خرمای ماه رمضان را به قیمت مصوب از این مکان ها بخرید ، جدول قیمت انواع خرما و رطب را ببینید

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، رئیس انجمن خرمای ایران در مورد توزیع خرما در ماه رمضان گفت: در بحث تامین خرمای ماه مبارک رمضان مسئله ای نخواهیم داشت و قیمت ها هم قیمت مصوب خواهد بود.

خرمای ماه رمضان را به قیمت مصوب از این مکان ها بخرید ، جدول قیمت انواع خرما و رطب را ببینید

وبلاگ صنعت چاپ- مرضیه ثمره حسینی: رئیس انجمن خرمای ایران در گفت وگو با وبلاگ صنعت چاپ در مورد شرایط توزیع خرما برای ایام ماه رمضان گفت: ما امسال حدود یک میلیون و 300 هزار تن تولید خرما داشتیم و در حوزه تولید مسئله ای نداشتیم و اندازه تولیدمان به مقدار نرمال سال های گذشته بوده است.

محسن رشید فرخی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه صادرات خرما هم شرایط به مانند سال های گذشته بوده و مصرف داخلی ما هم به مقدار سال های گذشته بوده است. در نتیجه، در بحث تامین خرمای ماه مبارک رمضان مسئله ای نخواهیم داشت و برای اینکه عرضه به مقدار تقاضا باشد با همکاری معاونت باغبانی جهاد کشاورزی، میادین میوه و تره بار شهرداری ها و ایستگاه های مترو غرفه هایی را در اختیار ما گذاشته اند که خرما را به خصوص در شهرهای بزرگ از جمله تهران توزیع کنیم.

رشید فرخی افزود: همچنین به منظور تنظیم بازار در ماه رمضان تعهد کرده ایم که 2500 تن خرما را با قیمت مصوب در اختیار تعاون روستایی قرار دهیم.

خرما به مقدار تورم گران نشد

رئیس انجمن خرمای ایران در مورد قیمت خرما برای ماه رمضان هم گفت: قیمت ها، قیمت مصوب و قیمت روز میادین میوه و تره بار است.

رشید فرخی ادامه داد: امسال قیمت خرما به مقدار تورم جاری در کشور بالا نرفته و با وجود افزایش قیمت همه کالاها و خوراکی ها می شود گفت خرما افزایش قیمت نداشته و در حال حاضر هم قیمت انواع خرما متعادل است.

رئیس انجمن خرمای ایران افزود: در حالی که در سال 1401 قیمت نهاده های کشاورزی 4 تا 5 برابر شد اما تولیدکنندگان خرما قیمت ها را افزایش ندادند و در این راستا پیش بینی می شود امسال مانند سال های قبل با همکاری دولت و همین طور بخش خصوصی ماه رمضان را به خوبی پشت سر بگذاریم.

قیمت ها متعادل است

قیمت خرما در مغازه های سطح شهر و فروشگاه های عرضه خشکبار بالاست. برای مثال هر جعبه رطب 80 هزار تومان، هر کیلو خرمای خاصویی 128 هزار و هر کیلو خرمای پیارم 240 هزار تومان است. رشید فرخی در این باره گفت: مسلما قیمت ها در مغازه های بالای شهر و با بسته بندی های خاص بالاتر است اما همانطور که اشاره شد با عرضه مستقیم خرما در میادین میوه و تره بار شهرداری ها و همچنین عرضه به تعاون روستایی، قیمت خرما برای ایام ماه مبارک رمضان متعادل خواهد بود.

جدول قیمت انواع خرما و رطب

در حال حاضر طبق نرخنامه میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت هر کیلو ارقام درجه یک خرما و رطب به صورت زیر است:

نوع محصول

قیمت هر کیلوگرم (تومان)

خرما پیارم

105.000

خرما ربی ممتاز

69.000

خرما خاصویی

67.000

خرما زاهدی

65.000

خرما دشتستان و کبکاب

45.000

رطب مضافتی بم ممتاز

85.000

رطب مضافتی بم (کارتنی)

67.000

رطب زرد طلایی

56.000

خارک-خوشه ای

27.000

منبع: همشهری آنلاین

به "خرمای ماه رمضان را به قیمت مصوب از این مکان ها بخرید ، جدول قیمت انواع خرما و رطب را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرمای ماه رمضان را به قیمت مصوب از این مکان ها بخرید ، جدول قیمت انواع خرما و رطب را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید