چینی ها از این میوه خاص برای ساخت ربات استفاده کردند!

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، تیمی از محققان چینی یک الگوی مورفولوژیکی ناشناخته را بر روی سطح میوه هایی موسوم به پشن فروت بی آب/خشک شده (dehydrated passion fruits) پیدا نموده اند که الهام بخش آن ها بود تا یک گیره رباتیک تازه برای گرفتن اجسام کوچک بسازند.

چینی ها از این میوه خاص برای ساخت ربات استفاده کردند!

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه فودان و دانشگاه تسینگ هوا دریافتند که در طول فرآیند کم آبی و خشک شدن این میوه ها، سطح آن ها در ابتدا به شکل یک الگوی توپ بالکی چروک می گردد و این ساختاری کروی همچون ساختار شش ضلعی ها و پنج ضلعی هایی است که روی توپ فوتبال یافت می گردد.

همانطور که این میوه ها خشک می شوند، سطح آن ها به شبکه ای از برآمدگی ها در حالت کایرال تبدیل می گردد.

محققان در آخرین شماره مجله Nature Computational Science گزارش دادند که یک مدل ریاضی و یک قانون مقیاس بندی برای درک مکانیسم زیربنایی و توصیف و پیش بینی تغییر سطح یک کره پوسته ای تغییر شکل یافته مانند این میوه های خشک شده ایجاد نموده اند.

آن ها با راهنمایی درک نظری، یک گیره تطبیقی با هدف گرفتن اجسام کوچک بر اساس تبدیل حالت شش ضلعی به کایرال طراحی کردند. سیستم این گیره شامل یک پوسته نیمکره ای است که با سیلیکون مایع، یک کانال هوا و یک قاب بالابر ساخته شده است که می تواند بالا و پایین حرکت کند.

این گیره اشیای کوچک با اشکال مختلف و مواد مختلف از مهره، پیچ و ماش گرفته تا بلوبری، لیوان نامنظم و آب نبات به شکل قلب را به خوبی می گیرد. محققان گفتند که آزمایش های آن ها راه را برای توسعه و طراحی دستگیره هوشمند هموار می نماید.

منبع: فرارو

به "چینی ها از این میوه خاص برای ساخت ربات استفاده کردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها از این میوه خاص برای ساخت ربات استفاده کردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید