اینفانتینو: یورو هم می تواند دو سالانه برگزار گردد، باید راهی برای برگزاری دوسالانه جام جهانی پیدا کنیم

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال معتقد است که مسابقات یورو هم می تواند به جای چهار سال یک بار؛ به صورت دوسالانه برگزار گردد.

اینفانتینو: یورو هم می تواند دو سالانه برگزار گردد، باید راهی برای برگزاری دوسالانه جام جهانی پیدا کنیم

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، جانی اینفانتینو در حالی در پی به نتیجه رساندن طرح برگزاری دوسالانه مسابقات جام جهانی است که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با برگزاری دوسالانه این رقابت ها مخالف است، این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبل) نیز در این موضوع رویکردی مشابه به یوفا دارد اما رئیس فدراسیون جهانی فوتبال معتقد است که می توان راه حلی برای این موضوع و عملی کردن این طرح پیدا کرد.

اینفانتینو در گفت وگو با رادیو آنکیو ایتالیا گفت: مسابقات یورو هم می تواند هر دو سال یک بار برگزار گردد. در اروپا مقاومت درباره طرح برگزاری دوسالانه جام جهانی وجود دارد چون آنجا خودشان با لیگ ها و برترین بازیکنان جهان که در اختیار دارند، هر هفته یک جام جهانی برگزار می گردد اما برای بقیه جهان اینطور نیست. برگزاری جام جهانی، یک ماه در سال است و ما باید راهی برای برگزاری آن پیدا و تمام جهان را وارد فوتبال کنیم.

وی اضافه نمود: این ایده من نیست، بلکه ایده فیفا و یک مطالعه امکان سنجی است که به وسیله 166 کشور درخواست شده است. پیش فرض ها روشن است؛ 88 درصد از کشورها، از جمله بیشتر کشورهای اروپایی، درخواست مطالعه نموده اند و این مطالعه به ما می گوید که از نقطه نظر ورزشی، یک جام جهانی دوسالانه جواب می دهد. تعداد بازی های ملی کمتر اما با تاثیر بیشتر خواهد بود.

رئیس فدراسیون جهانی (فیفا) اوایل این ماه در اجلاس جهانی رؤسای فدراسیون های ملی فوتبال گفته بود معتقد است رأی کافی برای افزایش دفعات برگزاری جام جهانی از هر چهار سال به دو سال یک بار دارد.

باشگاه های اروپایی، لیگ های برتر و نهاد حاکم بر فوتبال اروپا (یوفا) که رئیس آن الکساندر چفرین است، تهدید نموده اند که هر تورنمنت دیگری به غیر از فرمت کنونی جام جهانی را تحریم خواهند کرد و مخالف برگزاری آن هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اینفانتینو: یورو هم می تواند دو سالانه برگزار گردد، باید راهی برای برگزاری دوسالانه جام جهانی پیدا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفانتینو: یورو هم می تواند دو سالانه برگزار گردد، باید راهی برای برگزاری دوسالانه جام جهانی پیدا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید