با نوشیدن آب پرتقال چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، به راحتی می توان گفت که آب پرتقال، یک ماده اصلی نوشیدنی در رژیم غذایی آمریکایی ها است. شاید این اولین چیزی باشد که صبح با یک املت خانگی می نوشند اما با نوشیدن آب پرتقال چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟ همانطور که معین شده است، ترکیب این نوشیدنی در رژیم غذایی فواید زیادی دارد.

با نوشیدن آب پرتقال چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

بین سالهای 2019 و 2020، آمریکایی ها حدود 532،000 متریک تن آب پرتقال مصرف کردند و این جای تعجب نخواهد داشت، وقتی شما در نظر بگیرید که به طور گسترده در دسترس است، به شکل غیرقابل انکاری خوشمزه است و یک روش آسان و راحت برای گنجاندن مقداری میوه در رژیم غذایی است.

در خصوص میزان سلامتی آن می توان گفت این به نوع آب پرتقالی که می نوشید، چند بار نوشیدن آن و شرایط سلامتی فعلی شما بستگی دارد. در اینجا مواردی است که متخصصان می خواهند در خصوص اثرات مصرف منظم آب پرتقال بدانید.

اتفاقاتی که با نوشیدن آب پرتقال برایتان می افتد

1. دوز سنگینی از ویتامین ها و مواد معدنی دریافت خواهید کرد

طبق گفته آماندا A. کوسترو میلر که در هیئت مشاوره Fitter Living خدمت می نماید، نوشیدن آب پرتقال دارای فواید غذایی بسیاری مانند خوردن پرتقال است. وی همچنین اظهار داشت که بعضی از مارک های تجاری آب پرتقال خود را با مواد مغذی دیگر نیز غنی می نمایند.

آندرس آیستا، بنیانگذار Vive Nutrition شرح می دهد: آب پرتقال سرشار از ویتامین C است (1 فنجان از آن حاوی حدود 67٪ از میزان توصیه شده روزانه برای بزرگسالان)، فولات، پتاسیم و مقدار کمی منیزیم است.

اگر ترجیح دهید آب پرتقال غنی شده با کلسیم و ویتامین D بنوشید، از مزایای اضافی نیز بهره خواهید برد. لیندزی کین، مدیر تغذیه در Sun Basket، خاطرنشان می نماید که این مواد مغذی برای حمایت از سلامت استخوان ها با هم همکاری می نمایند.

یک واقعیت جالب برای گیاهخواران و وگان ها: طبق گفته های کین، ویتامین C می تواند جذب آهن غیر هم را در بدن افزایش دهد - نوعی آهن موجود در گیاهان که جذب آن چالش برانگیزتر از آهن هم موجود در محصولات حیوانی است. به همین دلیل کین پیشنهاد می نماید که کمی آب پرتقال به اسموتی خود اضافه کنید زیرا می تواند بدن شما را در جذب بهتر آهن موجود در غذاهایی مانند اسفناج، آجیل و دانه ها یاری دهد.

هرچند باید بدانید که بدن مقدار واقعی ویتامین C را می تواند استفاده کند زیرا این یک ویتامین محلول در آب است.

کین شرح می دهد: هر مقدار اضافی ویتامین محلول در آب مصرف شده از جمله ویتامین C، در واقع از بدن دفع می گردد تا از سمیت جلوگیری کند. به عبارت دیگر، نوشیدن چند لیوان آب پرتقال اضافی فایده اضافی ندارد اگر نیاز روزانه خود را رفع کنید، چیزی فراتر از آن، به توالت سرازیر می گردد.

2. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت خواهید کرد

شما می دانید که چرا مادر شما همواره شما را به نوشیدن آب پرتقال برای درمان سرماخوردگی ترغیب می نماید؟ خوب، ظاهراً در خصوص این داروی قدیمی واقعیتی وجود دارد.

میلر می گوید: دریافت منظم و مداوم ویتامین C کافی برای حمایت از سیستم ایمنی ضروری است. آب پرتقال می تواند بخشی از ویتامین C باشد.

آیستا می افزاید که ویتامین C نه تنها در افزایش عملکرد ایمنی نقش دارد بلکه یک آنتی اکسیدان قوی نیز هست.

آیستا شرح می دهد: من نمی گویم نوشیدن آب پرتقال مسئول پیشگیری از سرماخوردگی یا بیماری هاست اما باعث افزایش آنتی اکسیدان می گردد که از یک سیستم ایمنی قوی حمایت می نماید.

3. ممکن است پوست شما جوان تر به نظر برسد

صحبت از ویتامین C شد، آیا می دانید این آنتی اکسیدان ضروری همچنین در حمایت از سلامت پوست نقش مهمی دارد؟ به گفته کین، این ماده نقش تشکیل قابل توجهی از کلاژن را بازی می نماید، پروتئینی که می تواند چین و چروک های قابل مشاهده را کاهش دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد. چه کسی به آن سرم های ضد پیری گران قیمت نیاز دارد وقتی که شما فقط می توانید یک لیوان آب پرتقال بنوشید تا از چهره خوبی بهره مند شوید؟

4. هنگام خوردن آب پرتقال احساس سیری نخواهید داشت

یک وعده یک فنجانی پرتقال حاوی حدود 4.3 گرم فیبر است در حالی که 1 فنجان آب پرتقال فقط حدود 2 گرم دارد، به این معنی که با سرعت بیشتری هضم می گردد. میلر شرح می دهد: به همین دلیل است که بعد از نوشیدن آب پرتقال احساس سیری زیادی نخواهید کرد. نه تنها این، بلکه کین اشاره می نماید که فیبر برای سلامت روده مهم است و به کاهش جذب قند یاری می نماید بنابراین سطح قند خون و انرژی شما متعادل است.

همچنین، از آنجا که آب پرتقال اشباع کمتری دارد (به دلیل کمبود فیبر)، آیستا می گوید: شما همچنین بیشتر از آنچه در واقع نیاز دارید مصرف می کنید. به گفته میلر این مسئله می تواند مسئله ساز باشد زیرا آب پرتقال در هر وعده کالری، کربوهیدرات و قند بیشتری نسبت به خود میوه دارد.

نکته مثبت از کین: آب پرتقال را با حداقل مقداری پالپ بخرید تا مقداری از آن فیبر را ارائه دهد.

5. ممکن است قند خون شما افزایش یابد

این ممکن است تعجب آور باشد اما یک پرتقال کوچک فقط حاوی 9 گرم قند است. از طرف دیگر، یک فنجان آب پرتقال حاوی 21 گرم شکر است. یکی از دلایل این اختلاف این است که آب پرتقال یک شکل غلیظ از میوه است اما آیستا اشاره می نماید که بعضی از مارک ها قند تصفیه شده را نیز به آب میوه خود اضافه می نمایند که نه تنها باعث افزایش کالری می گردد بلکه احتمال افزایش قند خون را نیز افزایش می دهد (بسته به میزان مصرف یک جلسه شما).

آیستا می گوید: وقتی آب پرتقال به میزان متوسط مصرف نگردد، قند خون افزایش می یابد که ممکن است منجر به نوسانات انرژی و همچنین گرسنگی بیشتر گردد.

در نهایت، کارشناسان اتفاق نظر دارند که فواید نوشیدن آب پرتقال برای سلامتی بسیار بیشتر از اشکالات احتمالی است. با این حال، میلر توصیه می نماید آب پرتقال 100٪ خالص را انتخاب کنید و مصرف خود را فقط به 4 اونس در روز محدود کنید. اگر می خواهید میزان ویتامین ها و مواد معدنی خود را به حداکثر برسانید، کین توصیه می نماید به دنبال آب پرتقال فشرده شده به روش سرد بروید زیرا فرآیند ملایم تری را پشت سر می گذارد. آیستا پیشنهاد می نماید که برچسب تغذیه محصولی که می خرید را آنالیز کنید تا مطمئن شوید قند اضافه شده ای وجود ندارد. او پیشنهاد می نماید بهتر است اگر می توانید آب پرتقال خود را در خانه تهیه کنید و نه اینکه آن را از فروشگاه خریداری کنید - به این ترتیب می دانید که تنها ماده تشکیل دهنده آب میوه تازه فشرده است.

منبع:

eatthis

منبع: هفت گنج

به "با نوشیدن آب پرتقال چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نوشیدن آب پرتقال چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید