پرداخت تسهیلات 53 میلیاردی به صنایع دستی گلستان، اشتغالزایی برای 218 هنرمند گلستانی

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، خبرنگاران/گلستان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از پرداخت بیش از 53 میلیارد ریال تسهیلات در راستای جبران خسارات سیل و شیوع کرونا و حمایت از طرح های اشتغال زایی حوزه صنایع دستی استان در امسال اطلاع داد.

پرداخت تسهیلات 53 میلیاردی به صنایع دستی گلستان، اشتغالزایی برای 218 هنرمند گلستانی

رحمان فرمانی در گفت و گو با وبلاگ صنعت چاپ با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال به منظور جبران خسارات سیل و شیوع کرونا ویروس و حمایت از طرح های اشتغال زایی حوزه صنایع دستی گلستان، مبلغ 53 میلیارد و 780 میلیون ریال تسهیلات به 307 طرح اشتغال زایی صنایع دستی استان پرداخت شد، اظهار کرد: از این اندازه تسهیلات پرداختی مبلغ 33 میلیارد و 700 میلیون ریال برای 182 طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان سطح استان پرداخت شد که زمینه اشتغال 218 نفر را در سطح استان فراهم ساخت.

وی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود 4 درصد و با بازپرداخت 5 ساله به افرادی تعلق می گیرد که توانایی انجام فعالیت دریکی از رشته های مصوب صنایع دستی را در منزل داشته باشند، اضافه کرد: از ابتدای امسال تا به امروز مبلغ 5 میلیارد و 740 میلیون ریال برای 16 طرح صنایع دستی در راستای جبران خسارت ناشی از سیلاب و آب گرفتگی سال 1398 به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان گلستان پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با تاکید بر اینکه در نوروز 1398 با بروز سیل و آب گرفتگی در چند شهرستان استان گلستان بسیاری از فعالان حوزه صنایع دستی دچار خسارت شدند، اظهار داشت: با فراخوان انجام شده تعداد 301 طرح با احتیاج تسهیلاتی 321 میلیارد و 630 میلیون ریال برای اخذ این تسهیلات ثبت نام کردند.

فرمانی توضیح داد: هنرمندان صنایع دستی از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز به واسطه عدم برگزاری مراسم، نمایشگاه ها، جشنواره ها و... متحمل خسارت و آسیب فراوان شده اند که به همین دلیل دولت پرداخت تسهیلات حمایتی را در دستور کار قرار داده و هنرمندان و صنعتگران استان گلستان هم پس از ابلاغ این تسهیلات با ثبت درخواست در سامانه کارا، متقاضی دریافت تسهیلات جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.

انعقاد تفاهم نامه با بنیاد کرامت آستان قدس رضوی

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا سرانجام آذرماه تعداد 93 طرح به مبلغ 9 میلیارد و 540 میلیون ریال برای جبران خسارات شیوع کرونا ویروس به حوزه صنایع دستی استان پرداخت شد، ادامه داد: در استان گلستان تا به امروز یک هزار و 79 پرونده با احتیاج تسهیلاتی 97 میلیارد و 347 میلیون ریال در حوزه پرداخت تسهیلات جبران خسارات شیوع کرونا ثبت شده که از این تعداد تا به امروز 695 هنرمند و صنعتگر فعال، مبلغ 57 میلیارد و 280 میلیون ریال تسهیلات کم بهره دریافت نموده اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از انعقاد تفاهم نامه ای با بنیاد کرامت آستان قدس رضوی برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی اطلاع داد و گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 4 میلیارد و 800 میلیون ریال برای 16 طرح در قالب تفاهم نامه با بنیاد کرامت به هنرمندان صنایع دستی پرداخت شد.

فرمانی با تاکید بر اینکه استان گلستان از 30 هزار هنرمند صنایع دستی ثبت شده در سامانه هنرمندان کشور برخوردار است که 20 هزار و 500 نفر آنان پرونده فراوری انفرادی و مابقی هم کارگاه فراوریی دارند، توضیح داد: بروز سیل و آب گرفتگی در نوروز 1398 و بعلاوه شیوع بیماری منحوس کرونا حوزه فروش این هنرمندان و صنعتگران را بسیار تحت تأثیر قرار داده است که امیدواریم پرداخت این تسهیلات و حمایت های دیگر دولت از کسب وکارهای آسیب دیده، تسکینی برای بخشی از این آسیب های وارده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرداخت تسهیلات 53 میلیاردی به صنایع دستی گلستان، اشتغالزایی برای 218 هنرمند گلستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت تسهیلات 53 میلیاردی به صنایع دستی گلستان، اشتغالزایی برای 218 هنرمند گلستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید