مشخص تکلیفی معادن بلاتکلیف در شهرستان ورزقان

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، فرماندار ورزقان گفت: معادنی که در شهرستان بلاتکلیف مانده اند باید معین تکلیف شوند.

مشخص تکلیفی معادن بلاتکلیف در شهرستان ورزقان

آقای مهدی نعمتی امروز درجلسه کارگروه معدن شهرستان ورزقان با تاکید براینکه منابع خدادادی معدنی در این شهرستان خیلی زیاد است و باید از این ظرفیت مهم استفاده بهینه گردد، اضافه نمود: ده ها سال است چندین معدن مختلف در محدوده شهرستان به وسیله افراد بنام خود ثبت نموده اند و متاسفانه هیچ اقدامی در مورد راه اندازی معدن انجام نمی دهند

او گفت: عده ای در شهرستان با ثبت معدن بنام خود بدنبال ارزش اضافه نموده و منافع خود هستند، نه فراوری و اشتغال

او اضافه نمود: اتفاقا این ها مانع فراوری و اشتغال در شهرستان ورزقان شده اند و باید هرچه سریعتر اداره کل صمت استان نسبت به معین تکلیف آن ها اقدام جدی نمایند.

فرماندار ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل کمبود سوخت در معادن شهرستان هم گفت: ده ها شرکت در بخش معدن با دستگاه های سنگین کار می نمایند و روزانه به هزاران لیتر (گازوئیل) احتیاج دارند و متاسفانه سامانه ثبت احتیاج های شرکت ها اکثرا با مشکل روبرو می گردد و باعث بروز مسائل در فراوری در زیرمجموعه معادن در شهرستان می گردد و باید اداره کل صمت استان در برطرف این مشکل با دستگاه های زیربط استان هماهنگی لازم را انجام نماید.

آقای عباس زاده مدیرمجتمع مس سونگون ورزقان هم در این جلسه با تاکید براینکه برای توسعه طرح های مس سونگون احتیاجمند همکاری دستگاه های اجرایی استان از جمله منابع طبیعی هستیم اضافه نمود: در جریان حضور ریاست محترم جمهور از معدن سونگون ورزقان و مصوبات سفر وی طرح های توسعه مس سونگون باید برای اشتغال و فراوری در استان شتاب گیرد که باید دستگا های مرتبط همکاری لازم را انجام دهند.

او اضافه نمود: برای اجرای زیر ساخت ها و تهیه خوراک اجرای طرح های توسعه مس ده ها هکتار از جنگل های منطقه در داخل پیت و حجوزه کاری معدن سونگون قرار گرفته و باید منابع طبیعی جهت توسعه و افزایش فراوری کنسانتره فاز 3 و 4، مخزن سنگ شکن و احداث سد باطله تازه همکاری لازم را داشته باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت ملی مس ایران در شهرستان های استان آذربایجان شرقی آماده سرمایه گذاری در بخش راه اندازی معدن است.

مدیرمجتمع مس سونگون ورزقان گفت: معادنی که به هردلیلی در هر شهرستانی راکد مانده و استخراج و فراوری نمی گردد در صورت واگذاری اداره کل صمت استان، شرکت مس آماده سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و فراوری می باشد.

وبلاگ صنعت چاپ آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشخص تکلیفی معادن بلاتکلیف در شهرستان ورزقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیفی معادن بلاتکلیف در شهرستان ورزقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید