کلیسای سنت ایزاک؛ سمبل امپراطوری روسیه

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، معرفی کلیسای سنت ایزاک

کلیسای جامع سنت ایزاک(Saint Isaacs Cathedral) را می توان اصلی ترین و بزرگترین کلیسای شهر سن پترزبورگ دانست، سازه ای تاریخی و مجذوب کننده که در طی سال های 1818 تا 1858 به وسیله معماری فرانسوی به نام آگوست دو مانفراند طراحی و بنا شد. این کلیسا بزرگترین کلیسای ارتدوکس روسیه است و امروزه نام کلیسای سنت ایزاک در کنار جاذبه های نمادین و تاریخی شهر قرار می گیرد و از آن به عنوان سرمایه و سمبل امپراطوری روسیه یاد می گردد.

کلیسای سنت ایزاک؛ سمبل امپراطوری روسیه

برترین قیمت بلیط سن پترزبورگ

برترین هتل های سن پترزبورگ

کلیسا سنت ایزاک مکمل مجلس سنا و میدان سنت ایزاک است که از برترین معماری برخوردار بوده و میزبان مراسم مذهبی در تعطیلات روز یکشنبه است. درخشش گنبد طلاکاری شده کلیسای سنت ایزاک را از تمام نقاط شهر سن پترزبورگ می توان دید.

ساخت این بنای تاریخی بیش از 40 سال به طول انجامید و عمر معمار هم به تماشا سرانجام کار نرسید، اما ظرافت و زیبایی بی نقص این کلیسا ارزش این همه کوشش را داشت. وزن هر کدام از ستون های کلیسا 80 تن و وزن بنای این کلیسا 300 هزار تن است.

معماری داخلی این بنا تحت تاثیر سبک سمبولیسم اجرا شده است. گنبد طلایی بر روی یک سیلندر قرارگرفته و پنجره هایی کوچک اطراف آن ساخته شده است. هر گوشه ای از کلیسای ایزاک دارای ویژگی های منحصربه فردی است. برج ناقوس دارای 11 زنگ ناقوس است که از مس، قلع و آلیاژ با گرانیت های براق ساخته شده است.

دیوارهای کلیسای ایزاک با سنگ مرمر خاکستری تزیین شده است. جنس تمام رواق ها گرانیت قرمز بوده و مجسمه های برنز از رسولان و نقش های برجسته طلاکاری در کنار آن قرار داده شده است. در کنار نرده های داخلی نیز ردیفی از شمایل فرشتگان به چشم می خورد. کلیسای ایزاک نماد مذهب و تاریخ در سن پترزبورگ و مکانی برای عبادت و مراسم مذهبی است.

سن پترزبروگ؛ پنجره ای رو به اروپا

منبع: فلای تودی

به "کلیسای سنت ایزاک؛ سمبل امپراطوری روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای سنت ایزاک؛ سمبل امپراطوری روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید