لزوم ارتباط کادر درمان با مشاوران روان در دروان کرونا

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، یک مشاور تحصیلی گفت: باید ارتباط کادر درمان با مشاوران روانی را افزایش دهیم تا بتوانیم سلامت روحی آن ها را حفظ کنیم.

لزوم ارتباط کادر درمان با مشاوران روان در دروان کرونا

فاطمه محسنی پور مشاور تحصیلی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی وبلاگ صنعت چاپ، درباره تاثیر کرونا بر افزایش فرصت رشد ویژه کادر درمان اظهار کرد: انسان ها در مواجهه با یک مشکل یا بحران به 3 حالت عمل می کنند.

او اضافه کرد: این افراد یا فرو می ریزند یا تاب آوری دارند و می توانند خود را در مقابل مشکل حفظ کنند و فرو نپاشند تا مسائلشان حل شود و سپس به حالت اولیه باز گردند یا در حالت سوم از شرایط سخت برای خودشان فرصتی در جهت رشد ایجاد کنند.

محسنی پور شرح داد: حقوق و پرداخت های کرونایی به شیفت های طولانی کادر درمان که در بخش های دیگری جز کرونا فعالیت می کردند تعلق نگرفته است؛ چرا که به آن ها گفته اند که در بخش های کرونایی فعالیت نکرده اند، در صورتی که در این زمینه ممکن بود برخی بیماران ناقل جهت خدمات پزشکی به بیمارستان ها مراجعه کنند و خودشان ندانند که به کرونا مبتلا شده اند یا خیر؟ بنابراین نمی توان در این زمینه برای سلامتی آن ها تضمینی داد.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: وقتی که ما از یک عده ای بت می سازیم و آن ها را قهرمان می کنیم جدا از اینکه کار کادر درمان واقعا زیاد است و زحمات فراوانی می کشند، ولی زمانی که به صورت مداوم آن ها را قهرمان فرض کنیم در زمان بروز مسائل فرض را بر همین عنوان می گذارند و برای رهگذر از سختی ها کمکی از دیگران نمی گیرند و تنها کمک کننده باشند.

محسنی پور گفت: این عامل باعث می شود تا آن ها به سمت و سوی خدمات روان درمانی، مشاوره و روانشناسی نروند و این موضوع می تواند آسیب جدی باشد. ارتباط کادر درمان با متخصصان مغز و مشاوران باید بیشتر شود تا بتوان کمکی در جهت بهبود سلامت روان و روحی کادر درمان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لزوم ارتباط کادر درمان با مشاوران روان در دروان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ارتباط کادر درمان با مشاوران روان در دروان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید