هر آنچه تا به امروز درباره iOS 16 می دانیم

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، رویداد کنفرانس سالانه توسعه دهندگان جهانی اپل (WWDC) از 6 تا 10 ژوئن برگزار می گردد و قرار است اپل در این رویداد نرم افزار های نسل بعدی مک، آیفون، آی پد و اپل واچ را معرفی کند. هواداران اپل خود را برای انتشار iOS 16 آماده می نمایند.

هر آنچه تا به امروز درباره iOS 16 می دانیم

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، این نسخه بزرگ پلتفرم تازه نرم افزاری اپل برای آیفون و بعلاوه iPadOS 16 برای iPad را نشان می دهد. در این مطلب به آنالیز ویژگی ها، زمان عرضه و دستگاه های پشتیبانی نماینده iOS 16 می پردازیم.

iOS 16 چه زمانی معرفی می گردد؟

به احتمال زیاد iOS 16 در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل معرفی خواهد شد. این رویداد امسال از 6 ژوئن تا 10 ژوئن بصورت مجازی برگزار می گردد. اپل در تاریخ 6 ژوئن یک سخنرانی کلیدی برای آغاز این رویداد برگزار خواهد نمود، ما انتظار داریم که اپل در این رویداد از iOS 16 رونمایی کند. پس از معرفی iOS 16 در این کنفرانس، اپل اولین نسخه بتای این سیستم عامل را برای توسعه دهندگان منتشر خواهد نمود. اپل احتمالا در ماه ژولای یک نسخه بتای عمومی را منتشر می نماید که همه کاربران آیفون و آیپد می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

چه دستگاه هایی از iOS 16 پشتیبانی می نمایند؟

یکی از بزرگترین سوالاتی که هر سال به وسیله کاربران مطرح می گردد این است که آیا اپل پشتیبانی از مدل های قدیمی آیفون و آیپد را متوقف می نماید یا خیر. iOS 15 که در سال گذشته منتشر شد، با تمام دستگاه هایی که به وسیله iOS 14 پشتیبانی می شدند سازگاری داشت. طبق بعضی شایعات iOS 16 از iPhone 6s، iPhone 6s Plus و iPhone SE پشتیبانی نخواهد نمود. این خبر در حال حاضر در حد یک شایعه است. منبع این شایعه در گذشته دستگاه های پشتیبانی شده برای iOS 13 و iOS 14 را به درستی گزارش نموده بود. آیفون 6s و آیفون SE که احتمالا از iOS 16 پشتیبانی نخواهند کرد، اولین بار به ترتیب در اواخر سال 2015 و اوایل سال 2016 عرضه شدند و بیش از شش سال به روزرسانی نرم افزاری را دریافت نموده اند.

iOS 16 بدون طراحی مجدد خواهد بود

بعضی از کاربران امیدوار بودند که iOS 16 اولین طراحی مجدد بزرگ در سال های اخیر را رقم بزند، اما بنظر می رسد این گونه نباشد. طبق گزارش بلومبرگ طراحی کلی iOS 16 به همان شکل قبل باقی خواهد ماند. آخرین باری که اپل کل iOS را بازنگری کرد، هنگام ارائه iOS 7 بود. این طراحی با نقدها زیادی همراه بود. از آن موقع تا کنون اپل به تدریج تغییراتی در برنامه های کاربردی و جنبه های iOS ایجاد نموده است. اما از iOS 7 تا کنون دیگر شاهد یک بازنگری کامل در یک لحظه نبوده ایم.

ویژگی های تازه iOS 16

به گزارش بلومبرگ، iOS 16 علیرغم فقدان طراحی یک به روزرسانی نسبتا قابل توجه در سراسر دنیا خواهد بود و احتمالا روی نوتیفیکیشن تمرکز خواهد نمود. اپل طی دو سال گذشته با معرفی ویژگی هایی مانند Notification Summary و Focus Modes تغییرات زیادی در سیستم اعلان های iOS ایجاد نموده است. با این حال، به نظر می رسد که اپل هنوز از اجرای اعلان ها در سراسر iOS راضی نیست و تغییرات بیشتری بر روی این ویژگی اعمال خواهد نمود.

علاوه بر این iOS 16 دارای ویژگی های تازه ردیابی سلامت نیز خواهد بود. اپل اپلیکیشن Health را با اپل واچ ادغام نموده است. احتمالاً، ویژگی های تازه سلامت محور iOS 16 با ویژگی های سلامت تازه در watchOS 9 مرتبط خواهند بود. watchOS 9 تازه اپل نیز شامل به روزرسانی های عمده فعالیت و ردیابی سلامت خواهد بود. طبق بعضی شایعات iOS 16 پیش از عرضه اولین هدست AR/VR اپل، زمینه را برای ویژگی های AR و VR متعددی فراهم می نماید. با این حال، انتظار نمی رود اپل از این هدست تازه تا اواخر امسال رونمایی کند.

منبع: 9to5mac

منبع: فرارو

به "هر آنچه تا به امروز درباره iOS 16 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه تا به امروز درباره iOS 16 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید