11 قانونی که هر جهانگرد خانمی باید بداند

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، اگر خانم هستید و می خواهید سفر کنید بخوانید

سفر دقیقا مثل زندگی زیبا و پیچیده است و زندگی افراد را به معنای واقعی کلمه کامل می نماید. بدون آن انگار چیزی کم است هر چقدر هم که همه چیز روبراه باشد، اگر سفر نباشد، همه چیز ناقص است. افرادی که عادت به گردشگری دارند معنای این جمله را با تمام وجود درک نموده اند و می دانند که اغراق نیست. اما دراینجا نمی خواهیم درباره تاثیر سفر و مزایای آن صحبت کنیم. همانطور که می دانید شیوه زندگی تغییر نموده است و شاید تا چند سال پیش سفر یک خانم تنها به شهر یا کشوری دیگر غیر عادی بود اما حالا که فرهنگ این موضوع بیشتر و بیشتر در حال جا افتادن است و با توجه به رشد گردشگری خانم های تنها، خبرنگاران تصمیم گرفت تا شما را با چند قاعده اساسی سفر برای این دسته افراد آشنا کند:

11 قانونی که هر جهانگرد خانمی باید بداند

قوانین ضروری

1- باید بتوانید وسایلتان را بدون یاری کسی در مسیرهای مختلف به راحتی جا به جا کنید. اگر نمی توانید، به این معناست که وسایلتان زیاد است.

2- جواهرات یا داروها و مدارک مهم تان را در نقاط مختلف کیف تان جاگذاری کنید نه در جیب شلوار یا جایی که به راحتی در دسترس باشد؛ اینطور از صدمه دزد ها بیشتر در امانید.

3- بهتر است تعدادی کلمه زبان مقصد را یاد بگیرید تا بتوانید از آنها بهره ببرید. حداقل کلماتی مثل سلام، سپاسگزارم، لطفا و سرویس بهداشتی کجاست؟ را باید بلد باشید تا در کشور یا شهر مقصد از آن بهره ببرید. افراد محلی وقتی تلاشتان را برای صحبت به زبانشان ببینند، بسیار خرسند می شوند.

4- از اینکه اشتباه کنید یا گیج و حواس پرت به نظر بیایید نگران نباشید چون برای هر کسی ممکن است این اتفاق ها بیفتد و این موضوع هم اتفاق می افتد، چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید.

5- اگر در طول سفر احساس نا امیدی، ناراحتی یا دلتنگی کردید و احساس کردید باید گریه کنید، نترسید و این کار را انجام دهید چون بعد از آن مطمئنا احساس بهتری خواهید داشت. گریه در طول سفر نرمال است حتی اگر فوق العاده باشد.

6- خوابیدن در قطار، اتوبوس یا فرودگاه شاید خیلی خوشایند نباشد اما گاهی ضرری هم ندارد پس از آن وحشت نداشته باشید.

7- برای پیدا کردن برترین غذاخوری ها، به هدایت افراد محلی توجه کنید. اگر در جایی دیدید مردم در صف ایستاده اند، نشانه خوبی است.

8- تا وقتی امنیت تان به خطر نیفتد و حستان به شما بگوید همه چیز روبراه است، به همه چیز بله بگویید.

9- اگر گم شدید از بقیه هدایت بخواهید و همواره در این مواقع همراهتان یک کاغذ و قلم داشته باشید تا بتوانید اگر زبانتان خوب نبود، منظورتان را برسانید.

10- تنها سفر کردن لذت های خاص خود را دارد و واقعا مکان های خیلی خیلی کمی در جهان وجود دارند که خطرناک باشند. خیلی وقت ها جهانگرد های خانم، هشدارهای جدی ای درباره مقصدی که می خواسته اند بروند شنیده اند اما بعدا گفته اند که برترین سفر عمرشان بوده است.

11- وقتی در حال سفر هستید حتما نباید هر روز برای انجام کاری برنامه ریزی کنید. نشستن در کافه و میل کردن یک فنجان قهوه، لذت بردن از جایی که هستید و تماشا مردم همه کارهای قابل قبولی حین سفر هستند.

منبع: mnn.com

منبع: الی گشت

به "11 قانونی که هر جهانگرد خانمی باید بداند" امتیاز دهید

1 کاربر به "11 قانونی که هر جهانگرد خانمی باید بداند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 قانونی که هر جهانگرد خانمی باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید