سند توسعه گردشگری طبس تدوین گردد

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است از ظرفیت گردشگری طبس استفاده گردد، باید سند توسعه گردشگری طبس تدوین گردد.

سند توسعه گردشگری طبس تدوین گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان طبس روز پنجشنبه 20 آذر ماه گفت: اگر از ظرفیت گردشگری این شهرستان به خوبی استفاده گردد، می تواند سرمایه فراوانی برای منطقه ایجاد کرد.

او گردشگری را یکی از بزرگترین صنایع جهان در فراوری ثروت خواند و توضیح داد: گردشگری، صنعتی است که آب بر نیست، اشتغالزاست و درآمد ایجاد می نماید، لذا در مناطقی مثل طبس، می تواند در قالب سند توسعه و بر اساس برنامه ریزی، نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

استاندار با اشاره به بازدیدهایی که از بعضی جاذبه های گردشگری شهرستان داشته، متذکر شد: احیای بناهایی مثل کاروانسرای چهارده در جوخواه علیرغم سختی هایی که دارد، بسیار مهم است اما مهم تر از بازسازی بناها، اداره کردن آنهاست.

ملانوری اضافه کرد: ما از بازسازی بناهای تاریخی به دنبال بازخوانی تاریخ، احیای هویت تاریخی، یادآوری اصالت خود و توسعه فرهنگ عمومی هستیم.

او با تأکید بر این که گردشگری نباید ناهنجاری ایجاد کند، گفت: ما از توسعه گردشگری باید به دنبال نشاط اجتماعی و سلامت جامعه باشیم که این موضوع در سایه رونق، اشتغال و جذب سرمایه گذاری که اتفاق می افتد، رقم می خورد.

او گفت: ادارهای میراث فرهنگی، شهرداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی می توانند به این قضیه ورود نمایند.

استاندار با تأکید بر این که در خیلی از کشورها، بودجه عمومی دولت از گردشگری تأمین می گردد، متذکر شد: اگر در حوزه گردشگری طبس، فعالیت خوبی انجام گردد، این شهرستان به هیچ چیز دیگری احتیاج ندارد.

ملانوری ادامه داد: گردشگری، حتی می تواند زغال سنگ را تحت تأثیر قرار دهد و ضمن آسیب کمتر، درآمد و ثروت بسیار بیشتری ایجاد کند اما چون نوعی کار فرهنگی است، ظرافت خاصی دارد.

او گفت: برای توسعه گردشگری شهرستان طبس باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و اقدامات درخوری انجام دهیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "سند توسعه گردشگری طبس تدوین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند توسعه گردشگری طبس تدوین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید