58 درصد بستری شدگان واکسن کرونا نزده اند

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، خبرنگاران/مازندران سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در پیک ششم کرونا، 58 درصد از موارد بستری هیچ سابقه ای از واکسیناسیون نداشتند.

58 درصد بستری شدگان واکسن کرونا نزده اند

سیدعلی مظفرپور خوشرودی با بیان اینکه در پیک ششم 58 درصد از موارد بستری هیچ سابقه ای از واکسیناسیون نداشتند در جمع وبلاگ صنعت چاپ اظهار کرد: 27 درصد از بستری شدگان نیز یک یا 2 دُز واکسن کرونا را دریافت ننموده بودند و واکسیناسیون در آن ها کامل نشده بود.

مظفرپور توضیح داد: از آغاز موج ششم تا کنون تعداد 678 نفر در بیمارستانهای بابل به عنوان موارد مشکوک یا قطعی به کرونا بستری شدند که از این تعداد 51.2 درصد زنان (347 نفر) و 48.8 درصد آقایان (331 نفر) بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام نمود: میانگین سنی افراد بستری 47 سال بوده و از نوزاد کمتر از یکماه تا بیمار 98 ساله در این پیک بستری شده اند.

مظفرپور با بیان اینکه حدود یک پنجم موارد بستری را در پیک ششم را بچه ها زیر 10 سال تشکیل می دهند گفت: 42 درصد بیماران در گروه سنی بالای 60 سال قرار دارند.

وی با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون همه افراد اظهار کرد: تا به امروز 58 درصد از موارد بستری در پیک ششم هیچ سابقه ای از واکسیناسیون نداشتند و 4 درصد یک دُز، 23 درصد 2 دُز و فقط 15 درصد هر سه دُز را دریافت نموده بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: بیشترین علایم موارد بستری شدگان شامل تب، سرفه، دیسترس تنفسی، درد عضلانی، تهوع، بی اشتهایی، سردرد، استفراغ، اسهال، دل درد، سرگیجه، درد قفسه سینه بوده است.

مظفرپور بیشترین افراد بستری در پیک ششم از نظر داشتن بیمای های زمینه ای را اینگونه اعلام نمود: به ترتیب افراد دارای فشارخون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن بودند در پیک ششم به بیمارستان مراجعه نموده و بستری شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "58 درصد بستری شدگان واکسن کرونا نزده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "58 درصد بستری شدگان واکسن کرونا نزده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید