صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات ارزی اعلام آمادگی کرد

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، تهران (پانا) - صندوق توسعه ملی از آمادگی خود برای پرداخت تسهیلات ارزی به طرح های مورد تایید بانک های عامل خبر داد.

صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات ارزی اعلام آمادگی کرد

به گزارش صندوق توسعه ملی، با توجه به ابلاغ قراردادهای عاملیت ارزی سال 1400 به بانک های عامل، صندوق توسعه ملی آمادگی دارد نسبت به پذیرش طرح های مورد تأیید بانک های عامل با لحاظ توجیه فنی، اقتصادی، اقتصادی و اهلیت متقاضی و همچنین مطابق ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی اقدام کند.

قرارداد عاملیت ارزی منعقده بین صندوق توسعه ملی و بانک های عامل، قراردادی است که بر مبنای درخواست بانک و تا سقف مبلغ معین شده از طریق صندوق در قرارداد منعقده، به آن بانک اجازه تأمین اقتصادی ارزی طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی و اقتصادی را پس از طی مراحل تصویب در ارکان اعتباری بانک عامل و تأیید صندوق توسعه ملی می دهد.

صندوق توسعه ملی به منظور حمایت هرچه بیشتر از فعالان اقتصادی در دوران تحریم، در 14 تیرماه امسال با امهال دوران تامین اقتصادی و اقساط سررسید شده 184 طرح ارزی از مجموع 318 طرح تامین اقتصادی شده، برای 368 مرتبه موافقت کرد.

این امهال ها که مربوط به دوره های ساخت، تنفس و بازپرداخت است با هدف حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و با توجه به مسائل ارزی ناشی از تحریم ها که منتج به عدم بهره برداری برخی واحدها یا عدم امکان صادرات محصول به منظور بازپرداخت ارزی تسهیلات شده، اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات ارزی اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات ارزی اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید