خبرنگاران دیپلمات ارشد پاکستان: دیپلماسی پیروز ایران علت افت اعتبار جهانی آمریکا

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، اسلام آباد - خبرنگاران - سفیر سابق و کارشناس سیاسی حوزه جنوب آسیا وزارت خارجه پاکستان با انتقاد از تهدید رئیس جمهوری آمریکا پس از شکست تحریم تسلیحاتی ایران گفت: این شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل نه تنها ناکامی این کشور در برابر دیپلماسی فعال ایران را ثابت کرد بلکه نشان می دهد اعتبار آمریکا با یک افت بین المللی رو به رو شده است.

خبرنگاران دیپلمات ارشد پاکستان: دیپلماسی پیروز ایران علت افت اعتبار جهانی آمریکا

رستم شاه مهمند روز پنجشنبه طی گفت وگو با خبرنگار وبلاگ صنعت چاپ در اسلام آباد گفت: شکست آمریکایی ها در برابر دیپلماسی پیروز جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت نشان می دهد که روزهای پایان ابرقدرتی و امپراتوری این کشور آغاز شده است.

روزنامه نگار و سفیر پیشین پاکستان در افغانستان در اثبات حرف خود گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایران با خروج یکجانبه و غیرقانونی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دیگر حقی در استفاده از مکانیسم ماشه (اسنپ بک) علیه ایران را ندارد و تا اینجا همه تلاش های او برای خروج از برجام و امروزه نیز سوء استفاده از این گزینه، غیرقانونی و مغایر تمامی قوانین بین المللی است .

وی استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه را ضد همه قوانین و مقررات بین الملل خواند و گفت: رد قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت سازمان ملل ثابت می کند که متحدان اروپایی آمریکا که پس از جنگ جهانی دوم همواره تابع سیاست های واشنگتن بودند، اکنون با مشاهده اقدامات غیرقانونی ترامپ جرات پیدا کرده و به راحتی در برابر تصمیمات یکجانبه آمریکا ساز مخالف می زنند.

نویسنده روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان در این خصوص افزود: تحولات اخیر در سطح جهان نشان داد که متحدان مورد اعتماد آمریکا از این پس به دنبال سیاست های خارجی مستقل خود هستند و تلاش می کنند تا از زیر سلطه واشنگتن خارج شوند.

مهمند شرح داد: بنابراین رئیس جمهوری آمریکا باید این واقعیت را بپذیرد که شرکایش در جهت تغییر رویکرد در قبال سیاست های بین الملل گام بر می دارند و از این پس خود را مجبور نمی بییند تا به هرآنچه او گفت برخلاف قوانین و مقررات بین المللی عمل کنند.

آمریکایی ها جمعه گذشته در پی رای گیری در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی شکست سنگینی را متحمل شدند؛ با این حال، ترامپ درباره این شکست در شورای امنیت، ادعا کرد: ما رای شورای امنیت را می دانستیم. برای مکانیسم ماشه اقدام خواهیم کرد و شما در هفته آینده شاهد آن خواهید بود.

ترامپ که در هجدهم اردیبهشت 1397 به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در توافق قدرت های هسته ای جهان با ایران که دولت بارک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز آنرا را امضاء کرده بود سرانجام داد، سیاست موسوم به فشار حداکثری را بر مردم ایران تحمیل کرد تا به زعم خود بتواند درباره نقایص توافقی که همواره آن را فاجعه بار نامیده است، با ایران به توافقی جدید دست یابد.

آمریکایی ها با گذشت نزدیک به سه سال استفاده از تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران، در مقاطع مختلف سعی کردند با تحریک افکار عمومی و اینکه حق کامل برای پیشبرد اهداف ضد ایرانی خود در سازمان ملل را دارا هستند، راه را برای تصویب قطعنامه ای هموار کنند که خرید و فروش تسلیحات متعارف ایران را نشانه گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دیپلمات ارشد پاکستان: دیپلماسی پیروز ایران علت افت اعتبار جهانی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیپلمات ارشد پاکستان: دیپلماسی پیروز ایران علت افت اعتبار جهانی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید