کاهش بهای نفت خام در بازار های جهانی

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، قیمت نفت خام پس از انتشار گزارش مرکز داده های آمریکا مبنی بر افزایش ذخایر نفتی این کشور روندی کاهشی به خود گرفت.

کاهش بهای نفت خام در بازار های جهانی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ صنعت چاپ به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارش مرکز داده های آمریکا که روز گذشته منتشر شد آمده است: ذخایر نفت خام آمریکا و نیز سایر فرآورده های نفتی کشور در هفته گذشته به شدت افزایش داشته است. همین موضوع باعث کاهش بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد.

بر این اساس، معاملات آینده نفت برنت دریای شمال با 1.2 درصد کاهش به قیمت 83 دلار و 74 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمبدیت آمریکا نیز با 1.6 درصد کاهش، 82 دلار و 59 سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران بازار های انرژی می گویند در پی نگرانی شدید آمریکا از فرایند رو به رشد قیمت نفت در بازار های دنیای، این روز ها جو بایدن به شدت در کوشش است تا فراوریکنندگان بزرگ نفتی در دنیا را برای فراوری و عرضه بیشتر نفت خام به بازار تحت فشار قرار دهد.

جو بایدن روز گذشته در حاشیه اجلاس آب و هوای سازمان ملل که در گلاسکو برگزار گردید کشور های عضو اوپک را به علت امتناع از افزایش فراوری بیشتر نفت خام مورد انتقاد قرار داد.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 29 اکتبر حدود 3.6 میلیون بشکه افزایش داشته است. این در حالیست که به گفته بعضی منابع مطلع ذخایر بنزین در این کشور تا بیش از 552 هزار بشکه کاهش را به ثبت رسانده است. قرار است داده های تازه ای از اداره اطلاعات انرژی آمریکا به عنوان یکی از اهرم های آماری وزارت انرژی این کشور امروز منتشر گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش بهای نفت خام در بازار های جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بهای نفت خام در بازار های جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید