بنز E500 را یادتان هست؟

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، اگر به بنز علاقه دارید و این ماشین آلمانی را کماکان یکی از برترین های جهان می دانید، حتماً یادتان هست که بنز E500 که در دهه نود میلادی روانه بازار شد، در ایران کلی طرفدار داشت. هنوز هم بعضی عاشقان سینه چاک این مدل که اکنون دیگر پا به سن گذاشته اند، این مدل را دوست دارند و سوار می شوند و به قول خودشان یک چرخش می ارزد به هزارتا از این ماشین های امروزی!

بنز E500 را یادتان هست؟

اما بد نیست بدانید این مدل با همکاری کارخانه پورشه ساخته شد. حتی مراحل ساخت آن در کارخانه زوفن هاوزن تکمیل شد. ایده اولیه این بود که اتاق W124 را توسعه بدهند که همین هم شد و درنهایت، E500 روانه بازار شد.

در بنز E500 از یک موتور 5 لیتری استفاده شده است و 8 سیلندر است. 322 اسب بخار قدرت دارد و گیربکس 4 دنده آن اتوماتیک است. مدل محبوبی که در ایران هم هواداران زیادی داشت، قرمز متالیک است و لاستیک های فابریک آن نیز مارک معروف میشلن دارد. البته اطلاعاتی از اینکه چند دستگاه از این خودرو وارد ایران شد، در دست نیست.

یکی از مشهورترین دارندگان این مرسدس فوق مجذوب کننده، جناب روان اتکینسون یا همان مستر بین بود که در دهه 1990 میلادی آن را در یکی از پیست ها تست کرد و مقاله ای هم برای آن نوشت.

اما یک نکته جالب دیگر؛ در آلمان بنز E500 را به نام پورشه مردسدس بنز هم می شناسند، چون همان طور که اشاره شد، مراحل توسعه و ساخت آن در کارخانه پورشه بوده است. به همین علت پورشه خودش را در اعتلای نام این مدل سهیم می داند. این را هم بدانید که طراحی داخل این مدل، با نظر طراحان پورشه بوده است.

آگهی های خرید و فروش مرسدس بنز

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ صنعت چاپ بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "بنز E500 را یادتان هست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنز E500 را یادتان هست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید