تولید راکت های ویژه برای سرنگونی پهپادها در آمریکا

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ به نقل از نیواطلس، سیستم یادشده APKWS نام دارد و مجهز به یک فیوز ارتقا یافته است که در صورت نزدیک شدن به پهپاد فعال می شود. استفاده از این فیوز هزینه تولید راکت مذکور را در مقایسه با تسلیحات ضدپهپاد مشابه کاهش داده است.

تولید راکت های ویژه برای سرنگونی پهپادها در آمریکا

با افزایش استفاده از پهپاد برای حمله به اهداف و تسلیحات مختلف زمینی و دریایی، یافتن راه هایی برای مقابله با این سلاح نوین ضرورت بیشتری یافته و انتظار می رود این راکت تازه در این زمینه پیروز عمل کند.

راکت یادشده برای نابودی پهپادهایی مانند اسکن ایجل تولید شده که بین 9.5 تا 25 کیلوگرم وزن دارند، در ارتفاع کمتر از یک کیلومتر از سطح زمین پرواز می کنند و سرعتشان کمتر از 493 کیلومتر در ساعت است. این راکت 70 میلیمتری مجهز به کلاهک جنگی M151، موتورهای Mk66 و کیت هدایت گر APKWS است.

راکت ضدپهپاد دارای چهار باله و حسگرهای لیزری برای هدایت بهتر در حین پرواز است. APKWS ضمن هدایت راکت در زمان پرواز، می تواند زاویه مطلوب حمله را محاسبه کرده و موشک را برای رهگیری پهپاد هدایت کند. APKWS نیاز به قفل کردن بر روی هدف قبل از پرتاب راکت را از بین می برد و به جای این کار راکت برای شناسایی هدف و قفل کردن بر آن در حین پرواز از یک ابزار اپتیکی هدایت لیزری نیمه فعال استفاده می کند.

نوآوری دیگر جایگزینی فیوز ضربه ای M423 با یک فیوز مجاورتی تازه است که به طور مشترک از طریق شرکت های L3Harris Technologies and Technology Service Corporation تولید شده و در نزدیکی پهپاد منفجر می شود و شانس نابودی آن بدون برخورد را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تولید راکت های ویژه برای سرنگونی پهپادها در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید راکت های ویژه برای سرنگونی پهپادها در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید