علم و تکنولوژی

واکنش مدیر گوگل به تصاویر جنجالی تولید شده از طریق هوش مصنوعی

هوش مصنوعی جمینای گوگل از همان روز اول انتشار به دلیل ارائه برخی اطلاعات نادرست مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفت.

9 اسفند 1402

دوربین پرچمدار بعدی سامسونگ این ویژگی ها را خواهد داشت، عکس

دیجیاتو نوشت: سامسونگ ظاهراً می خواهد در این گوشی دو لنز تله فوتوی 3 و 5 برابری ارائه کند.

24 مهر 1402

رمزگشایی از پیغام آدم فضایی ها، آن ها چطور با ما ارتباط برقرار می نمایند؟

ایسنا نوشت: مطالعه تازه پروژه جستحوی هوش فرازمینی(SETI) ادعا می نماید که بیگانگان می توانند از ابرنواختر برای ارسال پیغام به ما استفاده نمایند و یک ابرنواختر تازه کشف شده نیز به عنوان محلی برای آزمایش این ایده استفاده می گردد.

4 تیر 1402

ایرانی ها شجره نامه خود را در این سایت ببینید

سازمان ثبت احوال کشور امکان مشاهده شجره نامه را برای شهروندان ایرانی فراهم کرد.

27 فروردین 1402

هشدار به پشت میزنشین ها

نتایج مطالعات نشان می دهد افرادی که روزانه 7 ساعت پشت میزنشینی دارند، نزدیک به دو برابر دیگران در معرض کمردرد قرار می گیرند.

20 فروردین 1402

چگونه تمام اپ های آیفون را به صورت همزمان ببندیم؟

یکی از مواردی که بیشتر کاربران گوشی های اپل با آن درگیر هستند، بستن برنامه ها در آیفون به صورت یکجاست. در حقیقت بسیاری از افراد تصور می نمایند که پس از مدتی استفاده از برنامه ها در تلفن های همراه باید آن ها را به صورت کامل ببندند تا در مصرف باتری و موارد...

18 فروردین 1402

خودروهای فاقد کارت سوخت در ایام نوروز چگونه سوختگیری نمایند؟

مدیر سامانه هوشمند سوخت درباره چگونگی سوختگیری خودروهای بدون کارت سوخت توضیحاتی ارائه داد.

2 فروردین 1402

21 ترفند WhatsApp که باید بلد باشید

در حال حاضر WhatsApp محبوب ترین اپلیکیشن پیغام رسان دنیا محسوب می گردد و این محبوبیت بی علت نیست. به عنوان مثال باید بگوییم که همیشه به وسیله به روزرسانی ها قابلیت های جذابی به این اپلیکیشن افزوده می گردد و از انواع و اقسام گجت ها هم پشتیبانی می نماید. اگر...

15 اسفند 1401

11 دانگل بلوتوث مقرون به صرفه که همین حالا می توانید خریداری کنید

فناوری بلوتوث به یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین تکنولوژی های روز جهان تبدیل شده و چند سالی است که بهره گیری از این فناوری در بین کاربران مختلف با سنین متفاوت بسیار رونق گرفته است. به یاری دانگل های بلوتوثی نیز خیلی راحت تر و ساده تر می توان این فناوری...

10 اسفند 1401

توصیه های مهم در سفر به مادرید را بهتر بشناسید

شهر مادرید، مرکز کشور اسپانیا، بخاطر موزه های درجه یک جهانی، معماری فوق العاده و رستوران های عالی خود معروفیت دارد. اما مانند هر شهر بزرگ دیگری، در ابتدا می تواند کمی ترسناک و گیج کننده باشد. با دانستن نکات مهم در سفر به مادرید می توانید از نگرانی های...

5 بهمن 1401

فال روزانه و طالع بینی امروز چهارشنبه 28 دی 1401؛ شاید دشمنی در کمین شما باشد!

کوشش کنید پذیرنده باشید و در هر گونه اختلافی، از سوگیری اجتناب کنید، اما محتاط بمانید، شاید دشمن در کمین شما باشد، کسی که خودش را در لباس دوست پنهان نموده است.

30 دی 1401

پیشنهاد بی شرمانه مرد معتاد به همسرش

آن قدر عاشق تیپ و قیافه پسر همسایه شده بودم که حتی سرنوشت و تجربه تلخ مادرم در زندگی را هم نادیده گرفتم و با وجود همه مخالفت ها پای سفره عقد نشستم، اما طولی نکشید که ابر سیاه اعتیاد، آسمان عاشقانه زندگی ام را در تاریکی مطلق فرو برد و من درحالی که غرورم...

20 دی 1401

قابلیت های عجیب آکواریوم تازه شیائومی

شیائومی از آکواریوم هوشمند میجیا با امکاناتی نظیر کنترل از راه دور تغذیه ماهی ها، شبیه ساز نور خورشید و شیشه فوق شفاف رونمایی کرد.

12 دی 1401

روباتی ویژه برای یاری به مبتلایان زوال عقل ، از حمایت های عاطفی تا پخش موسیقی برای آرام سازی بیماران

گروهی از پژوهشگران بریتانیایی نوعی روبات موسوم به رابی طراحی نموده اند، که به افراد مبتلا به زوال عقل و بیماری های مختلف مرتبط با مغز یاری می نماید مسائل خود را راحت تر پشت سر بگذارند.

28 آذر 1401

هشدار فوری به کاربران کروم ، فورا به روزرسانی تازه را نصب کنید

همشهری آنلاین نوشت: گوگل پس از اطلاع از نقص شدید کروم، به روزرسانی مهمی را برای مرورگر خود آماده نموده است.

5 آذر 1401

جزئیاتی تازه و خیره کننده از آیفون 15

دیجیاتو نوشت: طبق شایعه ای تازه، اپل برای آیفون های 2023 از شاسی تیتانیومی استفاده می نماید. علاوه بر این، ظاهراً لبه های پنل پشتی سری آیفون 15 به صورت خمیده طراحی خواهند شد.

30 آبان 1401

نحوه دسترسی به عکس های آی کلود در دستگاه های غیر اپل

می توانید از ویندوز، اندروید و وب به عکس ها و ویدیو های آی کلود خود دسترسی داشته باشید.

30 آبان 1401

عملیاتی کردن آزمون سراسری الکترونیکی یکی از اهداف سازمان سنجش، برگزاری آزمون الکترونیکی نیازمند تجهیزات خاص در سراسر کشور

معاون آزمون های سازمان سنجش گفت: درحال حاضر راهی به جز این نیست که آزمون های سازمان سنجش را از کاغذ جدا و از سال 1403 به صورت الکترونیکی برگزار کنیم .

13 آبان 1401

چینی ها از این میوه خاص برای ساخت ربات استفاده کردند!

تیمی از محققان چینی یک الگوی مورفولوژیکی ناشناخته را بر روی سطح میوه هایی موسوم به پشن فروت بی آب/خشک شده (dehydrated passion fruits) پیدا نموده اند که الهام بخش آن ها بود تا یک گیره رباتیک تازه برای گرفتن اجسام کوچک بسازند.

5 آبان 1401

هشدار مهم به کاربران اندروید

همه کاربران اندروید باید مراقب یک هشدار مهم باشند. اگر کسی آن را دیده باشد، در گوشه صفحه نمایش شما ظاهر می گردد و به شما هشدار می دهد.

27 مهر 1401
تعداد: (169)