فراوری نیازمند سرمایه در گردش است، جهاد دانشگاهی در کنار کارآفرینان ایستاده

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، خبرنگاران/گیلان مدیر تعاونی برتر گیلان، فراوری در شرایط فشار مالی را نیازمند حمایت دانست و یادآور شد: یک فراوریکننده با سرمایه در گردش سر پا می ماند و کسب و کار خود را ادامه می دهد.

فراوری نیازمند سرمایه در گردش است، جهاد دانشگاهی در کنار کارآفرینان ایستاده

سیده فاطمه میرجعفری، مدیر یکی از تعاونی های برتر استان گیلان در گفت وگو با وبلاگ صنعت چاپ، با بیان اینکه از سال 84 اخذ مدارج صنایع دستی از سازمان فنی و حرفه ای را شروع و مجوزهای لازم را برای تاسیس شرکت تعاونی خودم دریافت کردم، گفت: تعاونی مهردستان گیل از سال 89 فعالیت خود را در حوزه فرش و گلیم شروع نموده است.

وی با اشاره به حضور زنان و دختران در سنین مختلف در تعاونی مهردستان گیل جهت آموزش فرش بافی، افزود: این تعاونی فقط فراوریی نبوده، بلکه آموزش، فراوری و توزیع را در دستور کار دارد و کلیه فراوریات این تعاونی به فروش می رسد.

این مدیر تعاونی، با بیان اینکه کار این تعاونی را با هفت نیروی ثابت شروع کردم، گفت: در حال حاضر 15 نیروی ثابت چرخشی و 30 نیروی غیر متمرکز داریم.

میرجعفری، فراوریات این تعاونی را علمی و مهارتی دانست و افزود: مواد اولیه و نوع بافت ما صد درصد با کیفیت بوده و برند مهردستان گیل در کلیه فراوریات دوخته می گردد که زمینه یک اقتصاد سالم را برای تعاونی رقم زده است.

وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در برندسازی و ایجاد نماد الکترونیکی تعاونی مهردستان گیل، تاکید نمود: امروزه فعالیت های مالی با موانع و مسائل اداری و تسهیلاتی زیادی روبرو است، اما جهاد دانشگاهی حقیقتا در کنار کسب و کارهای خانگی و تعاونی و کارآفرینی ایستاده و بخشی از مسائل را رفع نموده است. در واقع جهاد دانشگاهی برترین مرکز برای آگاهی و آموزش راهکارهای برون رفت از مسائل فعالان مالی و کارآفرینان بوده و پارامترهای بازار را دنبال می نماید.

این پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی گیلان، از برگزاری نمایشگاه فراوریات تعاونی مهردستان گیل در رشت اطلاع داد و اعلام کرد: با وجود شرایط کرونایی، از حمایت های جهاد دانشگاهی جهت برپایی نمایشگاه فرش و گلیم استفاده کردیم و خوشبختانه آورده خوبی داشتیم.

میرجعفری، فراوری در شرایط فشار مالی را نیازمند حمایت دانست و یادآور شد: یک فراوریکننده با سرمایه در گردش سر پا می ماند و کسب و کار خود را ادامه می دهد. بعلاوه وام های کم بهره با بازپرداخت فاصله دار موجب رونق کسب و کار می گردد، زیرا فراوریکننده فرصت پیدا می نماید تا فراوریات خود را به فروش برساند؛ البته بانک ها همکاری لازم در این زمینه را ندارد و شاهد آسیب فعالیت های مالی به ویژه در بازپرداخت ها هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری نیازمند سرمایه در گردش است، جهاد دانشگاهی در کنار کارآفرینان ایستاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نیازمند سرمایه در گردش است، جهاد دانشگاهی در کنار کارآفرینان ایستاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید