خبرنگاران میزان بدهی بانکی شهرداری تهران حدود 40 هزار میلیارد تومان است

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ، تهران- خبرنگاران- معاون اقتصادی و اقتصاد شهری شهرداری تهران درباره میزان بدهی بانکی این نهاد اعلام نمود: بدون تردید این بدهی حدود 40 هزار میلیارد تومان است.

خبرنگاران میزان بدهی بانکی شهرداری تهران حدود 40 هزار میلیارد تومان است

به گزارش وبلاگ صنعت چاپ عبدالحمید امامی روز سه شنبه درباره میزان بدهی کلی این نهاد نیز توضیح داد: شهرداری حدود 65 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که البته میزان این رقم در مقاطع مختلف متفاوت است.

فرایند پرداخت طلب پیمانکاران

وی همچنین با بیان اینکه پیمانکاران از سال 1393 از شهرداری طلب دارند، گفت: یکی از اقدامات ما برای پرداخت بدهی پیمانکاران خرد که حدود پنج هزار نفر هستند برات کارت بود.

به گفته امامی طلبکاران شهرداری تهران براساس میزان طلب شان تقسیم بندی شده اند و به پیمانکاران زیر 100 میلیون تومان برات کارت چهار ماهه، کمتر از 500 میلیون تومان برات کارت 6 ماهه و به پیمانکاران دارای طلب 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان دو روش یکساله و دو ساله ارایه می گردد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این اقدام باعث شده است تا پیمانکاران از پارسال تا به امروز دیگر مقابل شهرداری و شورای اسلامی شهر تجمع نکردند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر نیز به مرور زمان به پیمانکاران عظیم که از سال های قبل طلبکار هستند، به وسیله کارگزاری ها، ملک داده می گردد.

نحوه تهاتر با دولت

امامی با بیان اینکه تهاتر فرصتی است که در یکسال و نیم گذشته خیلی از آن استفاده شد و دولت همکاری خوبی داشت، گفت: در بخش ساخت وسازهای بدون جواز ساختمان های دولتی و موارد دیگری که جزو طلب شهرداری بود، حدود 20 هزار میلیارد تومان شناسایی شد.

وی ادامه داد: در سال 1397 حدود سه هزار میلیارد تومان و سال 1398 حدود 2 هزار میلیارد تومان تهاتر شد و سال جاری هم آمادگی برای تهاتر وجود دارد البته سازمان برنامه و بودجه محدودیت هایی برای تهاتر دارد.

هزینه 62 میلیارد تومانی شهرداری برای ضدعفونی پایتخت

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط کرونایی و تحریم های ظالمانه آمریکا که بر اقتصاد شهر تاثیر داشته، گفت: شهرداری یک سازمان درآمد - هزینه است و هم اکنون حداقل 28 درصد حقوق کارکنان این نهاد افزایش داشته و از سوی دیگر تمام استادیوم ها و استخرها که ماهانه 30 میلیارد تومان هزینه نگهداشت آنهاست، اماکن تفریحی وابسته به شهرداری مانند برج میلاد و نزدیک به 40 پردیس سینما تعطیل است و هیچ درآمدی ندارد.

وی با بیان اینکه حتی غرفه های متعلق به شهرداری که اجاره داده شده است با کاهش درآمد دست و پنجه نرم می نماید، توضیح داد: در بخش شهرسازی نیز درآمد شهرداری به طور قابل توجهی کاهش پیدا نموده و از سوی دیگر میزان ساخت وساز هم کم شد و ساخت وسازهای خلاف ضوابط هم انجام نمی گردد.

امامی یادآور شد: برای مقابله با کرونا هزینه ضدعفونی هم به هزینه های جاری شهرداری اضافه شد به طوری که از ابتدای اسفند 1398 تا خرداد 1399 فقط پنج شرکت 62 میلیارد تومان برای ضدعفونی هزینه نموده بود.

داستان اوراق مشارکت مترو

امامی همچنین درباره حواشی ایجاد شده در مورد اوراق مشارکت مترو گفت: اوراق مشارکت به مبلغ یکهزار و 350 میلیارد تومان در آخرین روزهای سال 1397 تصویب و مقرر شد 340 میلیارد تومان از سوی بانک صنعت و معدن و 910 میلیارد تومان توسط بانک آینده فروخته گردد.

وی ادامه داد: اوراق مشارکت درباره بانک صنعت و معدن زود به نتیجه رسید و وثیقه ها تامین شد؛ برای بانک آینده وثیقه خوبی که در نظر گرفته شده بود، یکی از زمین های سازمان نوسازی عباس آباد بود که متاسفانه همکاری های لازم انجام نشد و فرایند طولانی شد و دریافت پول فروش اوراق با یکسال به تاخیر افتاد این در شرایطی بود که شهرداری چند قسط را بدون آنکه پولی دریافت کند پرداخت کرد.

به گفته معاون شهردار تهران، البته هنوز هم در این باره بحث خسارت و اعتراض های ما به جای خود است اما با تغییر مدیریت بانک آینده و تعاملاتی که انجام شد تقریبا اوایل ماه گذشته این رقم وصول شد و هم اکنون در حساب مترو تهران است.

امامی اضافه کرد: درباره اوراق مشارکت سال 1398 به مبلغ یکهزار و 500 میلیارد تومان هم مساله تامین وثیقه مطرح بود اما با سیاست و هماهنگی که شهرداری با بانک مرکزی، بانک رفاه، سازمان بورس و بازار گردان ها انجام داد، آخرین ساعات شب 31 تیرماه توافق و فروش ابتدایی انجام شد.

وی ادامه داد: با تمدید مهلت فروش اوراق، مقرر شد شهرداری در فاصله یکماه وثیقه را ارایه دهد؛ حسن اوراق مشارکت این است که 50 درصد اصل و فرع را دولت پرداخت می نماید البته ما انتظار داریم حتی دولت بیشتر از این اینها یاری کند زیرا شهرداری ها توان دریافت وام های کلان را ندارند.

این مقام مسئول گفت: در بسته محرک مالی که اوایل سال جاری در شورای شهر تهران به فوریت تصویب شد، یکی از بندها به تامین وثیقه برای مترو اشاره دارد که در این بسته به شهرداری اجازه داده شد تا به جای ضمانت ملکی از هولوگرام نیز به عنوان وثیقه استفاده کند؛ گرچه هولوگرام در سال ها قبل مرسوم بوده اما به دلیل اشکالاتی که در سیستم دلالی ایجاد می کرد، ممنوع و منسوخ شده بود؛ در حال حاضر هم از هولوگرام صرفا به عنوان وثیقه برای حمل و نقل شهری استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: شهرداری منتظر است تا شورای پول و اعتبار استفاده از هولوگرام را به عنوان یکی از عناوین وثیقه تصویب کند تا هم شهرداری تهران و شهرداری های دیگر کلانشهرها از این مجوز استفاده نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران میزان بدهی بانکی شهرداری تهران حدود 40 هزار میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان بدهی بانکی شهرداری تهران حدود 40 هزار میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید