به زودی مردم شاهد افزایش کیفیت شبکه اینترنت در کشور خواهند بود

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید نمود: محور فعالیت ها در دور نو وزارت ارتباطات، توسعه شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

به زودی مردم شاهد افزایش کیفیت شبکه اینترنت در کشور خواهند بود

به گزارش خبرگزاری وبلاگ صنعت چاپ به نقل از خانه ملت، آقای عیسی زارع پور در نشست علنی امروز مجلس اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیر ساخت فضای مجازی کشور یکی از مهم ترین و راهبردی ترین طرح هایی است که باید به سرعت اجرایی گردد البته با وجود همه زحماتی که در گذشته کشیده شده شرایط مطلوبی در این حوزه نداریم.

وی اضافه کرد: بیش از 10 سال است که شبکه ملی اطلاعات در کشور مطرح است، اما به تازگی سال گذشته و در شهریور ماه شورای عالی فضای مجازی تکلیف دستگاه ها را در تحقق شبکه ملی اطلاعات معین کرد و بنده نیز پیش تر اعلام کردم که برای تحقق برنامه های خود در چارچوب شبکه ملی اطلاعات و تکالیف قانونی خود برنامه های مدونی دارم.

زارع پور توضیح داد: محور فعالیت ها در دور نو وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات است و در یک کلام اگر بخواهم بگویم وزارت ما وزارت توسعه شبکه ملی اطلاعات خواهد بود و همه بخش های این وزارتخانه باید نقش و وظایف خود را در تحقق این شبکه ببینند و همان طور که از روز اول عرض کردم مسئولیت این کار برعهده من خواهد بود و برای آن ساز وکار پیش بینی نموده ام و شورایی تحت عنوان شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بیش از 120 پروژه بزرگ ذیل شبکه ملی اطلاعات و پیش بینی های شورای عالی فضای مجازی تعریف شده است، گفت: شبکه ملی اطلاعات یکی از الزامات امروز کشور است و بحث بسیار مهمی است که متاسفانه دو هیولا از آن در این سال ها ساخته شده است یک هیولا برای مسئولین و یک هیولا برای مردم. عده ای می گویند که این قابل تحقق نیست و امری دست نیافتنی است و دومین غولی که برای مردم از آن ساخته شده است می گویند اگر این شبکه راه اندازی گردد اینترنت محدود می گردد و دسترسی های مردم کم خواهد شد در حالی که به هیچ وجه این طور نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "به زودی مردم شاهد افزایش کیفیت شبکه اینترنت در کشور خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی مردم شاهد افزایش کیفیت شبکه اینترنت در کشور خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید