کشورهای آسیای شرقی یکه تاز رشد صنعت گردشگری در آسیا

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، کشورهای آسیای شرقی باعث رشد صنعت گردشگری در آسیا

در گزارش جدیدی که به وسیله سازمان جهانی اقتصاد درباره شاخص رقابت پذیری گردشگری منتشر شده، کشورهایی که در آسیای شرقی هستند از کشوهای آسیای مرکزی و خاورمیانه جلو زده و عملکرد بهتری داشته اند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کشورهای آسیای شرقی یکه تاز رشد صنعت گردشگری در آسیا

با وجودیکه که دبی و امارات تا به حال سرمایه گذاری های زیادی برای رشد صنعت توریستی خود داشته اند تحقیقات نو مجمع دنیای اقتصاد نشان می دهد که کشورهایی که در شرق آسیا هستند رشد و پیشرفت زیادی را در توسعه زیر ساخت های توریسم داشته اند. در بین 136 کشور دنیا، کشور ژاپن در شاخص رقابت پذیری در توریستی حتی بالاتر از بریتانیا و آمریکا به جایگاه چهارم رسیده است . ژاپن هر سال بیشتر از 19/7 میلیون توریست بین المللی دارد که حدود 25 میلیارد دلار برای این کشور عایدی می آورند. ژاپن در منطقه آسیا و استرالیا رتبه اول را از این نظر به دست آورده است.

بعد از ژاپن، دومین کشور آسیایی، هنگ کنگ است که هر سال با 26/8 میلیون توریست خارجی، 36 میلیار دلار عایدی دارد . کشور سنگاپور بعد از ژاپن و هنگ کنگ سومین کشور آسیا در شاخص دنیای رقابت پذیری توریستی است، این کشور در دنیا جایگاه سیزدهم را دارد و هر سال با 12 میلیون توریست 16/7 میلیار دلار عایدی کسب می نماید. دیگر کشور بالای این فهرست، چین است؛ این کشور هر سال 56/8 میلیون توریست خارجی دارد و از این راه 114 میلیار دلار عایدی بدست می آورد. جالب است بدانید چین از نظر منابع فرهنگی رتبه باورنکردنی 1 و از نظر منابع طبیعی رتبه 5 را دارد. مطمئنا این کشور با ظرفیت هایی که دارد می تواند در سال های آینده شاخص رقابت پذیری توریستی خود را افزایش دهد. کشور آسیایی دیگر که آن هم در شرق آسیا است کره جنوبی می باشد که نسبت به 2 سال قبل 10 پله بالاتر آمده و رتبه نوزدهم دنیای را در شاخص رقابت پذیری توریستی به دست آورده است. کره جنوبی هر سال 13.2 میلیون توریست بین المللی دارد و از این راه 15 میلیارد دلار در سال عایدی دارد.

منبع: الی گشت

به "کشورهای آسیای شرقی یکه تاز رشد صنعت گردشگری در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای آسیای شرقی یکه تاز رشد صنعت گردشگری در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید