بازمهندسی شبکه دیتا در راستای اصلاح توزیع ترافیک شبکه کشور، عوامل کندی شبکه از میان برداشته می گردد

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، با تشکیل کمیته اصلاح مهندسی ترافیک شبکه ملی اطلاعات، طراحی و بازمهندسی جریان ترافیک داده کشور انجام می گردد.

بازمهندسی شبکه دیتا در راستای اصلاح توزیع ترافیک شبکه کشور، عوامل کندی شبکه از میان برداشته می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ صنعت چاپ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با هدف اصلاح توزیع ترافیک شبکه و تحقق الزامات شبکه ملی اطلاعات، کمیته اصلاح مهندسی ترافیک شبکه ملی اطلاعات برای طراحی و بازمهندسی جریان ترافیک داده کشور با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، سازمان فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و مشارکت فعال اپراتورها و شرکت های تامین کننده محتوا تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش یکی از مسائل موجود شبکه ارتباطی کشور در سطح اپراتورها و تامین کنندگان محتوا، تمرکز شبکه و محتوای مورد احتیاج کاربران در تهران است، به گونه ای که این موضوع تاثیر معناداری در کندی شبکه و تاخیر دسترسی کاربران به اطلاعات را ایجاد می نماید.

به علت تمرکز تجهیزات مربوط به سیستم های جهتیابی، ترجمه آدرس IP و صورتحساب مشترکین در تهران، ارتباط بین دو کاربر در یک اپراتور و یا ارتباطات بین کاربران دو اپراتور حتی اگر هم فرستنده و هم گیرنده درون یک استان باشد الزاماً باید به تهران منتقل شده و بازگردد و به این ترتیب تاخیر قابل توجهی در ارسال بسته های دیتا از مبدا تا مقصد ایجاد می گردد و اگر این ارتباط بین دو اپراتور متفاوت باشد، پیچیدگی و تاخیر در این جهت بیشتر هم می گردد.

یکی از چالش های این نوع توزیع ترافیک در بحران های طبیعی و غیر طبیعی مشهود است و تهران به عنوان نقطه تمرکز عبور دیتا، ضعف بزرگی برای ارتباطات کشور محسوب می گردد.

هدف اصلی کمیته اصلاح مهندسی ترافیک در لایه شبکه، بازمهندسی شبکه برای توزیع ترافیک شبکه کشور به وسیله مراکز تبادل ترافیک داخلی(IXP) و مراکز تبادل ترافیک بین الملل(IGW) و نقاط هسته شبکه ملی اطلاعات است.

بعلاوه در لایه توزیع محتوا نیز شبکه توزیع محتوای داخلی در سطح کشور و متناسب با نقاط IXP در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به اقدامات بازمهندسی اجرا شده، در فاز نخست سه شهر تبریز، شیراز و مشهد برای توزیع شبکه و توزیع محتوا در نظر گرفته شده و در فاز دوم، شبکه IXP تا 10 نقطه توسعه می یابد.

بر اساس همین گزارش، تا کنون 9 جلسه فنی در سطح کمیته مهندسی ترافیک، جلسات با اپراتورها و شرکت های تامین کننده محتوا برگزار شده و 20 درصد اقدامات اجرایی مورد احتیاج برای پیاده سازی این طرح تا انتهای امسال انجام می گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "بازمهندسی شبکه دیتا در راستای اصلاح توزیع ترافیک شبکه کشور، عوامل کندی شبکه از میان برداشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازمهندسی شبکه دیتا در راستای اصلاح توزیع ترافیک شبکه کشور، عوامل کندی شبکه از میان برداشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید