مرتفع ترین جاذبه های گردشگری جهان

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، در سرتاسر جهان، جاذبه های گردشگری زیادی هستند که در ارتفاع های بلند قرار دارند. برخی از این جاذبه ها، ساخته دست بشریت هستند و برخی دیگر، شگفتی های طبیعی به شمار می فرایند.

مرتفع ترین جاذبه های گردشگری جهان

در ادامه همراه با ما باشید تا مرتفع ترین جاذبه های گردشگری دنیا را به شما معرفی کنیم.

10- کپنهیل، کپنهاگ، دانمارک

CopenHill, Copenhagen, Denmark

مرکز تفریحی و نوآورانه کپنهیل روی سقف یک نیروگاه نیروی پاک ساخته شده است و به مکانی برای تفریح ماجراجویان تبدیل شده است. افراد می توانند در راستاهای اسکی مصنوعی این مکان، اسکی کنند و در میان درختان آن قدم بزنند. این مکان همچنین امروزه دارای بلندترین دیوار برای صخره نوردی در دنیا است. این دیوار صخره نوردی همانند یک کوه طراحی شده است.

9- کلیسای اولم، آلمان

Ulm Minster, Germany

کلیسای اولم در شهری تاریخی به همین نام قرار گرفته است. این کلیسا دارای ارتفاع 161 متری از سطح زمین است که بلندترین گلدسته کلیسا در دنیا را دارد. اولین سنگ بنای این کلیسا در سال 1377 میلادی گذاشته شده است اما تا سال 1890 میلادی کامل نشده است. برای رسیدن به بالای این کلیسا باید 768 پله را پشت سر گذاشت و در نهایت، شاهد یک منظره خیره کننده و تماشایی نسبت به شهر بود.

8- چشم دوبی، دوبی، امارات

Ain Dubai, Dubai, UAE

بزرگترین و بلندترین چرخ و فلک در سرتاسر دنیا، در شهر دوبی افتتاح شده است. این مکان در جزیره بلوواترز قرار گرفته است که یک جزیره مصنوعی است که در فاصله اندکلی از ساحل دوبی قرار گرفته است. این چرخ و فلک با ارتفاع 250 متری خود، از چرخ و فلک شهر لاس وگاس حدود 82 متر بلندتر است. در ساخت این چرخ و فلک بیش از یازده هزار تن فلز به کار گرفته شده است.

7- اینفینیتی پول، دوبی، امارات

Address Beach Resort infinity pool, Dubai, UAE

این استخر تماشایی در طبقه هفتاد و هفتم ساختمان ادرس بیچ ریسورت قرار گرفته است. این مکان، به عنوان مرتفع ترین استخر دنیا با ارتفاع 294 متر شناخته می شود. طول این استخر بزرگ حدود 95 متر است. این استخر تنها در دسترس مهمانان هتل قرار گرفته است. شناگران و مهمانان هتل می توانند در این استخر شنا کنند و در عین حال، به تماشای شهر دوبی بنشینند.

6- رستوران اتمسفر، دوبی، امارات

At.mosphere, Dubai, UAE

رستوران اتمسفر، مرتفع ترین رستوران در سرتاسر دنیا به شمار می رود. این رستوران در ارتفاع 441 متری و در طبقه 122 بلندترین ساختمان دنیا یعنی برج خلیفه قرار گرفته است. غذاهای این رستوران واقعا جالب توجه هستند اما این منظره ها قابل مشاهده از این رستوران هستند که واقعا جلب توجه می کنند. شهر دوبی، برخی از بلندترین ساختمان های دنیا را در خود جای داده است که یکی از آن ها برج خلیفه است.

5- برج شانگهای، چین

Shanghai Tower, Shanghai, China

برج شانگهای، بلندترین ساختمان در کشور چین به شمار می رود. این ساختمان همچنین دومین ساختمان بلند دنیا پس از برج خلیفه محسوب می شود. در بالای این برج، یک مکان برای مشاهده منظره ها اطراف وجود دارد که به نام بام شانگهای شناخته می شود و در طبقه 121 این ساختمان و در ارتفاع 561 متری قرار گرفته است. منظره ها از این شگفتی معماری، واقعا چشم نواز و دیدنی هستند.

4- پل بیپانجیانگ، چین

Beipanjiang Bridge, Guizhou and Yunnan, China

پل بیپانجیانگ در سال 2016 میلادی ساخته شده است. این پل، ژوانوی در استان یونان را به لیوپانشوی در استان گوئیژو متصل می کند. این پل بزرگ و مرتفع، دو سمت دره ای بزرگ را به یکدیگر متصل کرده است. در پایین این دره، رودخانه بیپان در جریان است. این پل در بخش ناهموار و دور افتاده جنوب غربی چین قرار گرفته است. این پل در ارتفاع 565 متری قرار گرفته است که مرتفع ترین پل دنیا به شمار می رود. طول این پل نیز بسیار زیاد است که به حدود 720 متر می رسد.

3- آبشار انجل، ونزوئلا

Angel Falls, Venezuela

آبشار انجل از ارتفاع 979 متری به پایین سرازیر می شود. این آبشار در لبه کوه آیان تپوی قرار گرفته است و آب های آن به درون رودخانه چورون می فرایند. آبشار انجل، مرتفع ترین و بلندترین آبشار دنیا به شمار می رود. این آبشار همانند منطقه ها اطراف خود که پارک ملی کانایما است، تاثیرگذار و تماشایی است. به دلیل موقعیت این آبشار، تنها دو را برای تماشای آن وجود دارد: یکی از طریق آسمان و دیگری از طریق قایق و جنگل است.

2- صخره های مولکای، هاوایی، آمریکا

Molokai sea cliffs, Hawaii, USA

صخره های شمالی جزیره مولکای، همانند لبه دنیا به نظر می رسند. این جزیره که جزو هاوایی به شمار می رود، بلندترین و مرتفع ترین صخره های دریایی در دنیا را دارا است. ارتفاع این صخره ها به حدود 1188 متر می رسد و شیب آن ها به طور میانگین، 55 درجه است. این صخره ها در بخش دور افتاده جزیره مولکای قرار گرفته است. می توان این صخره ها را با یک هلیکوپتر یا قایق مشاهده نمود.

1- کوهستان کینابالو، مالزی

Mountain Torq, Mount Kinabalu, Malaysia

مرتفع ترین راستا کوهنوردی حفاظت شده در دنیا، در کوهستان کینابالو قرار گرفته است. این راستا از طریق انجمن کوه طرق ساخته و عملیاتی شده است. این راستا محافظت شده در دامنه کوهستانی کوه پانالابان قرار گرفته است. این راستا از ارتفاع 3200 متری شروع می شود و تا ارتفاع 3776 متری از سطح دریا ادامه پیدا می کند. کوهنوردان به همراه راهنماهای با تجربه، می توانند این راستا را بپیمایند. این راستا، منظره ها تماشایی و دیدنی از کوهستان و منطقه ها اطراف آن را ارائه می کند.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "مرتفع ترین جاذبه های گردشگری جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرتفع ترین جاذبه های گردشگری جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید