قوانین عجیب و جدید فیفا ، از آب دهان تا حذف پنالتی و اعتراض به داور

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، شیوع بیماری کرونا باعث شده فیفا نسبت به رعایت مسائل بهداشتی هم بسیار سخت گیر گردد و قوانین جدیدی برای رعایت این موضوع در دستورکار فیفا واقع شده است.

قوانین عجیب و جدید فیفا ، از آب دهان تا حذف پنالتی و اعتراض به داور

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ به نقل از خبرآنلاین، فدراسیون جهانی فوتبال در سال های اخیر و به خصوص از زمان حضور اینفانتینو کوشش نموده با وضع کردن قوانین جدید و ایجاد بعضی تغییرات کیفیت برگزاری مسابقات فوتبال را به سطح بالاتری برساند که این تصمیمات فیفا همیشه موافقان و مخالفان خودش را داشته است. اخیرا اعلام شد فیفا میخواهد تغییرات جدیدی را در قوانین اعمال کند.

یکی از این تغییرات مربوط به ضربات پنالتی مسابقات است. گفته می گردد قرار است برای بازی های حذفی، به جای ضربات پنالتی یک قانون عجیب و پیچیده منظور گردد و بازیکنان از یک سوم زمین با دروازه بان تیم مقابل در حالت تک به تک قرار بگیرند و اگر پیروز به گلزنی شدند، آن گل به عنوان شانس صعود به حساب می آید.

قانون دیگری که این روزها درباره آن صحبت های زیادی مطرح می گردد مربوط به آفساید است. پیش از این حتی اگر قسمتی از بدن بازیکن مهاجم جلوتر از مدافع قرار داشت داور صحنه را آفساید اعلام می کرد؛ اتفاقی که همیشه بحث های داوری زیادی را هم به وجود می آورد و بحث های مربوط به آفساید بودن یا نبودن یک صحنه پای ثابت صحنه های داوری بود. به همین دلیل گفته می گردد قرار است در قانون جدید تمام بدن بازیکن مهاجم باید از بازیکن مدافع جلوتر باشد تا خطای آفساید صورت بگیرد و از این پس، وجود بخشی از بدن در موقعیت آفساید، محاسبه نمی گردد.

از طرفی شیوع بیماری کرونا باعث شده فیفا نسبت به رعایت مسائل بهداشتی هم بسیار سخت گیر گردد و قوانین جدیدی برای رعایت این موضوع در دستورکار فیفا قرار گرفته است.

میشل دوخ رئیس کمیته پزشکی فیفا در این باره گفت: تف کردن در میدان مساله ای است که باید هر چه سریعتر آن را حل کرد. برای سلامت بازیکنان در میدان باید این عادت را ترک کرد. چنین رفتاری در فوتبال شیوع پیدا نموده است. به نظر تف کردن اصلا عادت مناسبی نیست و به همین خاطر وقتی بازی ها از سرگرفته می گردد باید از آن دوری کرد. سوال اینجا است که آیا می توان بازیکنانی را که چنین رفتاری را در میدان انجام می دهند جریمه کرد؟ از حرف های رییس کمیته پزشکی فیفا تعیین می گردد که احتمالا به زودی جریمه هایی در برابر این حرکت بازیکنان اعمال خواهد شد.

مهم ترین تغییر قوانین برای فوتبال ایران اما مربوط به اعتراض بازیکنان است. بازیکنان و مربیان ایرانی به خصوص در سال های اخیر عادت عجیبی در انجام اعتراضات داوری پیدا نموده اند. رفتاری که باعث افزایش تنش ها در مستطیل سبز شده و تیم های ما در مسابقات بین المللی بعضا تاوان سختی بابت آن داده اند؛ اتفاقی که در بازی ایران - ژاپن در مسابقات سال 2019 جام ملت های آسیا برای تیم ملی کشورمان رخ داد یا بازی پرسپولیس - الدحیل در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا که در نهایت باعث شکست تیم های ما در مسابقات حساس بین المللی شد هم از همین دست اعتراضات بی مورد به داوران بود.

حال گفته می گردد قرار است قانونی تحت عنوان کارت زرد فوری به بازیکنان معترض تصویب گردد. در صورت تصویب این قانون، از فصل آینده هر بازیکنی به داور بازی حمله ور شده یا اعتراضی کند، مستقیماً با کارت زرد روبرو می گردد و در معرض اخراج از زمین قرار خواهد گرفت. این قانون برای حفظ آرامش بازیکنان و طرفداران حاضر در استادیوم است و از حساسیت های کاذب هر رقابت کم می نماید. تصویب این قانون در ابتدای کار احتمالا قربانیان بسیاری به خصوص در فوتبال کشورمان خواهد گرفت ولی در بلند مدت می تواند در مسئله احترام به نظر داور مسابقه فرهنگ سازی کند.

اتفاقی که در بازی ایران - ژاپن در مسابقات سال 2019 جام ملت های آسیا برای تیم ملی کشورمان رخ داد یا بازی پرسپولیس - الدحیل در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا که در نهایت باعث شکست تیم های ما در مسابقات حساس بین المللی شد هم از همین دست اعتراضات بی مورد به داوران بود

منبع: همشهری آنلاین

به "قوانین عجیب و جدید فیفا ، از آب دهان تا حذف پنالتی و اعتراض به داور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین عجیب و جدید فیفا ، از آب دهان تا حذف پنالتی و اعتراض به داور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید