جاذبه های سفر به بدروم، بهشت رویایی ترکیه

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، جاذبه های بدروم | Bodrum Attractions

شهر ساحلی بدروم در کشور ترکیه قرار داد و یک مقصد عالی برای سپری کردن تعطیلات تابستانی است. این شهر توجه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا جلب نموده و در آن هتل هایی فوق العاده با خدمات عالی احداث شده اند به نحوی که بعضی از مسافران ترجیح می دهند بیشتر زمان خود را در هتل بگذرانند و از امکانات فوق العاده آن استفاده نمایند. البته این شهر برای علاقه مندان به تاریخ، گشت و گذار و خرید نیز جاذبه های زیادی دارد. برای آشنایی با جاذبه های بدروم با خبرنگاران همراه شوید.

جاذبه های سفر به بدروم، بهشت رویایی ترکیه

قلعه سنت پیتر | St Peters Castle

قلعه سنت پیتر در جنوب غربی این شهر قرار گرفته است و جزو جاذبه های بدروم قرار می گیرد. این بنا در سال 1402 میلادی به وسیله شوالیه های رودس در طول جنگ های صلیبی در قرون وسطی ساخته شد و آن ها نام این قلعه را سنت پیتر یا پترونیوم (Petronium) نهادند. این بنای فوق العاده توانسته است از گذر زمان جان سالم به در ببرد و امروز تبدیل به مکانی برای علاقه مندان به تاریخ ترکیه شده است. مردم محلی اشیا عتیقه زیادی را در این منطقه یافته اند. ساخت آن را مهندسان مختلفی با ملیت های اروپایی انجام دادند. قلعه دارای پنج برج است و در کنار ساحل جای گرفته است.

هنگام ایستادن بر بالای برج های قلعه می توانید چشم اندازی فوق العاده از دریا و سرزمین های اطراف را در مقابل خود داشته باشید. اگر تصمیم داری از این مورد از جاذبه های بدروم بازدید کنید پیشنهاد ما به شما این است که هنگام عصر را برای آن اختصاص دهید چرا که هم هوا خنک تر است و هم می توانید در آن به تماشای غروب خورشید بنشینید.

آدرس: St Peters Castle, KaleCad., Bodrum City, Turkey

شماره تماس: 00902523162516

موزه باستان شناسی زیر آب | Museum of Underwater Archaeology

موزه باستان شناسی زیر آب یکی از جاذبه های بدروم است که در قلعه سنت پیتر واقع شده است. کشور ترکیه تاریخی غنی دارد و این امر موجب شده تا دیدنی های باستان شناسی آن چه در روی زمین و چی در زیرآب مجذوب نمایندهیت های منحصر به فرد خود را داشته باشد. در بازدید از این موزه شما شانس این را دارید که بعضی از اشیا کشف شده از زیر دریا و یا منطقه ها اطراف را که نسبتا سالم مانده اند ببینید و در جهانی تمدن گذشتگان غرق شوید.

از جمله این اشیا سکه و جواهرات و اشیای قیمتی، کشتی های شکسته، بطری های شیشه ای، سنگ های قیمتی و هزاران شی دیگر است. بعلاوه اشیاء مربوط به عصر برنز و قرن های 13 و 16 قبل از میلاد مسیح نیز در این موزه وجود دارد. یکی از چهارده سالن این موزه به نام سالن ملکه کاریان نام گذاری شده، شامل یک تاج طلایی و جواهرات گران بهای دیگر می شود. موزه باستان شناسی بدروم را شاید بتوان به عنوان برترین جاذبه گردشگری بدروم نامید. موسسه باستان شناسی بدروم با حفظ گنجینه ها گذشته و کشف شده از دریای عمیق آبی رنگ از این میراث گران بها پشتیبانی می نماید.

آدرس: Bodrum Museum of Underwater Archaeology, Castle of St. Peter, Bodrum City, Turkey

شماره تماس: 00902523162516

آمفی تئاتر بدروم | Bodrum Amphitheatre

آمفی تئاتر بدروم یک نمایشگاه فوق العاده است و جزو جاذبه ها بدروم به شمار می رود. هنگام سفر به این مکان می توانید نگاهی به تاریخ باستانی داشته باشید، بنایی که تاریخ ساخت آن به هزاران سال پیش بازمی شود! در واقع این بنا در قرن چهارم میلادی ساخته شده است و حدود سه کیلومتر با مرکز شهر بدروم فاصله دارد و از سمت گومبت در حدود ده دقیقه با Dolmus فاصله دارد. این آمفی تئاتر ابعاد زیادی دارد و ظرفیت حدود 13000 نفر را دارد و یکی از مواردی است که توانسته از گذر تاریخ جان سالم به در ببرد.

تئاتر باستانی بدروم از سال 1973 تبدیل به یک موزه در فضای باز شده است که در حال حاظر در آن کنسرت، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی بسیاری برگزار می شود. این محل با رد پایی از مبارزه های گلادیاتورها به اجرای موسیقی زنده می پردازد و برای بازدیدنمایندگان بسیار مجذوب نماینده و هیجان انگیز است. سالن آمفی تئاتر بدروم یک نمونه فوق العاده از تئاترهای یونانی کلاسیک است به طوری که شما می توانید یکی از مخاطبان این جشنواره ها و کنسرت ها باشید، در صورتی که در حال دنبال کردن گام به گام گلادیاتور های باستانی هستید. بعلاوه می توانید از نمایش های خیره نماینده در شهر بدروم و در کنار خط ساحلی دریای اژه لذت ببرید.

کنسرت ها اغلب در شب و زمانی که خورشید غروب می نماید برگزار می شوند. برای اطلاع از تاریخ و زمان اجرای این کنسرت ها و رویداد های دیگر می توان از هتل های شهر سوال کرد. این مجموعه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر هر روزه به روی بازدیدنمایندگان باز است و می توان برای رسیدن به این مکان در حدود نیم ساعت از شهر پیاده روی کرد البته اتوبوس نیز گزینه مقرون به صرفه و مناسب در دسترسی است.

فستیوال موسیقی کلاسیک در گوموشلوک | GUMUSLUK

از دیگر جاذبه های شهر بدروم فستیوال شهر گوموشلوک می باشد که هر سال در این شهر برگزار می شود. این برنامه هر سال علاوه بر گردشگران میزبان موزیسین های زیادی است که برای اجرا یا تماشای برنامه ها به آن سفر می نمایند. برای نخستین بار در سال 2004 با حضور موزیسین های مشهور فستیوال برگزار گردید که به طور میانگین دو ماه به طول می انجامد. فستیوال بین المللی موسیقی گوموشلوک یکی از طولانی ترین جشنواره هایی است که در ترکیه برگزار می شود و شامل برگزاری اجراهایی در حدود نوزده کنسرت در هر دوره می شود که به وسیله موزیسین های مشهور سراسر جهان اجرا می شود.

در هر دوره حدود 15000 نفر به تماشای این برنامه می نشینند که از بیش از 20 کشور مختلف به این شهر رویایی سفر نموده اند و جالب است بدانید که بیشتر آن ها جوان هستند. اجراهای برنامه شامل پیانو، ویولون، ویولون سل، فلوت، چنگ، گیتار، ارکستر، آواز خواندن و غیره می باشد.

منبع: الی گشت

به "جاذبه های سفر به بدروم، بهشت رویایی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های سفر به بدروم، بهشت رویایی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید