ساعت کار برایشان بیمه کامل رد می گردد. اگر این بند تصویب گردد به نفع معلمان است. البته بار مالی برای موسسین خواهد داشت، اما کیفیت کار معلم و منزلت و معیشت وی را تضمین می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "کم شدن 8 ساعت از موظفی معلمان غیردولتی ، برداشت از حساب مدارسی که شهریه مازاد گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم شدن 8 ساعت از موظفی معلمان غیردولتی ، برداشت از حساب مدارسی که شهریه مازاد گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید