با 100 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، با 100 میلیون چه ماشینی بخریم؟ قطعاً باور این حقیقت برای همه ما سخت است که امروزه با قیمت 100 میلیون تومان نمی توان هیچ خودروی صفر کیلومتری خرید؛ حقیقت تلخی که تا همین چند سال پیش حتی تصور آن غیرممکن بود، اما اکنون ما در شرایطی هستیم که خرید خودرو تا 100 میلیون تومان سخت شده است.

با 100 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

امروزه نه تنها خودروی صفر کیلومتر در این بازه قیمتی موجود نیست، بلکه حتی خودروهای ارزنده و مناسب نیز کمتر پیدا می شود. تا جایی که برخی ها به این فکر می کنند که آیا خرید خودرو در این بازه قیمتی کار منطقی و درستی است یا نه.

شاید شما بگویید که مجبور به خرید یک خودرو با همین مقدار پول هستید. بنابراین ما سعی کرده ایم تا با بررسی دقیق و کارشناسی در این مطلب راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان، به شما کمک کرده باشیم

راهنمای خرید ماشین با 100 میلیون تومان

ابتدا باید اشاره کرد که انتخاب های متعددی پیش روی شما نیست؛ درواقع انتخاب هایی که ارزنده و مناسب باشند. خودروهای موجود زیر 100 میلیون تومان عموماً سن زیادی دارند و کارکرد آنها نیز کم نیست. بنابراین باید در کارشناسی خودرو بسیار دقت کنید و سلامت آن را از هر نظر بررسی نمایید.

انتخاب خود را از بین خودروهایی انجام دهید که تعمیرات و تأمین قطعات آنها سخت نباشد تا در این زمینه برایتان دردسر ایجاد نکند. همچنین، هزینه تعمیرات و قیمت قطعات آن هم کم باشد، چراکه یک خودروی کارکرده به نسبت مسن، قطعاً بیشتر از خودروهای جوان و صفر نیاز به تعمیر و خرید قطعه پیدا می کند. پس این موارد را پیش از خرید خودرو تا 100 میلیون تومان در نظر داشته باشید.

در ادامه بهترین گزینه های خرید ماشین زیر 100 میلیون تومان را می توانید بخوانید. با ما همراه باشید.

1 - پژو 206

اگر قصد خرید خودرو تا 100 میلیون تومان را دارید و در پی هاچ بک هم هستید، در ایران گزینه ای بهتر از پژو 206 پیدا نمی کنید. در حال حاضر در بازار می توانید یک پژو 206 تیپ دو مدل 81 تا 84 را با قیم ت بین 50 تا 100 میلیون خریداری کنید. این بازه قیمتی برای پژو 206 تیپ 5 به 80 تا 100 میلیون افزایش می یابد. البته پژو 206 تیپ 5 تولید 82 به بعد را به ندرت می توان زیر 100 میلیون تومان پیدا کرد.

مواردی که باعث می شود این خودرو در بین اولویت های راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان قرار بگیرد، عبارت است از:

  • تعمیرات ساده و بی دردسر
  • تأمین قطعات راحت
  • بازده فنی همچنان مناسب و دوام کیفی به نسبت خوب
  • بازار کارکرده های خیلی خوب و محبوبیت در بازار

یکی از مجذوب کنندهیت های پژو 206 موجود در بازار در این سن و سال، نسخه های فرانسوی هستند که طرف داران زیادی دارند. البته باید اضافه کرد که این هاچ بک کوچک و تند و تیز هزینه نگهداری کمی ندارد و قیمت قطعات آن در بازار به نسبت زیاد است؛ به خصوص که احتمالاً با خرید یک پژو 206 حدوداً 18 ساله (هرچند فرانسوی الاصل) باید سراغ تعمیرات اساسی موتور و گیربکس بروید.

2 - پژو پارس، سمند و پژو 405

با صد میلیون چه ماشینی بخریم؟ اگر در پی خرید خودرو تا 100 میلیون هستید و یک سدان کم دردسر و آرام خانوادگی می خواهید که جوابگوی برخی سفرهای جاده ای کوتاه شما نیز باشد، بهترین انتخاب در ایران می تواند خانواده پژو 405 باشد. اینکه می گوییم خانواده پژو 405 دربرگیرنده تمامی اعضای این خانواده با پلتفرم مشترکشان است. سمند EF7 و LX، پژو پارس (پرشیا) و سمند خودروهایی هستند که نسخه های کارکرده و مسن آن ها در این بازه قیمتی عرضه می شود.

اگر برایتان سوال شده که با 70 میلیون چه ماشینی بخرم باید بگوییم که مدل های مربوط به اواسط دهه 70 تا اواسط دهه 80 (75 تا 85) را می توان با این قیمت پیدا کرد. قطعاً پژو پارس در این بازه قیمت بالاتری دارد و بین 70 تا 100 میلیون است. پژو 405 GLX قیمت های پایین تر را به خود اختصاص می دهد.

مزایای مشترک هر دو خودرو را باید موارد زیر دانست:

  • اتاق جادار و صندوق بار بزرگ
  • تعمیرات ساده و تأمین قطعات بی دردسر
  • بازار کارکرده های مناسب
  • سواری نرم و راحت نسبت به قیمت و سن و سال
  • عملکرد فنی قابل قبول نسبت به شرایط

در مورد پژو پارس نیز همان ماجرای فرانسوی الاصل بودن را در پی داریم. اما دقت داشته باشید که در بین نسخه های موجود، نمونه های سالم تر را پیدا کنید. البته که شناخت آنها کار ساده ای نیست. مزیت پژو 405 نسبت به پژو پارس هزینه تعمیرات کمتر است. البته اختلاف قیمت آنها چندان زیاد نیست.

بهتر است در مورد پژو 405 نمونه های انژکتوری را انتخاب کنید. توجه داشته باشید 405 های تولید پیش از سال 80، عمدتا کاربراتوری هستند که مصرف سوخت بسیار زیادی دارند. در این بازه قیمتی ممکن است دوو سیلو نیز به شما پیشنهاد شود. اما دقت داشته باشید امروزه تإمین قطعات این خودروی محبوب کار ساده ای نیست.

همین موارد باعث شده که این خودروها در بین گزینه های بهترین ماشین زیر 100 میلیون سال 1400 باشند. پیشنهاد می کنیم از طریق لینک های زیر کمی در وبلاگ صنعت چاپ جستجو کنید و آگهی های تازه این خودروها را تماشا کنید:

تازهترین آگهی های سمند

3 - کیا ریو مونتاژ

در این قسمت از راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان، اجازه بدهید در این فهرست نام یک مونتاژی محبوب را نیز ذکر کنیم. کیا ریو در سال های حضورش در بازار ایران، محبوبیت و مقبولیت قابل توجهی به دست آورد، بااین حال، هنوز هم یک خودروی مناسب و قابل قبول شناخته می شود.

شاید سوال شما هم باشد که در سال 1400 با 80 میلیون چه ماشینی بخرم که خب باید به شما بگوییم کهمی توانید نسخه های 15 یا 16 ساله این خودرو را در بازار پیدا کنید. این سدان سایز کوچک که هنوز از طراحی بدنه خوبی بهره می برد، از نظر ایمنی شرایط به نسبت مناسبی دارد و استانداردهای لازم را ارائه می کند.

مزایای کیا ریو مونتاژ عبارت است از:

  • بازار کارکرده های مناسب
  • تأمین قطعات نه چندان سخت
  • طراحی بدنه و کابین خوب
  • عملکرد فنی مناسب
  • دوام کیفی قابل قبول

البته باید اضافه کرد پیدا کردن یک کیا ریوی سلامت در بازار کار راحتی نیست. در واقع مالکان این خودرو به دلیل عملکرد مناسبش تمایل چندانی به فروشش ندارند. این خودرو در مصرف سوخت نیز عملکرد خوبی دارد.

4 - پراید

اگر در پی پاسخی برای سوال با صد میلیون تومان چه ماشینی بخریم هستید، باید بگوییم مگر می شود در این راهنمای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان صحبت از ماشین مقرون به صرفه قیمت در ایران به میان آید و اسمی از پراید برده نشود. البته که این خودرو معایب متعددی مانند ایمنی کم، کیفیت ساخت نامناسب و افت کیفی بالا دارد، اما همچنان در ایران طرف داران خود را داشته و از کم دردسرترین خودروها محسوب می شود و شاید بتوان گفت که بهترین گزینه خرید ماشین تا 100 میلیون است!

در مورد این خودرو با هر سن و سال و شرایطی که داشته باشد، رعایت احتیاط در رانندگی یک اصل است. با درنظر گرفتن این اصل می توانید پراید را یک خودروی کم دردسر، کم خرج و مناسب بدانید.

از مزایای پراید باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار کارکرده پررونق
  • هزینه نگهداری پایین
  • فراوانی قطعات و قیمت مناسب آنها
  • مصرف سوخت اقتصادی

در بین نسخه های متعدد پراید قطعاً مدل های سال های 86 به بعد پیشنهاد می شود. این مدل ها هم موتور بهینه شده دارند و هم بدنه آن ها تقویت شده است. در این بین تیپ های SX از پراید 131 و 132 انتخاب های خوبی هستند که ترمز ABS و EBD نیز دارند. اگر قصد خرید ماشین زیر 100 میلیون تومان دارید و البته تمایل به داشتن هاچ بک دارید همین تیپ از پراید 111 نیز به شما پیشنهاد می شود.

شاید سوال شما هم باشد که در سال 1400 با 70 میلیون چه ماشینی بخرم که در جوابتان باید گفت پرایدهای تولید سال های 88 تا 92 را می توانید در این بازه قیمتی پیدا کنید. از قلم نیاندازید که نسخه های قدیمی تر پراید مانند پراید صندوقدار و هاچ بک صبا و نسیم هم در بازار موجودند که مبلغی کمتر از 70 میلیون می توان آن ها را خریداری کرد، اما اگر با محدودیت بودجه روبرو نیستید، بهتر است به دلیل عملکرد فنی ضعیف، آن ها را انتخاب نکنید.

تازهترین آگهی های پراید

5 - ام وی ام 110 و لیفان 520 و سایر پیشنهادهای خرید خودرو تا 100 میلیون تومان!

اگر خودروهای بالا برایتان مجذوب کننده نبوده و همچنان در پی خرید ماشین تا 100 میلیون هستید ممکن است در این فهرست بتوان خودروهای مانند فولکس گل، دوو ماتیز، لیفان 520 و ام وی ام 110 را نیز گنجاند؛ حتی نسخه هایی از پیکان نیز در این فهرست جای می گیرد.

با این حال، دقت کنید خودروهایی مانند فولکس گل یا دوو ماتیز در حال حاضر عمری بیش از 15 سال دارد و به عنوان خودروهای وارداتی مسائل متعددی با تأمین قطعه خواهد داشت؛ ضمن اینکه اغلب این قطعات در صورت پیدا شدن هم قیمت زیادی دارد؛ بنابراین نمی تواند نقش یک خودروی بی دردسر و مقرون به صرفه را بازی کند.

خودروهای چینی سن بالا نیز به دلیل ضعف های متعدد مونتاژی و فنی پیشنهادهای خوبی محسوب نمی شود. می توان گفت کارکرده های قدیمی داخلی دربرابر اینها خودروهای بهتر و البته خوش فروش تری هستند. بنابراین اگر بودجه محدود زیر 100 میلیون دارید، سراغ داخلی های کارکرده و پرتیراژ بروید. البته در این بین شابد بتوان تیبا صندوقدار کارکرده نزدیک به 100 میلیون تومان پیدا کرد، اما برای داشتن آن باید چند میلیونی بیشتر از 100 میلیون هزینه کنید.

جمع بندی؛ بالاخره با 100 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

خب، بهترین گزینه های خرید خودرو تا 100 میلیون تومان را مشاهده کردید. با وجود تمامی مطالب گفته شده، باید بگوییم که می دانیم که خودروهای معرفی شده هر یک به نوبه خود مسائل و معضلاتی دارند، اما متأسفانه در این بازه قیمتی نمی توان خودروی قابل قبول تری پیدا کرد. پس بهتر است که هنگام انتخاب دقت به خرج دهید و یک نسخه سالم تر و سرحال تر را در بین نسخه های موجود نشان کنید.

نظر شما درباره راهنمای خرید ماشین 100 میلیونی چیست؟ به نظر شما با صد میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟ آیا خودروی دیگری هست که بتوان در این بازه قیمت خرید؟ اگر تجربه خرید خودروهای بالا را دارید، با ما و خوانندگان به اشتراک بگذارید.

تازهترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار

به "با 100 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 100 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید