در انتخاب جایگاه هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، برترین انتخاب برای جایگاه هواپیما کجاست؟

جایگاه هواپیما و جایی که در سفرهای هوایی در درون هواپیما دارید در واقع از اولین تجربیات شما از سفر است که می تواند به چگونه گذشتن سفر برای شما بسیار تاثیرگذار باشد. به جز معدود مواردی که به ویژگی ها و اصول کاری خط هوایی شما مربوط می گردد، در بسیاری از موارد می توان شرایط و کیفیت جایگاه را از قبل پیش بینی و معین نمود. ما در این مطلب به شما یاری خواهیم کرد که در هنگام انتخاب جایگاه تان در هواپیما نکات اصلی و مهم را در نظر گرفته تا بتوانید شروع خوشی برای سفرتان رقم بزنید. پس با خبرنگاران همراه باشید.

در انتخاب جایگاه هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید
  • جایگاه با جعبه تفریح

وارد کابین می شوید و در پی، جایگاه تان می شد. دارید فکر می کنید کدام وسایل را بالای سرتان گذاشته و کدام وسایل را زیر جایگاه جای دهید. ناگهان متوجه فضای کم جلوی جایگاه برای قرار دادن پاها و کشش هر از چندگاه آنها می شوید. در مقابل جایگاه تان یک جعبه تفریح تعبیه شده است که جای پای تان را تنگ تر نیز می نماید که بسیار ناامیدکننده خواهد بود.

  • مجاورت جایگاه در قسمت های مختلف هواپیما

جایگاه هایی که پشت قسمت های مختلف هواپیما مانند آشپزخانه یا دستشویی قرار گرفته اند به علت رفت و آمد زیاد، مورد ضربه و لگدهای زیادی قرار می گیرند که آرامش شما را به هم خواهند ریخت. توصیه ما این است از گرفتن این جایگاه ها اجتناب کنید.

  • جایگاه کنار درب خروجی اصلی

اگر تنها فضای باز جلوی پا مد نظرتان است، این جایگاه می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اما اگر فردی با قد میانه هستید، جایگاه بعد از جایگاه کنار درب خروجی می تواند برترین انتخاب شماست چرا که در این جایگاه فضای راحتی برای نشستن و قرار دادن بازوهایتان خواهید داشت. جایگاه های کنار درب خروجی اصلی دارای عرض کمتر و بعلاوه سردتر هستند.

  • جایگاه های شکسته

پرواز و استرسش کافی نیست، حالا تصور کنید یک جایگاه شکسته هم نصیب شما شده است. ممکن است پیچ و مهره ای کم باشد یا مکانیزم خم شدن آن به عقب دچار مشکل باشد. در هر صورت تکان های یک جایگاه شکسته در طول پرواز می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

  • جایگاه کنار دستشویی و حمام (جایگاه ردیف آخر)

این جایگاه ها بدترین جایگاه کابین هستند چراکه علاوه بر رفت و آمدهای بسیار، بوی این قسمت نیز آزار دهنده خواهد بود. اگر جایگاه شما در این قسمت ها قرار داشت باید با آرامش و خواب خداحافظی کنید.

  • جایگاه کنار پنجره

شاید تماشای آسمان از پنجره هواپیما رویایی و زیبا به نظر بیاید برسد اما یادتان باشد که شما در تمام مدت زمان پرواز که نمی توانید به بیرون خیره شوید. نور زیادی که به داخل می آید مانع از خوابیدن تان شده و ممکن است افراد جلویی و یا عقبی شما راضی به کشیدن پرده ها نباشند. بنابراین یا باید با این افراد صحبت نموده و به توافق برسید و یا قبل از پرواز به فکر یک چشم بند باشید.

  • جایگاه مخوف وسط

زمانی که جایگاه وسط را انتخاب کنید با ورود مسافران به هواپیما، هر لحظه به نگرانی تان افزوده می گردد. چه کسی قرار است در کنار شما بنشیند، چاق است یا لاغر، جای تان بیش از مقدار تنگ نگردد. همه اینها فکرتان را مشغول خواهد نمود به مقدار ای که می گویید کاش جایگاه کنار پنجره یا کنار راهرو را انتخاب نموده بودم.

  • جایگاه ردیف خروج

باید بدانید که این جایگاه برای باز نگه داشتن راه خروج در موارد اضطراری، نسبت به دیگر جایگاه ها کمتر خم می گردد اما این مزیت را هم دارد که در موارد اضطراری شما نسبت به سایرین راه خروج سریع تر و آسان تری دارید.

منبع: الی گشت

به "در انتخاب جایگاه هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتخاب جایگاه هواپیما خود، هوشمندانه رفتار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید