شب گردی در مرکز همواره بیدار

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، با گرم شدن هوا و روشن شدن کولرها و ترجیح مردم برای ماندن در فضای سربسته در طول روز، شب فرصت بهتری برای سرگرمی و گردش است. بسیاری از شهرهای بزرگ ایران در طول شب پاتوق های خودشان را دارند، اما در این پست گردشگاه ها و سرگرمیات شبانه تهران را معرفی می کنیم. جاهایی برای قدم زدن، استراحت کردن، شام خوردن، گپ زدن و حتی کمی هم فعالیت فرهنگی. شما هم اگر در شهرتان جایی را سراغ دارید که شب ها مردم آن را برای سرگرمی و گردش انتخاب می نمایند، حتما به ما معرفی کنید.

شب گردی در مرکز همواره بیدار

8 نمونه از سرگرمیات شبانه در تهران

بام تهران

چند سالی است که کوهپایه توچال به سرگرمیگاه مردم تهران تبدیل شده است. اهالی ولنجک شب ها به خصوص شب های بهار و تابستان و شب های آخر هفته، شاهد ردیف خودروهایی هستند که خیابان ولنجک را به قصد بام تهران بالا می فرایند تا سرنشینان خودرو بعد از پارک کردن در پارکینگ، شیب تند کوه را با اتوبوس های مجموعه بالا بفرایند و از ارتفاعات البرز شاهد تهران غرق نور باشند. تله کابین و امکانات ورزشی مجموعه روزها قابل استفاده است اما شب ها منظره شهر در شب تماشایی است. بازار رستوران ، بستنی فروشی و انواع فروشگاه های مواد غذایی دیگر نیز گرم است و خلاصه، همه چیز برای یک سرگرمی درست وحسابی مهیا و آماده است.

تجریش

میدان تجریش در شمال تهران تقریبا تمام چیزی که شهفرایندان و مسافران از یک گشت وگذار شهری بخواهند در خود جا داده: امام زاده صالح، بازار سنتی، مرکز خرید، آش و حلیم و بستنی و سمنو، کبابی ها، رستوران ها و فست فودها و هوای مطبوع. بازار سنتی که در نهایت به امامزاده صالح می رسد، ضیافت رنگ و نور و صداست. بیشتر کسانی هم که برای گشت وگذار به تجریش می فرایند، این جا را بیشتر از همه دوست دارند.

دربند

دربند با مجسمه کوهنورد معروفش صبح های زود پاتوق کوهنوردان است و شب ها با صدای رودخانه محل سرگرمی و استراحت جماعت کمتر ورزشکار تهرانی است! این سرگرمیگاه که در گذشته استراحتگاه برخی از اشراف قاجاری بوده، امروز با ردیف سفره خانه ها و قهوه خانه هایش پاتوق جوانان و مردم و مسافران تهران است. از راستا مارپیچ کنار رود که عبور کنید، بوی کباب و ذغال و قلیان مشام را پر می نماید و سینی چای است که بین تخت ها و آشپزخانه ها جابه جا می گردد، و صدای رودخانه که قطع نمی گردد. بازار بساطی های به اصطلاح هله هوله هایی مثل آلوچه و لواشک نیز برقرار است.

درکه

درکه به جز موقعیت جغرافیایی اش تفاوت چندانی با دربند ندارد و این جا هم با آب وهوای مطبوع و خنکش پاتوق سرگرمی گروه های محبت آمیز و فامیلی است. تعداد زیادی سفره خانه و قهوه خانه با تخت و پشتی رهگذران را دعوت به صرف چای و کباب و دیزی و قلیان می نمایند. انواع لواشک و آلوچه و خوراکی های ترش اینجا هم هواداران زیادی دارد.

پارک ها

پارک ها و بوستان ها در شب های بهار و تابستان از مقرون به صرفه ترین و در دسترس ترین سرگرمیگاه های تهران هستند. ساعات کاری نیز ندارند و 24ساعته بازند. خوشبختانه در چهارگوشه شهر پراکنده اند و تقریبا هر محله پارک یا بوستان قابل قبولی دارد. اما در چند سال اخیر اهالی تهران به بوستان های نهج البلاغه، آب و آتش، پردیسان و مصاحبه اقبال بیشتری نشان می دهند. در برخی از این پارک ها شب های تابستان و ماه رمضان برنامه های هنری و فرهنگی زنده نیز اجرا می گردد.

سینما

با پیدا شدن سروکله پردیس های سینمایی و رونق گرفتن دوباره سینما، تماشای فیلم در سینما هم به یکی از سرگرمیات جدی تهران تبدیل شده است. به خصوص که برخی از سینماها برای فیلم های پرطرفدار سانس های اکران ویژه در نیمه شب می گذارند، سینما یکی از گزینه های جدی روی میز برای شب گردی در تهران است. برخی از پردیس ها مثل پردیس چارسو در خیابان جمهوری فودکورت کاملی از انواع فست فود و غذاهای ایرانی دارند که برای سرگرمی شبانه کامل به نظر می رسد.

مرکز خرید

علاوه بر این که خرید کردن در مراکز خرید خنک و خوشبو خودش یک جور سرگرمی حساب می گردد، اما می توانید روی مراکز خرید نو تهران با امکانات و طراحی و نورپردازی خاص شان به عنوان یک سرگرمیگاه حساب کنید. به خصوص که بسیاری شان امروزه با رستوران ها و کافی شاپ هایشان پاتوق مردم و جوانان شده اند و شهفرایندان تهرانی شب ها، به خصوص شب های آخر هفته را درا ین مراکز خرید می گذرانند. پالادیوم در زعفرانیه از معروفترین مراکز خرید نو تهران است. برخی از این مراکز خرید مثل مرکز خرید کورش، با داشتن مجموعه کامل و مدرن سینمایی دست شما را برای انتخاب بازتر هم می گذارند.

میدان آزادی

میدان آزادی علاوه بر برج زیبا و باشکوهش، شلوغی و هیاهوی خاصی دارد. سر و صدای مسافرکش های دور میدان که دنبال مسافر برای راستاشان می گردند، صدای بوق و اگزوز خودروها و… شلوغی و همهمه خاصی به میدان می دهد، اما در این میان بساط جگرکی های دور میدان سرگرمی نوی برای مردم و مسافران به وجود آورده. قبل از ورودی ترمینال غرب از صف ماشین های پارک نموده کنار خیابان بساط جگرکی ها را پیدا می کنید که گاهی تا صبح نیز منقلشان روشن است و مشتری ها را سیر می نمایند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "شب گردی در مرکز همواره بیدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب گردی در مرکز همواره بیدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید