توکیو: اقدام کره شمالی تهدیدی علیه جامعه بین الملل است

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ به نقل از اسپوتنیک، نوبیو کیشی وزیر دفاع ژاپن در واکنش به تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی که ساعاتی پیش انجام شد؛ تداوم چنین اقداماتی را تهدیدی جدی علیه جامعه بین الملل تلقی کرد.

توکیو: اقدام کره شمالی تهدیدی علیه جامعه بین الملل است

کیشی با طرح این مسئله که از ماه می 2019 تا به امروز، کره شمالی به دفعات آزمایش های موشکی را انجام داده است؛ گفت که پیونگ یانگ به طور آشکار در پی بهبود فناوری موشکی خود است.

همزمان، خبرگزاری کیودو از انجام مکالمه تلفنی میان دو مقام بلندپایه آمریکا و ژاپن پیرامون جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی اطلاع داد حال آنکه درباره نام این دو مقام و محتوای گفتگوی آنها ابراز بی اطلاعی کرد.

تلویزیون ملی ژاپن هم می گوید که یک مرکز پاسخگویی تحت نظارت دفتر نخست وزیری ژاپن در واکنش به این آزمایش موشکی تشکیل شده است.

کره جنوبی احتمال می دهد موشک تازه آزمایش شده که در دریای ژاپن فرود آمد از نوع بالستیک و کوتاه برد باشد. آن طور که خبرگزاری یونهاپ می گوید این موشک از سکوی پرتاب یک زیردریایی شلیک شده و پیش از فرود، مسافتی 430 تا 450 کیلومتری را طی نموده است. ارتفاع پرواز این موشک در بیشترین حد ممکن 60 کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توکیو: اقدام کره شمالی تهدیدی علیه جامعه بین الملل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو: اقدام کره شمالی تهدیدی علیه جامعه بین الملل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید