سه روستای ایران نامزد دهکده جهانی گردشگری شدند

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، سه روستای ایران نامزد دهکده جهانی گردشگری شدند.

سه روستای ایران نامزد دهکده جهانی گردشگری شدند

ولی تیموری گفت: در راستای اجرایی کردن طرح ابتکاری دهکده های توریستی سازمان دنیای دنیاگردی، سه روستای برندق، خرانق و لارک به وسیله کمیته داخلی معاونت توریستی مطابق با معیارهای اعلام شده از سوی UNWTO انتخاب و معرفی گردید.

او درباره این طرح شرح داد: طرح ابتکاری دهکده های توریستی سازمان دنیای توریستی در راستای شعار سال این سازمان به کشورهای عضو ابلاغ شد. این طرح به منظور شناسایی و معرفی روستاهای توریستپذیر و تشکیل شبکه ای از روستاها در سطح دنیا ارائه شد. معیارهای مورد نظر در این طرح شامل دارا بودن جاذبه های تاریخی فرهنگی، جاذبه های طبیعی، صنایع دستی، موضوع اقتصاد روستا بر پایه توریستی، مشارکت مردم روستا در فرایند توسعه و دارا بودن امکانات اولیه برای ورود توریست است.

معاون توریستی گفت: با توجه به اینکه در این طرح از هر کشور فقط سه روستا باید معرفی گردد، بر همین مبنا کمیته ای در معاونت توریستی تشکیل و بر پایه معیارهای اعلام شده و در راستای معرفی روستاهای توریستپذیر و کمتر شناخته شده کشور، سه روستا به نام برندق (استان اردبیل)، خرانق (استان یزد)، لارک (استان هرمزگان) برای جمع آوری اطلاعات انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: با همکاری ادارات کل استانی اطلاعات جامعی از قبیل ویژگی های توریستی روستاها، سیاست های روستا در مورد توسعه پایدار و مشارکت اجتماعی، نحوه مدیریت توریستی در روستا، شیوه های بازاریابی و تبلیغ جاذبه ها و مزیت های رقابتی آن جمع آوری و در سامانه سازمان دنیای دنیاگردی وارد شد.

تیموری گفت: طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، قرار است آذر سال جاری اطلاعات ارسالی ارزیابی و نتیجه نهایی به کشورهای عضو اعلام گردد.

معاون توریستی اضافه کرد: در صورت انتخاب و تایید نهایی هر یک از این روستاها، نام آنها در شبکه روستاهای توریستی قرار می گیرد و به هر یک از آنها، لوگو و نشان سازمان دنیای تعلق می گیرد و حمایت های معنوی شامل آنها می شوند.

منبع: همگردی

به "سه روستای ایران نامزد دهکده جهانی گردشگری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه روستای ایران نامزد دهکده جهانی گردشگری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید